Berta Sándor
Frissítések hiánya miatt perelték be a Samsungot
A dél-koreai konszernnek túl rövid ideig látja el frissítésekkel a készülékeit és lassan foltozza be a biztonsági hibákat.
A Samsung vezető gyártó, joggal várhatnák el a vásárlók, hogy a termékei mellé aktuális szoftvereket is kapjanak. A valóságban azonban az a helyzet, hogy hiába veszi meg valaki a cég egyik okostelefonját, sokszor fogalma sincs arról, hogy milyen gyorsan avul el az azon található operációs rendszer és mennyi ideig kap majd ahhoz frissítéseket. Ezért perelte be a társaságot a Consumentenbond nevű holland fogyasztóvédelmi szervezet, amely azt akarja elérni, hogy a vállalat a jelenleginél jobban tájékoztassa az ügyfeleit a frissítésekkel kapcsolatban és gyorsabban foltozza be a biztonsági hibákat.
A holland fogyasztóvédők már tavaly decemberben nyílt levelet írtak a dél-koreai társaságnak, de az azt követő egyeztetések eredménytelenül zárultak. Ezért következett az újabb lépés, a bírósági kereset elkészítése és benyújtása. A Nu.nl helyi hírportál információi alapján az első tárgyalás február 16-ra van kitűzve. A Consumentenbond felmérése során kiderült, hogy a megvizsgált Samsung-modellek 82 százaléka a vásárlást követően csak kevesebb, mint két éven át kap szoftverfrissítéseket. Van olyan készülék, amelynél ez az időtartam jelentősen rövidebb.
A szervezet is tisztában van ugyanakkor azzal, hogy bár a beadvány a Samsung ellen irányul, valójában a jelenség gyakorlatilag az összes piaci szereplő esetében megfigyelhető. Bart Combée, a Consumentenbond vezetője azt mondta, hogy azért perelték be mégis a Samsungot, mert Hollandiában piacvezető ezen a területen, de elismerte, hogy más gyártók ugyanígy nem képesek frissítésekkel ellátni a készülékeiket.
A Samsung úgy reagált a hírre, hogy sajnálja a lépést és a cég a tárgyalóteremben zajló jogi összecsapásokkal szemben előnyben részesíti a konstruktív beszélgetéseket. Emellett a vállalat már eddig is komoly erőfeszítéseket tett azért, hogy az okostelefonjai naprakészek és biztonságosak legyenek.
A Samsung vezető gyártó, joggal várhatnák el a vásárlók, hogy a termékei mellé aktuális szoftvereket is kapjanak. A valóságban azonban az a helyzet, hogy hiába veszi meg valaki a cég egyik okostelefonját, sokszor fogalma sincs arról, hogy milyen gyorsan avul el az azon található operációs rendszer és mennyi ideig kap majd ahhoz frissítéseket. Ezért perelte be a társaságot a Consumentenbond nevű holland fogyasztóvédelmi szervezet, amely azt akarja elérni, hogy a vállalat a jelenleginél jobban tájékoztassa az ügyfeleit a frissítésekkel kapcsolatban és gyorsabban foltozza be a biztonsági hibákat.
A holland fogyasztóvédők már tavaly decemberben nyílt levelet írtak a dél-koreai társaságnak, de az azt követő egyeztetések eredménytelenül zárultak. Ezért következett az újabb lépés, a bírósági kereset elkészítése és benyújtása. A Nu.nl helyi hírportál információi alapján az első tárgyalás február 16-ra van kitűzve. A Consumentenbond felmérése során kiderült, hogy a megvizsgált Samsung-modellek 82 százaléka a vásárlást követően csak kevesebb, mint két éven át kap szoftverfrissítéseket. Van olyan készülék, amelynél ez az időtartam jelentősen rövidebb.
A szervezet is tisztában van ugyanakkor azzal, hogy bár a beadvány a Samsung ellen irányul, valójában a jelenség gyakorlatilag az összes piaci szereplő esetében megfigyelhető. Bart Combée, a Consumentenbond vezetője azt mondta, hogy azért perelték be mégis a Samsungot, mert Hollandiában piacvezető ezen a területen, de elismerte, hogy más gyártók ugyanígy nem képesek frissítésekkel ellátni a készülékeiket.
A Samsung úgy reagált a hírre, hogy sajnálja a lépést és a cég a tárgyalóteremben zajló jogi összecsapásokkal szemben előnyben részesíti a konstruktív beszélgetéseket. Emellett a vállalat már eddig is komoly erőfeszítéseket tett azért, hogy az okostelefonjai naprakészek és biztonságosak legyenek.