SG.hu
Egyre többen fizetik be bankkártyával a csekkeket
A Magyar Posta 2015 nyarán lecserélte 5000 POS terminálját (ez csaknem a teljes postai hálózatot jelenti), ezzel párhuzamosan megteremtette a bankkártyás csekkbefizetés lehetőségét.
A kiadott közlemény szerint a korábbi, költséges készpénzfelvételi tranzakció helyett a csekkeket ma már kártyás vásárlási tranzakcióként fizethetik be az ügyfelek, és egyre többen egyenlítik ki így számláikat a postákon. Az elmúlt három hónapban - a csekkbefizetés során használható kártyás vásárlási tranzakció bevezetése óta - összesen 2.7 millió darab csekket fizettek be így az ügyfelek, 25 milliárd forint értékben. Egy ügyfél átlagosan 3 csekket fizet be egyszerre, csekkenként átlagosan 10 ezer forint értékben.
Jelenleg az összes csekk csaknem 10 százalékát fizetik be bankkártyával az ügyfelek a postákon, de ez az arány fokozatosan emelkedik. Ez jelentős eredmény, hiszen a bankkártyás vásárlási tranzakció bevezetése előtt fél év alatt fizettek be 2.7 millió darab csekket bankkártya használattal (ami készpénzfelvételnek számított). A számokból tehát kiderül, hogy a csekkbefizetéshez igénybe vett bankkártya használat intenzitása megduplázódott.
A Magyar Posta év elején kötelezővé tette a csekk QR-kód feltüntetését, februárban pedig bevezette a csekkbefizető automatákat. Csekk QR-kód beolvasásával a Magyar Posta Mobil Applikációján keresztül eddig több mint 200 ezer csekket fizettek be az ügyfelek csaknem 2 milliárd forint értékben. A csekk QR-kódos befizetések többsége munkaidőn kívül és munkaszüneti napokon történik. Hasonlóan sikeresek a csekkbefizető automaták is, eddig szintén 200 ezer csekket fizettek be az automatákon keresztül az ügyfelek, szintén több mint 2 milliárd forint értékben.
A kiadott közlemény szerint a korábbi, költséges készpénzfelvételi tranzakció helyett a csekkeket ma már kártyás vásárlási tranzakcióként fizethetik be az ügyfelek, és egyre többen egyenlítik ki így számláikat a postákon. Az elmúlt három hónapban - a csekkbefizetés során használható kártyás vásárlási tranzakció bevezetése óta - összesen 2.7 millió darab csekket fizettek be így az ügyfelek, 25 milliárd forint értékben. Egy ügyfél átlagosan 3 csekket fizet be egyszerre, csekkenként átlagosan 10 ezer forint értékben.
Jelenleg az összes csekk csaknem 10 százalékát fizetik be bankkártyával az ügyfelek a postákon, de ez az arány fokozatosan emelkedik. Ez jelentős eredmény, hiszen a bankkártyás vásárlási tranzakció bevezetése előtt fél év alatt fizettek be 2.7 millió darab csekket bankkártya használattal (ami készpénzfelvételnek számított). A számokból tehát kiderül, hogy a csekkbefizetéshez igénybe vett bankkártya használat intenzitása megduplázódott.
A Magyar Posta év elején kötelezővé tette a csekk QR-kód feltüntetését, februárban pedig bevezette a csekkbefizető automatákat. Csekk QR-kód beolvasásával a Magyar Posta Mobil Applikációján keresztül eddig több mint 200 ezer csekket fizettek be az ügyfelek csaknem 2 milliárd forint értékben. A csekk QR-kódos befizetések többsége munkaidőn kívül és munkaszüneti napokon történik. Hasonlóan sikeresek a csekkbefizető automaták is, eddig szintén 200 ezer csekket fizettek be az automatákon keresztül az ügyfelek, szintén több mint 2 milliárd forint értékben.