MTI
Egy szerződés átfutási ideje miatt állt le a Btel
A Business Telekom Nyrt. (BTel) szolgáltatása az annak alapjául szolgáló szerződés módosításának és pénzügyi teljesítésének átfutási ideje miatt állt le - közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
A Magyar Nemzeti Bank csütörtök délelőtt rendkívüli közzétételre szólította fel a BTel-t, a sajtóban megjelent, a társaság működésében észlelhető jelentős fennakadásokról szóló hírekkel kapcsolatban. Ennek eleget téve a társaság közölte: országos szolgáltatása november 11-én 19 órától szünetelt, ami a központi kiszolgálást biztosító rendszereket érintő áramellátási problémára vezethető vissza. A kiszolgáló szerverek védelme és az esetlegesen felmerülő károk elkerülése érdekében ütemezett módon a teljes rendszert leállították arra az időszakra, amíg a probléma elhárítása folyamatban volt.
Másnap, november 12-én 17 órára a problémát elhárították, így a társaság teljes országos hálózata, valamint szolgáltatásai ismét elérhetővé váltak, így minden ügyfélnél problémamentesen működnek. A leállás 22 órás időtartama alatt az ügyfeleket érintő szolgáltatásokon kívül az ügyfélszolgálat, a központi levelezés és telefonos ügyfélszolgálat elérhetősége is szünetelt, mert ezek ellátása is a központi egységeken keresztül történik - közölte a BTel.
A közlemény szerint a társaság elmúlt időszakában kialakult likviditási problémái miatt szállítói, partneri kapcsolatai több ponton kárt szenvedtek. A 2014. október 31-én végrehajtott alaptőke-emelés segítségével a társaság pénzügyi helyzete stabilizálódott. Ugyanakkor a szállítói, partneri szerződések újratárgyalása, ezáltal az együttműködések helyreállítása is fontos szerepet tölt be a teljes stabilizációs folyamatban - hangsúlyozták. Szerdán a BÉT azt közölte, mivel a cég a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) egyik telekommunikációs szolgáltatója, emiatt a tőzsde vezetékes telefon és fax elérhetősége sem működött aznap. A problémák a BÉT kereskedési rendszereit nem érintették.
A Magyar Nemzeti Bank csütörtök délelőtt rendkívüli közzétételre szólította fel a BTel-t, a sajtóban megjelent, a társaság működésében észlelhető jelentős fennakadásokról szóló hírekkel kapcsolatban. Ennek eleget téve a társaság közölte: országos szolgáltatása november 11-én 19 órától szünetelt, ami a központi kiszolgálást biztosító rendszereket érintő áramellátási problémára vezethető vissza. A kiszolgáló szerverek védelme és az esetlegesen felmerülő károk elkerülése érdekében ütemezett módon a teljes rendszert leállították arra az időszakra, amíg a probléma elhárítása folyamatban volt.
Másnap, november 12-én 17 órára a problémát elhárították, így a társaság teljes országos hálózata, valamint szolgáltatásai ismét elérhetővé váltak, így minden ügyfélnél problémamentesen működnek. A leállás 22 órás időtartama alatt az ügyfeleket érintő szolgáltatásokon kívül az ügyfélszolgálat, a központi levelezés és telefonos ügyfélszolgálat elérhetősége is szünetelt, mert ezek ellátása is a központi egységeken keresztül történik - közölte a BTel.
A közlemény szerint a társaság elmúlt időszakában kialakult likviditási problémái miatt szállítói, partneri kapcsolatai több ponton kárt szenvedtek. A 2014. október 31-én végrehajtott alaptőke-emelés segítségével a társaság pénzügyi helyzete stabilizálódott. Ugyanakkor a szállítói, partneri szerződések újratárgyalása, ezáltal az együttműködések helyreállítása is fontos szerepet tölt be a teljes stabilizációs folyamatban - hangsúlyozták. Szerdán a BÉT azt közölte, mivel a cég a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) egyik telekommunikációs szolgáltatója, emiatt a tőzsde vezetékes telefon és fax elérhetősége sem működött aznap. A problémák a BÉT kereskedési rendszereit nem érintették.