SG.hu

Ötödével nőtt idén a magyar webshopok külföldi PayPal forgalma

A PayPal Magyarország és a külföld kereskedelmi viszonyát vizsgálta kutatásában. 2014 első félévében jelentősen, 21%-kal növekedett a külföldről Magyarországra érkező PayPal fizetések volumene.

A cég közleménye szerint 2014 első félévében 21%-kal növekedett a Magyarországra érkező PayPal fizetések volumene az elmúlt év azonos időszakához képest. A legkeresettebb kategóriák között a számítógépes játékok, az autóalkatrészek, a szórakoztató-elektronikai készülékek, a divatcikkek, az utazási szolgáltatások és a szoftverek is megjelentek. 2014-ben a keletközép európai régióban összesen több mint 10 ezer aktív kereskedő és webshop használja a PayPal rendszerét nemzetközi és országon belüli vevőinek kiszolgálására.


Magyarországon túl, globálisan szemlélve az adatok továbbra is az online export jelentős bővülését mutatják, amellett, hogy néhány gazdaság esetében a hagyományos export tevékenység volumenének enyhe csökkenése tapasztalható. Hasonló trend látszik például az Európai Unió országaiban, ahol a szállítási költségek relatíve alacsonyak, illetve az országok között nem áll fent vámkötelesség. A magyarországi kereskedők 13%-a értékesíti online is termékeit, közülük pedig 33% fogadott megrendeléseket 2012-ben az EU más országaiból.

Damien Perillat, a PayPal közép-európai piacokért felelős ügyvezetője szerint nem szabad alábecsülni a nemzetközi értékesítésben rejlő lehetőségek mértékét: „Jelenleg a PayPal teljes, 180 milliárd dolláros forgalmának 25%-át teszik ki a nemzetközi tranzakciók, ez azonban rendkívül gyorsan bővül. Nagyon örülök, hogy Magyarország is a leggyorsabban fejlődő közép- és kelet-európai piacok között van” – mondta el az ügyvezető.


A magyar online kereskedők megrendelései a PayPal információi alapján legfőképpen Európán belülről érkeznek. A nemzetközi tranzakciók 17%-a az Egyesült Királyságból, 11%-a Németországból érkezik, de Észak-Amerika is jelentős felvevője a magyar kereskedők termékeinek – az átutalások 34%-a érkezik a tengeren túlról. Érdekesség, hogy a magyar online export tekintetében jelentős növekedést produkáló országok szinte változatlanok az elmúlt években.

Az új típusú, népszerű, történetmesélésen alapuló prezentációs eszközt kidolgozó és forgalmazó magyar vállalat, a Prezi például jelentős nemzetközi pénzforgalmat bonyolít a PayPalen keresztül. De számos népszerű kereskedő használja a PayPal szolgáltatásait – köztük például az Extreme Digital – az egyik legnagyobb forgalmú webshop, illetve a Deadcode Production, az egyik legnagyobb magyarországi jegyértékesítő. “A kereskedelem globalizálódását segítő eszközök, mint a PayPal segítették a Prezi-t, hogy mára világcéggé válhasson” – mondta el Scott Kabat a Prezi marketing vezetője. “A Prezi-t immár több mint 190 országban használják világszerte és a PayPal, csakúgy, mint a többi fizetési szolgáltató sokat segít nekünk abban, hogy problémamentesen és biztonságosan dolgozzuk fel a nemzetközi fizetéseket.”


„Az értékesítések globalizálódása és az internet nyújtotta lehetőségek segítettek, hogy kiterjesszük üzletünket a magyar határokon túlra. Ma 5 országban értékesítünk és egyebek mellett a PayPal rendszerét használjuk az átutalások kezelésére. Megkerestük és implementáltuk az olyan online és mobil megoldásokat, amelyek segítségével hatékonyan működtethetjük oldalunkat. Ez valóban segített számunkra vásárlóink elvárásainak teljesítésében, és új szintre emelte vállalkozásunkat” – mondta el Szarka Szilvia, az Extreme Digital marketing igazgatója.


A régió webáruházainak vásárlói – beleértve a magyarokat is – nagy számban preferálják a PayPal fizetéseket a vásárlóvédelem és adataik biztonságának okán. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a vásárlóhoz nem érkezik meg a kért termék, vagy nem felel meg a leírtaknak, úgy a teljes árat visszakapja a PayPal rendszerén keresztül. Az IPSOS Vantis európai piacokon végzett felmérése alapján4 a brit (helyi vásárlások esetén 62%, nemzetközi vásárlások esetén 58%), a német (65%-58%) és a francia (40%-41%) vásárlók is a PayPalt preferálják, amennyiben van ilyen opció az oldalon.

A kutatás ugyanakkor rámutat, hogy háromból csak egy nyugat-európai vásárlóban tudatosul, hogy nem saját hazájában található webshopból rendelt. Ez többek között annak is köszönhető, hogy a regionális, köztük a magyar webshopok közül is sokan futtatnak felületeket angol és német nyelven, nemzetközi domain alatt olyan szolgáltatásokkal támogatva, mint a helyi nyelven történő kapcsolattartás, mobiloptimalizált fizetési lehetőség és nemzetközi csomagkövetés.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!