Berta Sándor

Nem elemzik közösségi jelenlétüket a kisebb cégek

Hosszú út vezet még addig, hogy a kis és a közepes cégek kihasználják a Facebookban, a Twitterben és más közösségi platformokban rejlő lehetőségeket. Ugyan egyre erősebben vannak jelen ezen a területen, de ez eddig nem vezetett eredményre.

Napjainkban teljesen általános dolog, hogy a nagyvállalatok jelen vannak a Facebookon vagy a Twitteren, hiszen mindez ideális marketingeszköznek tűnik. A példát igyekeznek követni a kisebb cégek is, de közel sem mindig járnak sikerrel. A témát Isabella Hatak, a Bécsi Gazdasági Egyetem és a Sascha Kraus professzor, a Liechtensteini Egyetem munkatársa vizsgálta meg, több mint 400 döntéshozót kérdeztek meg a tapasztalataikról. A megkérdezett vállalatok kétharmada használja fel a Facebookot vagy a Twittert márkái, termékei, szolgáltatásai értékesítésére. Tevékenységükkel elsősorban ismertebbek akarnak lenni, valamint új ügyfeleket szerezni és optimalizálni az ügyfeleikhez fűződő kapcsolataikat. A megkérdezett cégek többsége meg van győződve arról, hogy a közösségi oldalak segítségével az új termékek és szolgáltatások gyorsabban bevezethetők, mint a hagyományos marketingintézkedésekkel.

A felhasználókat megszólítani akaró vállalatok a Facebookot, az üzleti megrendelőket előnyben részesítők inkább a Xinget használják, de a Twitter, a Google Plus és a LinkedIn is szerepelnek a toplistán. A kis- és közepes vállalkozások ugyanakkor általában idő hiányában nem élnek a közösségi megjelenés lehetőségével. Elmondható, hogy a piaci szereplők többségénél nem kerül sor a közösségi tevékenység minőségi és tartalmi vizsgálatára. Csupán a válaszoló cégvezetők egyharmada nyilatkozott úgy, hogy kiértékeli a közösségi hálózatok használatát és ellenőrzi a kattintásokat, az ismerősnek jelöléseket vagy a megjegyzések számát.

A kis- és közepes vállalkozások kapcsán gyakran merül fel, hogy számukra a közösségi platformokon való jelenlét költségmentes, vagy legalábbis a célközönséget elérő olcsó megoldás. Nos, a kutatás szerint ez nem felel meg a valóságnak: a közösségi média alkalmazása csak a nagyobb társaságoknak egyértelműen kifizetődő és közülük is csak azoknak, amelyek innovatív módon, kockázatokat bevállalva teszik ezt. A kis- és közepes cégeknek sem emberük, sem erőforrásuk nincs az ezeken portálokon folytatandó marketingtevékenységre, a hatásfok elemzésére, a megfelelő ügyfélkezelésre. Fontos tehát a vállalkozókedv, az akarat, az erőforrások hatékony elosztása, a megfelelő szakember kijelölése és a közösségi médiatapasztalat megléte, továbbá elegendő időt kell rászánni a közösségi kampányokra és a megjelenésre.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!