MTI
Töretlen az online kereskedelem növekedése Kínában
Kínában a harmadik negyedévben is jelentős mértékben nőtt az elektronikus kereskedelem, a kormány a jövőben központilag is segíti az ágazat bővülését.
Az ágazati statisztikák szerint a szeptemberrel végződő három hónapban a kínai e-kereskedelem mértéke megközelítette a 455 milliárd jüanos (14,6 ezer milliárd forint) értéket. Ez éves összehasonlításban több mint 42 százalékos növekedés, az előző negyedév eladási adatait pedig 12 százalékkal múlta felül. Az ágazat bővülése töretlen és dinamikus: az év első kilenc hónapjában átlagosan 35 százalékkal nőtt az internetes tranzakciók értéke - olvasható ki a statisztikákból.
A trendet látva az elemzők egy csoportja azt jósolja: Kína már az idén átveszi az elsőséget az Egyesült Államoktól, s a világ legnagyobb e-kereskedelmi piacává válik. A Bain & Company nemzetközi tanácsadó cég nemrég összevetette a két nagy piac adatait, s rámutatott: a kínaiak tavaly egész év során már 212,4 milliárd dollárt költöttek a világhálón, míg az amerikaiak 228,7 milliárd dollárt. A vállalat statisztikái szerint a kelet-ázsiai ország online kereskedelmi piaca 2009 és 2012 között átlagosan évi 71 százalékkal bővült, ami több mint ötszöröse az Egyesült Államok piaca 13 százalékos növekedésének. Az ütemet az idén is tartva, Kína már az év vége előtt világelső lehet - mutat rá a Bain & Company.
Az elektronikus tranzakciók számának és mértékének bővülését a belső fogyasztás fellendítését szorgalmazó kormány is segíti. A kereskedelmi minisztérium csütörtökön azt jelentette be: célul tűzte ki, hogy a teljes kiskereskedelmi eladások 10 százaléka a jövőben az interneten keresztül bonyolódjon, s ezek legalább egytizede nemzetközi partnerekkel történjen. Ehhez a tárca kedvezményes politikák kidolgozásán tevékenykedik, az ágazatba magántőke bevonását szorgalmazza, valamint a programban részt vevőknek pénzügyi segítséget is nyújt majd - áll a közleményben.
Az ágazati statisztikák szerint a szeptemberrel végződő három hónapban a kínai e-kereskedelem mértéke megközelítette a 455 milliárd jüanos (14,6 ezer milliárd forint) értéket. Ez éves összehasonlításban több mint 42 százalékos növekedés, az előző negyedév eladási adatait pedig 12 százalékkal múlta felül. Az ágazat bővülése töretlen és dinamikus: az év első kilenc hónapjában átlagosan 35 százalékkal nőtt az internetes tranzakciók értéke - olvasható ki a statisztikákból.
A trendet látva az elemzők egy csoportja azt jósolja: Kína már az idén átveszi az elsőséget az Egyesült Államoktól, s a világ legnagyobb e-kereskedelmi piacává válik. A Bain & Company nemzetközi tanácsadó cég nemrég összevetette a két nagy piac adatait, s rámutatott: a kínaiak tavaly egész év során már 212,4 milliárd dollárt költöttek a világhálón, míg az amerikaiak 228,7 milliárd dollárt. A vállalat statisztikái szerint a kelet-ázsiai ország online kereskedelmi piaca 2009 és 2012 között átlagosan évi 71 százalékkal bővült, ami több mint ötszöröse az Egyesült Államok piaca 13 százalékos növekedésének. Az ütemet az idén is tartva, Kína már az év vége előtt világelső lehet - mutat rá a Bain & Company.
Az elektronikus tranzakciók számának és mértékének bővülését a belső fogyasztás fellendítését szorgalmazó kormány is segíti. A kereskedelmi minisztérium csütörtökön azt jelentette be: célul tűzte ki, hogy a teljes kiskereskedelmi eladások 10 százaléka a jövőben az interneten keresztül bonyolódjon, s ezek legalább egytizede nemzetközi partnerekkel történjen. Ehhez a tárca kedvezményes politikák kidolgozásán tevékenykedik, az ágazatba magántőke bevonását szorgalmazza, valamint a programban részt vevőknek pénzügyi segítséget is nyújt majd - áll a közleményben.