SG.hu

Elindult a kormányzati hitelesítés szolgáltatás

A NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ Zrt.) elindította a kormányzati hitelesítés szolgáltatását. A szolgáltatás keretében elektronikus aláíráshoz szükséges tanúsítványokat, azonosítási és titkosítási célú tanúsítványokat bocsát ki a NISZ Zrt., illetve a minősített időbélyegzés szolgáltatás keretében hiteles időpontot, időbélyeget rendel az elektronikus üzenethez.

A sikeres tesztidőszakot követően elindult a kormányzati hitelesítés szolgáltatás (Gov CA)1 rendszere - jelentette be közös sajtótájékoztatóján a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ Zrt.) és a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH). "A kormányzat fő céljai közé tartozik, hogy az államigazgatáson belül is elterjedjenek a helyhez nem kötött, elektronikus ügyintézést támogató digitális technológiák. Mind a hivatalok, mind az ügyfelek érdeke az, hogy csökkenjen a papír alapú ügyintézés aránya" - emelte ki köszöntő beszédében Szabó Zoltán Attila, a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója.


Pándi Boglárka, a NISZ Zrt. Elemzési és Projekttámogatási Osztályának vezetője

A kormányzati hitelesítés szolgáltatás keretében államigazgatási, közigazgatási intézmények számára (személyek, szervezetek, illetve informatikai eszközök részére) kézi kiadmányozáshoz, és gépi elektronikus aláíráshoz szükséges tanúsítványokat, továbbá azonosítási valamint, titkosítási célú tanúsítványokat bocsát ki a NISZ Zrt.. A projekt részeként a minősített időbélyegzés szolgáltatás is kiépült. A szolgáltatás kialakítását a 2012-ben jelentősen megváltozott, az elektronikus ügyintézést szabályozó jogszabályi környezet alapozta meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!