Szekeres Viktor
Hollywood mesterségesen löki át filmjeit a 100 milliós bevételi határon
Úgy tűnik, Hollywood minden egyes cent bevételt megbecsül, s inkább költ 2-3 millió dollárt reklámokra és terembérletre, hogy pár százezer dollár plusz bevétellel 100 milliós sikerré tegye filmjeit.
Régen még valóban álomhatárnak számított egy film számára a 100 millió dolláros amerikai bevétel, manapság azonban a megnövekedett jegyárak mellett már korántsem akkora fegyvertény, mint mondjuk 15 évvel ezelőtt. 1995-ben 10, 2000-ben 22, míg 2005-ben 19 film ért el legalább 100 millió dolláros amerikai bevételt, azonban 2007 óta évente nagyjából 30.
Idén egyelőre 21 film mondhatja el azt magáról, hogy blockbusterré vált, de nemsokára már 23-ról beszélhetünk. Azonban míg a Lee Daniels' The Butler magától fog 100 millió fülé kerülni, addig az Itt a vége (This Is The End) csakis annak köszönhetően, hogy eddigi 97 milliós belföldi bevételeit a gyártó Sony stúdió kvázi mesterségesen próbálja feltornázni a 9 számjegyű tartományba. Ez azt jelenti, hogy a mozikból hat hét alatt kifutó (200-nál kevesebb vászon alá csökkenő) világvége komédiát a szeptember eleji 34 mozi helyett hétvégén ismét több, mint 2000-ben vetítették, azzal a nem titkolt céllal, hogy a film elérje a 100 milliós határt és így vélhetően a továbbértékesítésével kapcsolatban jobb üzletet köthessenek.
A kísérlet bevált, hétvégén az előző heti 119 ezer dollárt követően így újabb 2 millió dollár folyt be a mozik kasszájába, így a jelenleg 99 millió dolláros amerikai bevételnél tartó film nemsokára átlép a 100 milliós álomhatáron.
(Érdekesség, hogy a Warner múlt hétvégén hasonlóképpen növelte a Tűzgyűrűt játszó mozik számát, így Guillermo del Toro filmje is átlendült a 100 milliós határon, a Paramount pedig a Z világháborút röpítette át a 200 millión plusz ezer mozi reaktiválásával. Mindeközben a FilmDistrict "szomorkodhat", ugyanis a Támadás a Fehér Ház ellen 98,5 milliós bevétellel fejezte be júliusban mozis pályafutását Amerikában.)
Régen még valóban álomhatárnak számított egy film számára a 100 millió dolláros amerikai bevétel, manapság azonban a megnövekedett jegyárak mellett már korántsem akkora fegyvertény, mint mondjuk 15 évvel ezelőtt. 1995-ben 10, 2000-ben 22, míg 2005-ben 19 film ért el legalább 100 millió dolláros amerikai bevételt, azonban 2007 óta évente nagyjából 30.
Idén egyelőre 21 film mondhatja el azt magáról, hogy blockbusterré vált, de nemsokára már 23-ról beszélhetünk. Azonban míg a Lee Daniels' The Butler magától fog 100 millió fülé kerülni, addig az Itt a vége (This Is The End) csakis annak köszönhetően, hogy eddigi 97 milliós belföldi bevételeit a gyártó Sony stúdió kvázi mesterségesen próbálja feltornázni a 9 számjegyű tartományba. Ez azt jelenti, hogy a mozikból hat hét alatt kifutó (200-nál kevesebb vászon alá csökkenő) világvége komédiát a szeptember eleji 34 mozi helyett hétvégén ismét több, mint 2000-ben vetítették, azzal a nem titkolt céllal, hogy a film elérje a 100 milliós határt és így vélhetően a továbbértékesítésével kapcsolatban jobb üzletet köthessenek.
A kísérlet bevált, hétvégén az előző heti 119 ezer dollárt követően így újabb 2 millió dollár folyt be a mozik kasszájába, így a jelenleg 99 millió dolláros amerikai bevételnél tartó film nemsokára átlép a 100 milliós álomhatáron.
(Érdekesség, hogy a Warner múlt hétvégén hasonlóképpen növelte a Tűzgyűrűt játszó mozik számát, így Guillermo del Toro filmje is átlendült a 100 milliós határon, a Paramount pedig a Z világháborút röpítette át a 200 millión plusz ezer mozi reaktiválásával. Mindeközben a FilmDistrict "szomorkodhat", ugyanis a Támadás a Fehér Ház ellen 98,5 milliós bevétellel fejezte be júliusban mozis pályafutását Amerikában.)