Szekeres Viktor
A fiatalok miatt nem lett nagyobb siker a Riddick
Inkább 30 éven felüliek váltottak jegyet a Riddick amerikai vetítéseire,, a tinédzsereket úgy tűnik, hogy lefoglalta az iskolakezdés, s ezért nem tudta a scifi megismételni az előző epizód nyitányát.
Sok rajongó reménykedett abban, hogy a Riddick lesz akkora siker, hogy megágyazzon az esetleges folytatásoknak, hiszen valljuk meg, hogy az efféle sötétebb hangulatú scifiknek is helye lenne a mozikban. Azonban úgy tűnik, hogy Amerikában a fiatalokat vagy nem érdeklik annyira az olyan filmek, melyben nem színes jelmezekben ugráló szuperhősök vannak, vagy egyszerűen csak a Pitch Black óta felnőtt egy generáció, akik nem ismerik David Twohy remek filmjét, s még Vin Diesel nevére sem hajlandók moziba menni.
Hiába van van Vin Dieselnek majdnem 47 millió követője Facebookon, hiába egyre népszerűbb a Halálos iramban-széria, a nézők csak Dom Torettóként kíváncsiak rá tömegesen. A Babylon AD 2008-as bukása után Diesel első nem Fast & Furious-filmje majdnem 19 milliós nyitóhétvégét produkált Amerikában, vagyis a Riddick karaktere iránti érdeklődés 20-25%-kal esett vissza az előző epizód óta. A felmérésekből pedig az is kiderül, hogy kik maradtak távol: míg a nők igen szép arányban (41%) képviseltették magukat az első napos vetítéseken, addig a nézők 53%-a 30 éven felüli volt, míg a 20 éven aluliak alig negyedét tették ki a közönségnek. A majdnem 20 milliós nyitányhoz egyébként a papírforma szerint nagyban hozzájárultak a spanyol ajkú kisebbség, a jegyet vásárlók kimagasló, 37%-a volt hispán származású.
Sok rajongó reménykedett abban, hogy a Riddick lesz akkora siker, hogy megágyazzon az esetleges folytatásoknak, hiszen valljuk meg, hogy az efféle sötétebb hangulatú scifiknek is helye lenne a mozikban. Azonban úgy tűnik, hogy Amerikában a fiatalokat vagy nem érdeklik annyira az olyan filmek, melyben nem színes jelmezekben ugráló szuperhősök vannak, vagy egyszerűen csak a Pitch Black óta felnőtt egy generáció, akik nem ismerik David Twohy remek filmjét, s még Vin Diesel nevére sem hajlandók moziba menni.
Hiába van van Vin Dieselnek majdnem 47 millió követője Facebookon, hiába egyre népszerűbb a Halálos iramban-széria, a nézők csak Dom Torettóként kíváncsiak rá tömegesen. A Babylon AD 2008-as bukása után Diesel első nem Fast & Furious-filmje majdnem 19 milliós nyitóhétvégét produkált Amerikában, vagyis a Riddick karaktere iránti érdeklődés 20-25%-kal esett vissza az előző epizód óta. A felmérésekből pedig az is kiderül, hogy kik maradtak távol: míg a nők igen szép arányban (41%) képviseltették magukat az első napos vetítéseken, addig a nézők 53%-a 30 éven felüli volt, míg a 20 éven aluliak alig negyedét tették ki a közönségnek. A majdnem 20 milliós nyitányhoz egyébként a papírforma szerint nagyban hozzájárultak a spanyol ajkú kisebbség, a jegyet vásárlók kimagasló, 37%-a volt hispán származású.