Szekeres Viktor
A Tűzgyűrű még a 100 milliós bevételt is elérheti
A Tűzgyűrű Amerikában elérheti a 100 millió dolláros összbevételt, ami azt jelenti, hogy nagyjából akkor lehet valamennyire sikeresnek mondani a filmet, ha nemzetközileg ehhez még 300 millió dollár járul.
Megérkeztek az első hétvégi becslések az amerikai mozikból, s ezek alapján úgy tűnik, hogy Guillermo del Toro új filmje, a Tűzgyűrű az elmúlt hetekben jócskán lecsökkentett várakozásokat felülmúlva, 38,3 millió dolláros nyitóhétvégével debütált Amerikában. Ez a Gru 2 és a Nagyfiúk 2 mögött a harmadik helyet jelentette a film számára a péntektől vasárnapig szóló mozis toplistán.
A teljesítmény természetesen csak az előjelzésekhez képest jó, egyébként elmarad a stúdió által korábban minimálisan remélttől, bár Amerikában még így is összejöhet a 100 milliós bevételt a kifutásig. Ez persze csak csekély vigasz, hiszen a Tűzgyűrű 190 millió dollárba került és a marketingjére is legalább 50 milliót költöttek, s ennek az összegnek Amerikából az ötöde sem folyik be. (A bevétel nagyjából fele ti. a moziknál marad.)
Mindennek ellenére a film még lehet összességében sikeres. A stúdió célja elérni a nagyjából 75%-os nemzetközi bevételi hányadot, vagyis 300-350 millió, Amerikán kívül szerzett dollárral már biztosan elégedett lenne a Warner. Kérdés, hogy mindez össze fog-e jönni.
Megérkeztek az első hétvégi becslések az amerikai mozikból, s ezek alapján úgy tűnik, hogy Guillermo del Toro új filmje, a Tűzgyűrű az elmúlt hetekben jócskán lecsökkentett várakozásokat felülmúlva, 38,3 millió dolláros nyitóhétvégével debütált Amerikában. Ez a Gru 2 és a Nagyfiúk 2 mögött a harmadik helyet jelentette a film számára a péntektől vasárnapig szóló mozis toplistán.
A teljesítmény természetesen csak az előjelzésekhez képest jó, egyébként elmarad a stúdió által korábban minimálisan remélttől, bár Amerikában még így is összejöhet a 100 milliós bevételt a kifutásig. Ez persze csak csekély vigasz, hiszen a Tűzgyűrű 190 millió dollárba került és a marketingjére is legalább 50 milliót költöttek, s ennek az összegnek Amerikából az ötöde sem folyik be. (A bevétel nagyjából fele ti. a moziknál marad.)
Mindennek ellenére a film még lehet összességében sikeres. A stúdió célja elérni a nagyjából 75%-os nemzetközi bevételi hányadot, vagyis 300-350 millió, Amerikán kívül szerzett dollárral már biztosan elégedett lenne a Warner. Kérdés, hogy mindez össze fog-e jönni.