Szekeres Viktor
Szűnik a lelkesedés a 3D-s újrabemutatók iránt
Pár régebbi film 3D-s mozis premierjét követően lehet, hogy a nézők rájöttek, hogy mégis érdemes inkább a házi mozit választani? Nem biztos, mindenesetre a legújabb konverzió csúnyán alulteljesített.
Amerikában a hétvége egyik meglepetése a Szörny Rt. 3D-s premierjének gyenge szereplése volt a nézettségi/jegyeladási listákon. A jövő évben folytatással jelentkező Pixar-mozi olyan Disney újrapremierek után került ismét mozikba, mint az Oroszlánkirály, A szépség és a szörnyeteg, valamint a Némó nyomában. Az Oroszlánykirály 3D tavaly még 30 milliós nyitóhétvégével 94 milliós amerikai bevételig jutott el, de a másik két filmnek sem kellett szégyenkeznie 17, illetve 16 millió dollárt meghaladó kezdéssel jutottak el 47, illetve 40 millió dollár fölé.
A Szörny Rt. 3D bevétele szerdától vasárnapig azonban mindössze 6,5 millió dollár volt, ami mindenképp elgondolkodtató lehet a Disney számára, hogy érdemes-e folytatni ezen filmek konvertálását. Bár tény, hogy ha már a DVD-s, illetve Blu-ray kiadások kedvéért elvégzik a munkát, akkor a mozis bemutató sem jelent túl nagy vesződséget, bár minden bizonnyal a marketingre szánt kiadásokat a jövőben csökkenteni fogják a bevétel optimalizálása céljából.
Amerikában a hétvége egyik meglepetése a Szörny Rt. 3D-s premierjének gyenge szereplése volt a nézettségi/jegyeladási listákon. A jövő évben folytatással jelentkező Pixar-mozi olyan Disney újrapremierek után került ismét mozikba, mint az Oroszlánkirály, A szépség és a szörnyeteg, valamint a Némó nyomában. Az Oroszlánykirály 3D tavaly még 30 milliós nyitóhétvégével 94 milliós amerikai bevételig jutott el, de a másik két filmnek sem kellett szégyenkeznie 17, illetve 16 millió dollárt meghaladó kezdéssel jutottak el 47, illetve 40 millió dollár fölé.
A Szörny Rt. 3D bevétele szerdától vasárnapig azonban mindössze 6,5 millió dollár volt, ami mindenképp elgondolkodtató lehet a Disney számára, hogy érdemes-e folytatni ezen filmek konvertálását. Bár tény, hogy ha már a DVD-s, illetve Blu-ray kiadások kedvéért elvégzik a munkát, akkor a mozis bemutató sem jelent túl nagy vesződséget, bár minden bizonnyal a marketingre szánt kiadásokat a jövőben csökkenteni fogják a bevétel optimalizálása céljából.