MTI

Megmentheti a Disneyt a Pixar új animációja?

Vajon helyrebillentheti-e a Pixar műhely Merida, a bátor című új animációja a Disney közelmúltban elszenvedett kétszázmilliós bukását? A John Carter című sci-fi kudarca után nem kis nyomás nehezedik a pixaros alkotókra.

Mark Andrews Merida, a bátor című animációs kalandfilmjét a nyár egyik slágerének szánja a produkciót forgalmazó Disney stúdió, amely a John Cartertől is sokat várt. A sci-fi azonban - mint a BBC megjegyezte - a becslések szerint kétszáz millió dolláros veszteséget hozott a Disneynek. A John Cartert Andrew Stanton jegyzi, aki a Pixarban olyan Oscar-díjas produkciókat írt és rendezett, mint a Némó nyomában és a WALL-E, és ezzel komoly tekintélyt vívott ki magának a Disney hierarchiájában. Nyilván ez is sokat nyomott a latban, amikor rábízták az Edgar Rice Burrough Mars-regénysorozatából készülő sci-fit, amellyel játékfilmes rendezőként is bemutatkozhatott.

A John Carter forgatókönyvén Mark Andrews is dolgozott társszerzőként. Andrews kiállt a film mellett, amely szerinte "végső soron nagyszerű lett". Mint mondta, az alkotók nyilván mindig azon vannak, hogy filmjük egy rakás pénzt hozzon a stúdiónak, és akármi történt is a John Carterrel, azért büszkék rá. A méregdrága produkció bukása érzékeny veszteség a Disneynek, a stúdió ugyanis a marsi történetekből több folyatást is tervezett, és természetesen a szériával kapcsolatos marketinggépezet is indulásra készen állt.


A hollywoodi filmstúdió három nagy dobással készült a nyári moziszezonra: a sci-fi után a Bosszúállók című szuperhősfilmet, majd a Merida, a bátor című animációt küldi a filmszínházakba. A Bosszúállók a hét végén debütál világszerte, a Merida premierjét pedig nyár derekára (Magyarországon augusztus 2-ra) időzítették. A Pixar új meséje egy szabadságra és függetlenségre vágyó ifjú skót hercegnőről szól. Az animációs műhely lélegzetelállítóan varázsolta a filmvászonra a skót tájat. Andrews szerint a Pixar sikere a kutatásban rejlik. "A Némó kedvéért a víz alá merültünk, a Verdákhoz minden meg kellett tudni a kocsikról, a L'ecsó miatt pedig Franciaországba mentünk" - magyarázta a kasszasikereket.

A Merida természetesen Skóciába vezette a csapatot. Két hónapot töltöttek ott, és Edinburghtól a felföldig szinte mindent bejártak. A film nem kötődik konkrét helyszínekhez vagy történelmi eseményekhez, cselekményének idejét a VIII-XII. századi Skócia "mítikus" világába helyezték. A napokban lezajlott CinemaCon mozis konferencián Las Vegasban levetítették a produkció első félóráját. Andrews és Katherina Sarafian producer családi moziként ajánlotta a filmet. Mint kiemelték, a nézők valójában a kalandos történeten keresztül a kamaszkor, a bátorság, az útkeresés témájával szembesülnek.

A The Hollywood Reporter értesülése szerint a bemutatón hozták nyilvánosságra, hogy a közönség a Meridán tesztelheti először a Dolby új Atmos hangrendszerét. A rendszert világszerte 15 moziban állították be. A szakemberek szerint a nézők "természetesebb és valóságosabb hangélményhez" jutnak az új technikával - írta a THR.com.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Yany #9
    Szerintem nagyon jó kis kalandfilm volt. Valahol a marketinget kellett elrontsák, mert a moziból elégedetten távoztam...
  • Aldo Moro #8
    Nekem meg a John Carterről a Get Carter ugrik be. Akkor most mi van?
  • Archenemy #7
    jutúb komment:

    "Lets see now, a young lady who wishes to break free from her position society oppresses on her....

    You mean like Beauty and the Beast, Little Mermaid, Aladdin, Pocahontas, and Mulan?

    Nooooo.... this is different. This ones in Scotland.
    "
  • wolruf #6
    Ti most a Prince of Persia Mars Editionról beszéltek?
  • Zombee #5
    Nekem mindkét cím ugyanannyit mondott: semmit. A könyvet nem ismerem, de tudom, hogy melyik regény írójának másik műve, pont abból az elbaszott kampányból. Engem csak szimplán nem érdekelt, és nem azért, mert a könyvet sem ismerem, hanem mert nincs hangulatom az ilyesmi filmekhez.
    De a kampánnyal nem volt gond, ott volt a film mindenhol.
  • zetortraktor #4
    Világszerte, ahol sikeres lett a film, mi volt a cím? Itthon is sikeres lett olyan címmel, hogy John Carter, pedig a magyarok végképp nem tudták, hogy mi ez.

    Úristen! A cím miatt bukott meg... Nem tudtál hülyébb magyarázatot kitalálni? Ha John Carter of Mars lett volna, akkor mindenki özönlött volna. Nem értettem én sem, hogy miért változtattak címet, de ettől még ott volt a plakát, az előzetes. Ki a francot zavart a cím? (Lehetett volna Princess of Mars, ha csak női nézőket akarnak, de Hollywoodi is azt hiszi, hogy a cím fontos és félrevezető lett volna a férfi főszereplő miatt és a férfiak jó része nem is nézte volna meg, mert csajos filmnek hangzik, mint A béka és a hercegnőt - ezért változtatták meg az Aranyhaj címét is tavalyelőtt.)

    (Neked komolyan beugrik valami műfaj arról, hogy John Carter? Nekem egy scifi ugrik be, mert van egy hasonló című könyv.)
  • zetortraktor #3
    Mint az állat, annyit reklámozták. Azért ne legyünk már hülyék, hogy azt higgyük, hogy nem volt reklám. Főleg, miután kijöttek a felmérések, hogy bukni fog, mert nem érdekel senkit. Akkor pláne beleerősítettek a reklámba. De ettől még nem kezdte el érdekelni az embereket.
  • narumon #2
    Egy gond volt vele; a címe. Ritka elbaszott címet választott a Disney. Ha az eredeti A Mars hercegnője címmel ment volna akkor sokkal figyelem felkeltőbb címe lett volna. John Carter névről mindenkinek egy krimi vagy dráma ugrik be előszőr.
  • csabipapo #1
    Szerintem a John Carterrel nem volt igazán semmi gond,és nem a PIxar hibája,ha a disney nem reklámozta.