Szekeres Viktor
Újabb scifi sült be a mozis jegypénztáraknál
Nem kezdett túl jól Amerikában a Luc Besson-istállóból érkező Lockout című scifi, talán majd nemzetközi viszonylatban valamennyire kozmetikázni tudja teljesítményét a film.
Cseppet sem meglepő módon nem alakított nagyot az amerikai mozis jegypénztáraknál a Lockout című scifi, melynek producere Luc Besson volt. A szándékosan 80-as évekbeli stílusban, B-filmes elemek alkalmazásával készített korrekt film főszerepében Guy Pearce mutatta meg, hogy igazi antihősként is boldogul a vásznon, azonban ez Amerikát nem túlságosan érdekelte, hiszen mindössze 6,3 millió dollár bevételre volt jó a film, ami a hétvégi mozis toplista kilencedik helyére volt elegendő.
Persze a Besson-féle francia pénzből készített produkciók eleve nem szoktak nagyobb bevételre számítani, az Elrabolva ritka kivétel volt, de ha abból indulunk ki, hogy a tavalyi Colombiana (10,4 millió dolláros nyitóhétvége Amerikában), a Párizsból szeretettel (8,2 milliós nyitóhétvége), illetve a Szállító 3 (12,1 milliós nyitóhétvége) is erősebben kezdett, akkor feltételezhetjük, hogy Besson egy cseppet azért csalódott. A közönség megoszlását figyelembe véve sem vonhatunk le különösebb következtetéseket: a nézők fele 25 éven aluli, fele pedig 25 éven felüli volt, illetve a nemek aránya 65%-35%-ban oszlott meg, úgy tűnik, hogy a Maggie Grace főszereplése nem keltette fel a hölgyek figyelmét.
Cseppet sem meglepő módon nem alakított nagyot az amerikai mozis jegypénztáraknál a Lockout című scifi, melynek producere Luc Besson volt. A szándékosan 80-as évekbeli stílusban, B-filmes elemek alkalmazásával készített korrekt film főszerepében Guy Pearce mutatta meg, hogy igazi antihősként is boldogul a vásznon, azonban ez Amerikát nem túlságosan érdekelte, hiszen mindössze 6,3 millió dollár bevételre volt jó a film, ami a hétvégi mozis toplista kilencedik helyére volt elegendő.
Persze a Besson-féle francia pénzből készített produkciók eleve nem szoktak nagyobb bevételre számítani, az Elrabolva ritka kivétel volt, de ha abból indulunk ki, hogy a tavalyi Colombiana (10,4 millió dolláros nyitóhétvége Amerikában), a Párizsból szeretettel (8,2 milliós nyitóhétvége), illetve a Szállító 3 (12,1 milliós nyitóhétvége) is erősebben kezdett, akkor feltételezhetjük, hogy Besson egy cseppet azért csalódott. A közönség megoszlását figyelembe véve sem vonhatunk le különösebb következtetéseket: a nézők fele 25 éven aluli, fele pedig 25 éven felüli volt, illetve a nemek aránya 65%-35%-ban oszlott meg, úgy tűnik, hogy a Maggie Grace főszereplése nem keltette fel a hölgyek figyelmét.