Szekeres Viktor
Hiába a világpremier, itthon elhasalt az új 3D-s scifi
Nem várt egy napot sem az Intercom A legsötétebb óra bemutatásával, azonban a scifit a 3D sem mentette meg a bukástól. Lehet, hogy mégiscsak DVD-n kellett volna kihozni a filmet?
Magyarországon december 22-én mutatták be A legsötétebb óra (The Darkest Hour) című orosz-amerikai scifit. Hiába tűnt úgy, hogy a Lopott idő hatalmas sikere után a hazai közönség rákapott a műfajra, úgy tűnik, hogy az idegenek inváziója, valamint A legsötétebb óra látványfilm jellege nem hozta lázba a nézőket. Persze a látványfilm jelleget szigorúan idézőjelben érdemes érteni, hiszen mindössze 40 milliós volt a 3D-ben, moszkvai helyszíneken forgatott scifi költségvetése, ami azt jelenti, hogy viszonylag szerény teljesítménnyel is jövedelmező lehet. A 16 kópián bemutatott alkotás itthon a hétvégi bevételek alapján mindössze hatodik helyet érő teljesítményt produkált A legsötétebb óra, ami 4 770 nézőt jelent, akik a 3D-s helyáraknak köszönhetően 7,1 millió forintot hagytak ott a mozik jegypénztáraiban.
A hétvége másik felnőttebbeknek szóló közönségfilmje, az év egyik legjobban sikerült mozija a Fifti-fifti volt, de a 13 moziban vetített film mindössze 1 175 honfitársunkat késztette jegyvásárlásra. Ami különösen annak fényében elszomorító, hogy 2011 egyik legnagyobb bukása, az S.O.S. Love - Az egymillió dolláros megbízás premierjének második hetében is háromszorennyi mozizót érdekelt.
Magyarországon december 22-én mutatták be A legsötétebb óra (The Darkest Hour) című orosz-amerikai scifit. Hiába tűnt úgy, hogy a Lopott idő hatalmas sikere után a hazai közönség rákapott a műfajra, úgy tűnik, hogy az idegenek inváziója, valamint A legsötétebb óra látványfilm jellege nem hozta lázba a nézőket. Persze a látványfilm jelleget szigorúan idézőjelben érdemes érteni, hiszen mindössze 40 milliós volt a 3D-ben, moszkvai helyszíneken forgatott scifi költségvetése, ami azt jelenti, hogy viszonylag szerény teljesítménnyel is jövedelmező lehet. A 16 kópián bemutatott alkotás itthon a hétvégi bevételek alapján mindössze hatodik helyet érő teljesítményt produkált A legsötétebb óra, ami 4 770 nézőt jelent, akik a 3D-s helyáraknak köszönhetően 7,1 millió forintot hagytak ott a mozik jegypénztáraiban.
A hétvége másik felnőttebbeknek szóló közönségfilmje, az év egyik legjobban sikerült mozija a Fifti-fifti volt, de a 13 moziban vetített film mindössze 1 175 honfitársunkat késztette jegyvásárlásra. Ami különösen annak fényében elszomorító, hogy 2011 egyik legnagyobb bukása, az S.O.S. Love - Az egymillió dolláros megbízás premierjének második hetében is háromszorennyi mozizót érdekelt.