Szekeres Viktor
A TV2 nem sokkolja nézőit hangos reklámokkal
Számos piaci szereplőtől eltérően a TV2 betartja a reklámok hangerejét szabályozó médiatörvényben előírt rendelkezéseket. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa ugyanis vizsgálni kezdte az ez ügyben beérkezett nézői panaszokat.
Sok nézői panasz érkezett a hatósághoz azzal kapcsolatban, hogy több csatornán is túl hangos reklámokat észleltek. Az NMHH Médiatanácsa megkezdte a vizsgálatot az ügyben, hiszen a médiatörvény szerint a reklámok hangereje nem lehet nagyobb a környező műsorszámok hangerejénél. Az NMHH egy magyar fejlesztésű szoftver segítségével számos csatornánál, köztük a TV2-nél is mérte a reklámok hangerejét. A vizsgált csatornák közül szeptemberben négynél (RTL Klub, Duna TV, Story TV, m1) észlelték a "kritikus hangerőugrásokat".
A TV2 közleménye szerint ez azt jelenti, hogy a vizsgálat során tehát egyértelművé vált, hogy a TV2 betartja a nézői és hatósági elvárásokat. "Ez a rendelkezés a korábbi szabályozáshoz képest egy teljesen új kötelezettséget rótt a televíziós piacra. A TV2-nek fontos, hogy az ilyen jellegű - nyilvánvalóan nézőbarát - új kötelezettségeket is betartsa, és úgy ítéljük meg, elegendő volt az a türelmi idő, amit a Médiatanács erre vonatkozóan adott a piaci résztvevőknek" - mondta az üggyel kapcsolatban dr. Péntek Zoltán, a TV2 ügyvédje.
Sok nézői panasz érkezett a hatósághoz azzal kapcsolatban, hogy több csatornán is túl hangos reklámokat észleltek. Az NMHH Médiatanácsa megkezdte a vizsgálatot az ügyben, hiszen a médiatörvény szerint a reklámok hangereje nem lehet nagyobb a környező műsorszámok hangerejénél. Az NMHH egy magyar fejlesztésű szoftver segítségével számos csatornánál, köztük a TV2-nél is mérte a reklámok hangerejét. A vizsgált csatornák közül szeptemberben négynél (RTL Klub, Duna TV, Story TV, m1) észlelték a "kritikus hangerőugrásokat".
A TV2 közleménye szerint ez azt jelenti, hogy a vizsgálat során tehát egyértelművé vált, hogy a TV2 betartja a nézői és hatósági elvárásokat. "Ez a rendelkezés a korábbi szabályozáshoz képest egy teljesen új kötelezettséget rótt a televíziós piacra. A TV2-nek fontos, hogy az ilyen jellegű - nyilvánvalóan nézőbarát - új kötelezettségeket is betartsa, és úgy ítéljük meg, elegendő volt az a türelmi idő, amit a Médiatanács erre vonatkozóan adott a piaci résztvevőknek" - mondta az üggyel kapcsolatban dr. Péntek Zoltán, a TV2 ügyvédje.