Szekeres Viktor
Végre egy film, amit a 3D-ért néztek meg!
Míg a nyári filmek zömét jó, ha minden második néző tekintette meg 3D-ben, addig a Végső állomás-sorozat ötödik része hozta magát és minden 4 nézőből 3 döntött úgy, hogy a filmet térhatásban vállalja be.
Idén nyáron úgy tűnik, hogy a közönség egy része rájött, hogy nem minden filmet érdemes megnézni 3D-ben, legalábbis erre utal a 3D-s bevételek összbevételből történő részesedésének arányának csökkenése. A nagy nyári filmek zöme, akár a konvertált, akár a valódi 3D-sek, 40-50%-nyi 3D-s bevételt volt képes csak produkálni, kivételt, mindössze az egészen 60%-ig felkúszó Transformers 3 jelentett. Pedig elég arra gondolni, hogy tavaly a konvertált Alice Csodaországban 80%-os arányt produkált, de még év elején is akadtak jóval magasabb hányadok: Zöld Darázs (69%), Sanctum (84%), Justin Bieber: Never Say Never (84%), Féktelen harag (96%) és Pirosszka 2 (77%).
A sok, 3D-s bevételek százalékos arányát tekintve beégő film után éppen ezért kellemes meglepetés volt az Amerikában pénteken bemutatott Végső állomás 5 (Final Destination 5), mely 18 millió dolláros hétvégi teljesítménnyel és 75%-os 3D-s bevételi aránnyal startolt, ami nyári csúcsnak számít. Más kérdés, hogy a 18 milliós start a franchise elfáradására utalhat, hiszen az eddigi részek nyitánya mindig felülmúlta az előzőekét: 10, majd 16, 19 és végül 27,5 millió dollárt ért el az első négy epizód három nap alatt.
Idén nyáron úgy tűnik, hogy a közönség egy része rájött, hogy nem minden filmet érdemes megnézni 3D-ben, legalábbis erre utal a 3D-s bevételek összbevételből történő részesedésének arányának csökkenése. A nagy nyári filmek zöme, akár a konvertált, akár a valódi 3D-sek, 40-50%-nyi 3D-s bevételt volt képes csak produkálni, kivételt, mindössze az egészen 60%-ig felkúszó Transformers 3 jelentett. Pedig elég arra gondolni, hogy tavaly a konvertált Alice Csodaországban 80%-os arányt produkált, de még év elején is akadtak jóval magasabb hányadok: Zöld Darázs (69%), Sanctum (84%), Justin Bieber: Never Say Never (84%), Féktelen harag (96%) és Pirosszka 2 (77%).
A sok, 3D-s bevételek százalékos arányát tekintve beégő film után éppen ezért kellemes meglepetés volt az Amerikában pénteken bemutatott Végső állomás 5 (Final Destination 5), mely 18 millió dolláros hétvégi teljesítménnyel és 75%-os 3D-s bevételi aránnyal startolt, ami nyári csúcsnak számít. Más kérdés, hogy a 18 milliós start a franchise elfáradására utalhat, hiszen az eddigi részek nyitánya mindig felülmúlta az előzőekét: 10, majd 16, 19 és végül 27,5 millió dollárt ért el az első négy epizód három nap alatt.