Szekeres Viktor

A Verdák 2 szétszedte itthon a mozikat

Rég néztek meg annyian Pixar-filmet idehaza, mint hétvégén a Verdák második részét. Villám McQueen kalandjai még az új Harry Pottert is letaszították az első helyről, igaz utóbbi már több hete ott trónolt.

Itthon a hétvégén nem csak a Förtelmes főnökök remek startja okozott (kellemes) meglepetést a mozikban, hanem a Verdák 2 bemutatkozása is. A legfeleslegesebbnek tartott Pixar-filmről pár hete az is bebizonyosodott, hogy a legrosszabb, a közönséget azonban itthon rettenetesen érdekelte, amit bizonyítanak a számadatok is: a Verdák 60 moziban volt látható, 88 903 jegyet váltottak rá, ami 114,5 millió forint bevételt jelentett.


Mindez azért is nagy meglepetés, mert az első Verdák 2006-ban csak 34 ezer nézőt érdekelt a nyitóhétvégén, s idén is ez a 30-40 ezres nézőszám volt jellemző az animációs filmekre, elég a Rióra vagy a Rangóra gondolni. Nyár elején még minden jel arra mutatott, hogy az év animációs folytatása itthon a Kung Fu Panda második része lesz, azonban pár hete 44 ezer nézővel mélyen az elvárások alatt teljesített Magyarországon.

Az Amerikában és talán világszinten is legkevésbé nézett Pixar-mozi nem elég, hogy az idei év negyedik legerősebb nyitányát produkálta a Harry Potter, a Transformers és a Karib-tenger kalózai sokadik részei mögött, de még az elmúlt évek Pixar-alkotásainak hazai teljesítményét is könnyedén lepipálta: tavaly a Toy Story harmadik része 44 ezer, tavalyelőtt a Fel 51 ezer nézőt érdekelt az első hétvégén.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kalapos01 #4
    Irigy, hogy ne ő kapja a pénzt. Vagy szerinte az nem lenne borzalom, ha ostoba emberek dolgoznának a marketingen és nem akarnának pénzt keresni. No komment, visszasírja a komunyizmust vagy az ősközösséget.
  • DjDano #3
    Miért lenne borzalom? Ha valami népszerű azt ki kell használni...
  • Laza #2
    Ja, meg ahhoz képest, hogy kisgyerekeknek szól, nem éppen gyerekek számára emészthető a története .....

    Egyébként ez tényleg csak egy hosszabbra sikeredett 'reklám' film ... a Tesco újságban egy egész oldal van szentelve a kapcsolódó termékek reklámozásának. Megkaphatsz minden szart, amire színes képet/matricát lehet nyomni ... borzalom a köbön.
  • sajtosnudli #1
    Előzőhöz képest nekem csalódás volt. Viszont ahhoz képest hogy kisgyerekeknek szól, egész jól bemutatja a Forma 1 és a Nascar közötti nézeteltéréseket.