Szekeres Viktor
Amerika már nem dől be a Karib-tenger kalózainak
Nemzetközileg minden eddigi rekordot megdöntött a Karib-tenger kalózainak negyedik része, azonban Amerika már régóta átlát a szitán, ott Johnny Depp filmjének szereplése az elvárások alatt maradt.
Hiába várt a Disney legalább 100 milliós bevételt A Karib-tenger kalózai: Ismeretlen vizeken (Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides) premierjének hétvégéjére, a kalandfilm-sorozat közönsége tovább apadt. A második rész 136 és a harmadik rész 115 milliós nyitányát (ezen adatok az infláció hatását is számolva ma már 161 és 136 millió dollárral lennének egyenértékűek) követően az új film "mindössze" 90 millió dollárt hozott az első becslések szerint - ráadásul mindezt jóval magasabb, 3D-s jegyárak mellett.
Persze ez is elegendő volt a hétvége legnézettebb filmje címének megszerzéséhez, sőt, a film az idei év legjobb kezdése címet is megszerezte egy időre, de a Disney berkeiben minden bizonnyal nem nyitnak pezsgőket, hiszen a Halálos iramban-sorozat ötödik részére többen váltottak jegyet, mint a 250 millió dollárba kerülő kalózos filmre, melyhez nemzetközileg még 170 millió dolláros marketingköltség is dukál.
Érdekességként meg lehet említeni, hogy a Walt Disney Pictures felmérései szerint a közönség 54% férfiakból állt, s hogy a 25 éven felüliek is 54%-t alkották a nézőknek. Ha kisebb korcsoportokra bontjuk a filmre beülőket, azt állapíthatjuk meg, hogy az legjobban a 26-34 éveseket érdekelte, ők 24%-át reprezentálták a nézőknek, míg a 18-25 évesek 22%-át.
Hiába várt a Disney legalább 100 milliós bevételt A Karib-tenger kalózai: Ismeretlen vizeken (Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides) premierjének hétvégéjére, a kalandfilm-sorozat közönsége tovább apadt. A második rész 136 és a harmadik rész 115 milliós nyitányát (ezen adatok az infláció hatását is számolva ma már 161 és 136 millió dollárral lennének egyenértékűek) követően az új film "mindössze" 90 millió dollárt hozott az első becslések szerint - ráadásul mindezt jóval magasabb, 3D-s jegyárak mellett.
Persze ez is elegendő volt a hétvége legnézettebb filmje címének megszerzéséhez, sőt, a film az idei év legjobb kezdése címet is megszerezte egy időre, de a Disney berkeiben minden bizonnyal nem nyitnak pezsgőket, hiszen a Halálos iramban-sorozat ötödik részére többen váltottak jegyet, mint a 250 millió dollárba kerülő kalózos filmre, melyhez nemzetközileg még 170 millió dolláros marketingköltség is dukál.
Érdekességként meg lehet említeni, hogy a Walt Disney Pictures felmérései szerint a közönség 54% férfiakból állt, s hogy a 25 éven felüliek is 54%-t alkották a nézőknek. Ha kisebb korcsoportokra bontjuk a filmre beülőket, azt állapíthatjuk meg, hogy az legjobban a 26-34 éveseket érdekelte, ők 24%-át reprezentálták a nézőknek, míg a 18-25 évesek 22%-át.