Szekeres Viktor
Büntetni fogják a tévéket a túl hangos reklámok miatt
A Médiatanács a tervek szerint 2011 őszétől szankciókkal is sújthatja a médiaszolgáltatókat, ha a reklám a megengedettnél hangosabb. A hangerősséget a Humanoid nevű szoftverrel fogják mérni.
2011 őszétől büntetheti a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) azon szolgáltatókat, amelyek a megengedettnél hangosabb reklámot sugároznak műsoraik közben, előtt és után. Az adatokat egy Humanoid nevű szoftver biztosítja, az általa mért adatok már elérhetők a Médiatanács honlapján közölte a szervezet. A laikusok által is könnyedén kezelhető és látványosan megjelenített adatbázis publikálásával a hatóság célja, hogy felhívja a figyelmet a jogsértésekre és a türelmi időszakban tájékoztatással és együttműködéssel érje el, hogy "normális" hangerejű reklámokat, szpotokat sugározzanak a szolgáltatók.
Az idén január elsejével hatályba lépett új médiatörvény már szabályozza a reklámhangerő kérdését, és eszerint a reklám nem lehet hangosabb, mint a környező műsorszámok hangereje. A magyar fejlesztésű, Humanoid névre "hallgató" szoftver az RTL Klub, a TV2, az MTV1, MTV2 és a Duna TV csatornáin vizsgálja január óta a műsorjelek hangosságát, illetve a kritikus hangerőugrásokat.
A Humanoid fejlesztése 2010 decemberében fejeződött be, így a törvény hatályba lépése óta pontos adatok állnak rendelkezésre a vélelmezett jogsértésekkel kapcsolatban. A mérést végző szoftver virtuális hangosságmérő műszerekkel pásztázza a kijelölt médiaszolgáltatók teljes műsorfolyamát, a mért eredményeket fájlokba rendezi, majd a megadott paramétereket túlszárnyaló szegmensek esetében a táblázatokban megjelöli az adott műsorrészeket, időpontokat. A program azt is lehetővé teszi, hogy az adott ugrásokról teljes bizonyossággal megállapítsák, hogy azok reklámblokkokhoz, kereskedelmi üzenetekhez kapcsolhatóak-e.
2011 őszétől büntetheti a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) azon szolgáltatókat, amelyek a megengedettnél hangosabb reklámot sugároznak műsoraik közben, előtt és után. Az adatokat egy Humanoid nevű szoftver biztosítja, az általa mért adatok már elérhetők a Médiatanács honlapján közölte a szervezet. A laikusok által is könnyedén kezelhető és látványosan megjelenített adatbázis publikálásával a hatóság célja, hogy felhívja a figyelmet a jogsértésekre és a türelmi időszakban tájékoztatással és együttműködéssel érje el, hogy "normális" hangerejű reklámokat, szpotokat sugározzanak a szolgáltatók.
Az idén január elsejével hatályba lépett új médiatörvény már szabályozza a reklámhangerő kérdését, és eszerint a reklám nem lehet hangosabb, mint a környező műsorszámok hangereje. A magyar fejlesztésű, Humanoid névre "hallgató" szoftver az RTL Klub, a TV2, az MTV1, MTV2 és a Duna TV csatornáin vizsgálja január óta a műsorjelek hangosságát, illetve a kritikus hangerőugrásokat.
A Humanoid fejlesztése 2010 decemberében fejeződött be, így a törvény hatályba lépése óta pontos adatok állnak rendelkezésre a vélelmezett jogsértésekkel kapcsolatban. A mérést végző szoftver virtuális hangosságmérő műszerekkel pásztázza a kijelölt médiaszolgáltatók teljes műsorfolyamát, a mért eredményeket fájlokba rendezi, majd a megadott paramétereket túlszárnyaló szegmensek esetében a táblázatokban megjelöli az adott műsorrészeket, időpontokat. A program azt is lehetővé teszi, hogy az adott ugrásokról teljes bizonyossággal megállapítsák, hogy azok reklámblokkokhoz, kereskedelmi üzenetekhez kapcsolhatóak-e.