Szekeres Viktor
A tiniket továbbra sem érdeklik a mozis scifik
Úgy tűnik, hogy a 30 éves Jake Gyllenhaal már túl öreg volt a tinédzserek számára, hiszen új filmjére, a Forráskódra nagyon kevés fiatal váltott jegyet, a közönség zömét a 30 éven fölüliek alkották.
Amerika tavaly kezdett rádöbbenni ismét, hogy a scifiknek, illetve a scifi-szerű történeteknek helye van a mozikban, az idei év első negyedében bemutatott alkotások szereplése pedig ezt igazolni is látszik. Ugyan kiugró teljesítmény nem sok van, viszont az olyan, nem harsány marketinggel megtámogatott produkciók, mint a Forráskód, a Sorsügynökség vagy a Csúcshatás, nem szerepelnek rosszul az amerikai jegypénztáraknál.
Annak ellenére nem szerepelnek rosszul, hogy a felmérésekből még mindig látszik, hogy a mozis bevételek legfontosabb részét szállító tinik kíváncsiságát nem nagyon keltik fel. Legutóbb a Forráskód exit poll adataira lehetett rácsodálkozni, hiszen az időutazós tematika sokaknak vonzó lehet, de a 14,8 millió dolláros premierhétvégét produkáló film amerikai nézőinek 64%-a 30 éven felüli volt, márpedig a legnagyobb sikerfilmeknél nem egyszer előfordul, hogy a 25 éven aluliak közül kerül ki a nézők 60-70%-a. A Forráskódnál azonban ez a szám 25-30% lehetett, így minden bizonnyal a stúdiók is el fognak gondolkozni azon, hogy ha a témaválasztással nem, akkor mivel lehet megszólítani a tizenéveseket. Mindössze annyi lenne a kulcs, hogy fiatalabb főszereplőket kell választani?
Amerika tavaly kezdett rádöbbenni ismét, hogy a scifiknek, illetve a scifi-szerű történeteknek helye van a mozikban, az idei év első negyedében bemutatott alkotások szereplése pedig ezt igazolni is látszik. Ugyan kiugró teljesítmény nem sok van, viszont az olyan, nem harsány marketinggel megtámogatott produkciók, mint a Forráskód, a Sorsügynökség vagy a Csúcshatás, nem szerepelnek rosszul az amerikai jegypénztáraknál.
Annak ellenére nem szerepelnek rosszul, hogy a felmérésekből még mindig látszik, hogy a mozis bevételek legfontosabb részét szállító tinik kíváncsiságát nem nagyon keltik fel. Legutóbb a Forráskód exit poll adataira lehetett rácsodálkozni, hiszen az időutazós tematika sokaknak vonzó lehet, de a 14,8 millió dolláros premierhétvégét produkáló film amerikai nézőinek 64%-a 30 éven felüli volt, márpedig a legnagyobb sikerfilmeknél nem egyszer előfordul, hogy a 25 éven aluliak közül kerül ki a nézők 60-70%-a. A Forráskódnál azonban ez a szám 25-30% lehetett, így minden bizonnyal a stúdiók is el fognak gondolkozni azon, hogy ha a témaválasztással nem, akkor mivel lehet megszólítani a tizenéveseket. Mindössze annyi lenne a kulcs, hogy fiatalabb főszereplőket kell választani?