Szekeres Viktor
James Cameron itthon is megbukott
Hiába kínált lenyűgöző, talán még sosem látott 3D-s látványvilágot a Sanctum, a hazai közönséget sem érdekelte az ausztrál katasztrófafilm, így a hazai premierre kongó mozitermek mellett került sor.
Hiába koncentrált a magyar marketingkampány is leginkább James Cameron nevére a csütörtökön bemutatott Sanctum esetében, a nézőket nem lehetett egyetlen névvel mozikba csalni, főleg, hogy az Avatar rendezője ezúttal csak producerként vett részt a készítési folyamatban. Ennek ellenére a barlangász katasztrófafilm Cameron nélkül, csak a 3D ígéretével sokkal sikeresebben is startolhatott volna.
A huszonöt hazai moziban vetített Sanctumot a bemutató hétvégéjén mindössze 4 080-an látták Magyarországon, ami mindössze a kilencedik helyezésre volt elegendő a nézettségi toplistán, igaz, csekély vigaszként a Budapest Film által forgalmazott mozi a 3D-s jegyáraknak köszönhetően a bevételi listán 6,5 millió forinttal, a Fekete hattyút megelőzve a nyolcadik helyet kaparintotta meg.
Hiába koncentrált a magyar marketingkampány is leginkább James Cameron nevére a csütörtökön bemutatott Sanctum esetében, a nézőket nem lehetett egyetlen névvel mozikba csalni, főleg, hogy az Avatar rendezője ezúttal csak producerként vett részt a készítési folyamatban. Ennek ellenére a barlangász katasztrófafilm Cameron nélkül, csak a 3D ígéretével sokkal sikeresebben is startolhatott volna.
A huszonöt hazai moziban vetített Sanctumot a bemutató hétvégéjén mindössze 4 080-an látták Magyarországon, ami mindössze a kilencedik helyezésre volt elegendő a nézettségi toplistán, igaz, csekély vigaszként a Budapest Film által forgalmazott mozi a 3D-s jegyáraknak köszönhetően a bevételi listán 6,5 millió forinttal, a Fekete hattyút megelőzve a nyolcadik helyet kaparintotta meg.