Szekeres Viktor
Trükkös mozijegy-eladások Hollywoodban
Diszkontáron értékesített mozijegyeket a Lionsgate stúdió, mely szerint a csoportos jegyeladások számítanak a jövő egyik követendő útjának. Ennek haszonélvezője ezúttal Az igazság ára volt.
A héten mutatkozott be Amerikában Matthew McConaughey új filmje, Az igazság ára (The Lincoln Lawyer), mely végülis úgy tűnik, hogy a hétvégi nagy adok-kapokban a negyedik helyet szerezte meg a toplistán. A 40 millió dollárba kerülő film három nap alatt 13,4 millió dollár bevételt termelt. Azonban minderre nem a mindennapi módszerekkel került sor.
Az igazság árára ugyanis a hazai Bónuszbrigádhoz ötletadójának számító Groupon segítségével is lehetett jegyeket venni. Ez azt jelenti, hogy a Groupon oldalán egy áráért két jegy is vételezhető volt, vagyis egy személy 6 dollárért is megnézhette a filmet, sőt, egy új vásárlóknak járó 5 dolláros kupon segítségével ez az ár 1 dollárra is lecsökkenthető volt.
E körülmények miatt az egyértelmű volt, hogy a film látogatottsága és bevétele direktben nem vethető feltétlenül össze a vetélytársakéval. Az első jelentések szerint 190 ezer jegyet adtak el a filmre a 48 órás akciós időszak alatt, melyekből 20 ezret pénteken, 18 ezret pedig szombaton be is váltottak. Ez nagyjából az összbevétel 2,5%-áért felelt. A Lionsgate szerint a promóció ilyformán sikeres volt, hiszen viszonylag alacsony összegért elértek 4 millió embert, s tudatosították bennük Az igazság ára létezését. A stúdió úgy véli, hogy ez a jövő útja.
A héten mutatkozott be Amerikában Matthew McConaughey új filmje, Az igazság ára (The Lincoln Lawyer), mely végülis úgy tűnik, hogy a hétvégi nagy adok-kapokban a negyedik helyet szerezte meg a toplistán. A 40 millió dollárba kerülő film három nap alatt 13,4 millió dollár bevételt termelt. Azonban minderre nem a mindennapi módszerekkel került sor.
Az igazság árára ugyanis a hazai Bónuszbrigádhoz ötletadójának számító Groupon segítségével is lehetett jegyeket venni. Ez azt jelenti, hogy a Groupon oldalán egy áráért két jegy is vételezhető volt, vagyis egy személy 6 dollárért is megnézhette a filmet, sőt, egy új vásárlóknak járó 5 dolláros kupon segítségével ez az ár 1 dollárra is lecsökkenthető volt.
E körülmények miatt az egyértelmű volt, hogy a film látogatottsága és bevétele direktben nem vethető feltétlenül össze a vetélytársakéval. Az első jelentések szerint 190 ezer jegyet adtak el a filmre a 48 órás akciós időszak alatt, melyekből 20 ezret pénteken, 18 ezret pedig szombaton be is váltottak. Ez nagyjából az összbevétel 2,5%-áért felelt. A Lionsgate szerint a promóció ilyformán sikeres volt, hiszen viszonylag alacsony összegért elértek 4 millió embert, s tudatosították bennük Az igazság ára létezését. A stúdió úgy véli, hogy ez a jövő útja.