Szekeres Viktor
Az év legjobb filmjei ezúttal sikeresek is
A közönség hirtelen megtalálta az ízlését? Idén hat vagy hét Oscarra jelölt mozifilm amerikai bevételei haladhatják meg a 100 millió dollárt, amire eddig nem volt példa a díj fennállásának történetében.
Viszonylag gyakori a mozis világban, hogy a mennyiség és a minőség nem jár együtt, hogy az Oscar-díjra esélyes filmek nem teljesítenek úgy a jegypénztáraknál, mint a nyári, színes-szagos látványfilmek - ez valahogy így is van rendjén. Az idei Oscar-szezonban azonban remekül teljesítenek a jelölt alkotások, ha az amerikai bevételeket nézzük.
Ez a nyári blockbusternek készült filmek esetében nem is meglepetés (Toy Story 3 - 415 millió dollár, Eredet - 293 millió dollár), sőt, a Social Network - A közösségi háló is az Oscar-gyanú előtt alapozta meg jelenleg 97 milliós bevételét, mellyel akár a 100 milliós álomhatárt is áttörheti. Ami igazán meglepetés, hogy az egyáltalán nem kommersznek vélt kisebb filmek, a Fekete hattyú (99 millió dollár és folyamatosan gyarapodik) és A király beszéde (94 millió dollár és folyamatosan gyarapodik) is remekül szerepelnek, akárcsak a The Fighter - A harcos (85 millió dollár).
Kivételnek két nyári premier számít, melyek jelöléseik miatt már nem nagyon kaphattak hátszelet (Winter's Bone - 6,3 millió dollár és The Kids Are All Right 20,8 millió dollár), valamint a 127 óra, mely az Oscar-szezonban került a mozikba és "sült be" (16,8 millió dollár), legalábbis a többi nagyágyúhoz képest. És, mint kiderült, A félszemű nem csak a vakok között király, hiszen a legnagyobb meglepetést a Coen-testvérek új filmje, A félszemű szolgáltatta, mely mondhatni teljesen magától lett nagy közönségkedvenc, s bevételei már 160 millió dollár fölött járnak Amerikában.
Viszonylag gyakori a mozis világban, hogy a mennyiség és a minőség nem jár együtt, hogy az Oscar-díjra esélyes filmek nem teljesítenek úgy a jegypénztáraknál, mint a nyári, színes-szagos látványfilmek - ez valahogy így is van rendjén. Az idei Oscar-szezonban azonban remekül teljesítenek a jelölt alkotások, ha az amerikai bevételeket nézzük.
Ez a nyári blockbusternek készült filmek esetében nem is meglepetés (Toy Story 3 - 415 millió dollár, Eredet - 293 millió dollár), sőt, a Social Network - A közösségi háló is az Oscar-gyanú előtt alapozta meg jelenleg 97 milliós bevételét, mellyel akár a 100 milliós álomhatárt is áttörheti. Ami igazán meglepetés, hogy az egyáltalán nem kommersznek vélt kisebb filmek, a Fekete hattyú (99 millió dollár és folyamatosan gyarapodik) és A király beszéde (94 millió dollár és folyamatosan gyarapodik) is remekül szerepelnek, akárcsak a The Fighter - A harcos (85 millió dollár).
Kivételnek két nyári premier számít, melyek jelöléseik miatt már nem nagyon kaphattak hátszelet (Winter's Bone - 6,3 millió dollár és The Kids Are All Right 20,8 millió dollár), valamint a 127 óra, mely az Oscar-szezonban került a mozikba és "sült be" (16,8 millió dollár), legalábbis a többi nagyágyúhoz képest. És, mint kiderült, A félszemű nem csak a vakok között király, hiszen a legnagyobb meglepetést a Coen-testvérek új filmje, A félszemű szolgáltatta, mely mondhatni teljesen magától lett nagy közönségkedvenc, s bevételei már 160 millió dollár fölött járnak Amerikában.