Szekeres Viktor
A Toy Story 3 már minden idők legsikeresebb animációja
Remekül költötte el a Disney és a Pixar a Toy Story 3 200 millió dolláros költségvetését és a 60-70 milliós marketingpénzt, hiszen ezentúl a film birtokolja minden idők legsikeresebb mozis animációjának címét.
Nem sokan számítottak rá, de a Toy Story harmadik része megelőzte a Shrek második epizódját, s ezzel minden idők legsikeresebb animációs filmjévé avanzsált - kürtölte világgá a Disney közleménye. A 200 millió dollárból készített Toy Story 3-ba való befektetés tehát megérte a stúdiónak, még akkor is, ha úgy tűnik, hogy éppen Amerikában nem sikerül Shreket vernie a Pixar filmjének. (Mint azt korábban már írtuk, nálunk sem gigasiker a Toy Story 3, s lehet, hogy az év végi, bevételek alapján összeállított top10-es listába sem fog beleférni - a minőségi top10-ben azonban garantált a helye.)
A minden idők legsikeresebb animációs filmje címhez a Pixar mozija 920 millió dollárt kellett, hogy gyűjtsön (már, ha nem számoljuk a zömében ugyancsak animált Avatart) - s ebből egyelőre csak 400 millióval részesedik Észak-Amerika. A Toy Story 3 legsikeresebb piacai között ott van Latin-Amerika, mely 138 millió dollárral járult hozzá a nemzetközi bevételekhez, Nagy-Britannia 90, Japán pedig 84 millióval. A csúcsdöntögetés a november 2-i DVD- és BR-megjelenés után valószínűleg folytatódni fog.
Nem sokan számítottak rá, de a Toy Story harmadik része megelőzte a Shrek második epizódját, s ezzel minden idők legsikeresebb animációs filmjévé avanzsált - kürtölte világgá a Disney közleménye. A 200 millió dollárból készített Toy Story 3-ba való befektetés tehát megérte a stúdiónak, még akkor is, ha úgy tűnik, hogy éppen Amerikában nem sikerül Shreket vernie a Pixar filmjének. (Mint azt korábban már írtuk, nálunk sem gigasiker a Toy Story 3, s lehet, hogy az év végi, bevételek alapján összeállított top10-es listába sem fog beleférni - a minőségi top10-ben azonban garantált a helye.)
A minden idők legsikeresebb animációs filmje címhez a Pixar mozija 920 millió dollárt kellett, hogy gyűjtsön (már, ha nem számoljuk a zömében ugyancsak animált Avatart) - s ebből egyelőre csak 400 millióval részesedik Észak-Amerika. A Toy Story 3 legsikeresebb piacai között ott van Latin-Amerika, mely 138 millió dollárral járult hozzá a nemzetközi bevételekhez, Nagy-Britannia 90, Japán pedig 84 millióval. A csúcsdöntögetés a november 2-i DVD- és BR-megjelenés után valószínűleg folytatódni fog.