Szekeres Viktor

3D-s lesz az új Szörnyecskék és Szellemirtók

Az új Titánok harca, az új Szellemirtók és az új Szörnyecskék is harmadik dimenziót kaphat némi utómunka segítségével - legalábbis ez a hír járja Hollywoodban.

A 3D láz már a feldolgozásokat is elérte, hiszen plusz egy dimenziót fog kapni a Titánok harca (Clash of The Titans), és úgy tűnik, hogy a Szellemirtók harmadik része sem ússza meg a 3D-t. Mindez persze nem azt jelenti, hogy 3D-s felvétel készítésére alkalmas kamerákkal fognak dolgozni a készítők, hanem mindössze utómunkával segítenek rá a képre és a kialakítandó illúzióra, mint azt teszik a filmek zöme esetében.

3D-kamerával még mindig viszonylag kevés mozifilm készül, de a MarketSaw jelentései szerint a harmadik Szörnyecskék-mozi (Gremlins) is 3D-s lesz, és a film forgatását már eleve 3D-ben is tervezik. Mindez persze azt is jelenti, hogy a 3D-s ellentábornak sem kell falnak mennie, hiszen mindegyik 3D-s utómunkával rendelkező filmet meg lehet tekinteni "normális" verzióban is - valószínűleg ekkor sem veszít senki semmit, hiszen ezen alkotások többsége a hagyományos forgatásnak köszönhetően mentes a térhatással játszadozó kunsztoktól.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • xido #10
    Szörnyecskék most 3.rész lesz?..nem úgy volt sajnos,hogy ebből is remake lesz?
  • winnie #9
    rengeteg más költség van, amit valamiért nem veszel számításba.

    "Minden a rendező dolga! Nincs olyan, hogy továbblépsz a forgatás után, a rendező felügyel mindenre, adja az ötleteit és utasítja a stábot."

    egyrészt, ha stúdiófilmről van szó, akkor a rendező, hacsak nincs neve, akkor egy senki. a produceri vágás simán übereli a rendezőit.

    de ne hidd, hogy ha rendezői filmről is van szó, hogy a rendező ott van sanyi, a grafikus mellett, amint az pepecsel a 3d-sítéssel hónapokig. a rendező, főleg, ha nagy név, sok vasat tart a tűzbe, ír is, "producerál" is, stb. lehet, hogy megnézi az első draftokat a 3d-ből, a közepén is odakukkant, hogy hogy haladnak meg a végeredményt is csekkolja, de ha leforgatta a filmet, s megvágták, akkor ő nem fog azzal foglalkozni 24/7, hogy mit csinálnak a tech-szakik.

    "Nameg kíváncsi lennék tudnál-e nekem olyan rendezőt mutatni, aki ugyanazokkal a módszerekkel dolgozik 20 év után is. Ilyen nem létezik az alkotói tevékenységek körében."

    ??? miért kívánod, hogy mutassak? biztos vannak sokan. ha mondok egy nevet, akkor azt fogod talán mondani, hogy "hmm, igen, igazad van, tényleg"? ugye, hogy nem. akkor meg mi értelme? sok rendező van, mi földi halandók nem soknak ismerjük a módszereit, bár mintha most lett volna szó arról, hogy darren aronofsky nem akart CGI-t a robotzsarujába, de ne ezen akadj fenn, mert félreviszi a témát.

    a lényeg: nem véletlenül forgatnak direktben egyelőre csak nagyon kevés 3d-s filmet
  • Bandew #8
    A stereocam egy technológia, amit el van készítve. És bizony idő- és pénzkímélőbb, mint rengeteg grafikus és animátor munkadíját megvárni és kifizetni.
    A hollywoody filmek költségei pedig soha nem a logikán alapultak, ezt észrevehetted volna már.

    "ha rendező vagyok, akkor inkább csinálom a filmet úgy, azzal a módszerrel, ahogyan eddig is csináltam 20 évig. ami utána következik, az már nem a rendező dolga"

    Minden a rendező dolga! Nincs olyan, hogy továbblépsz a forgatás után, a rendező felügyel mindenre, adja az ötleteit és utasítja a stábot.
    Nameg kíváncsi lennék tudnál-e nekem olyan rendezőt mutatni, aki ugyanazokkal a módszerekkel dolgozik 20 év után is. Ilyen nem létezik az alkotói tevékenységek körében.
  • halaszlo #7
    A probléma talán abban lehet (csak józan paraszti ésszel gondolom, gyakorlatban nem ismerem), hogy ha stereo kamerával veszik, akkor a film két tekercsre kerül, amit vágni nehezebb.
    Vagy már egy tekercsre kerül a 2 képkocka? Mert az esetleg jobb megoldás lenne. Persze csak vágási szempontból.
  • winnie #6
    persze. nyilván úgy készítik a filmeket, ahogy az jobban megéri időt és pénzt figyelembe véve.

    a forgatást nem az végzi, aki később átdolgozza. ha rendező vagyok, akkor inkább csinálom a filmet úgy, azzal a módszerrel, ahogyan eddig is csináltam 20 évig. ami utána következik, az már nem a rendező dolga. mint ahogy nem is a producer dolga, hiszen csak kiadja a melót alvállalkozónak. az, hogy utóbbinak a munkája pepecselősebb, az már nem zavarja a rendezőt, ő már akkor továbblép.
  • Bandew #5
    Szóval szerinted macerásabb készen 3D-s filmet forgatni stereocam-el, mint utólag digitálisan átdolgozni képkockánként?
  • winnie #4
    "Tényleg ettől többen meg fogják nézni??? "

    gondolom költői a kérdés. hány sikeres 3d-s film volt már tavaly is. olyan kamerával forgatni sokkal drágább, macerásabb gondolom. azt nem tudom, hogy mi a különbség a hatások között, de ha nem sok, akkor még érthető is.
  • halaszlo #3
    De hogy a 3D-s utómunkának mi értelme van, azt nem tudom. Tök jó, hogy térből kiemelkedő, "lapos" embereket láthatok.
    Akkor már miért nem veszik fel egy erre alkalmas kamerával?
    Tényleg ettől többen meg fogják nézni??? Ráfuttantnak egy programot, aami "háromdésíti", oszt mehet a népnek.
    Szánalmas.
  • Jrex #2
    Én meg a szörnyecskék 3 at:) már rég nem colt róla hír,de akk azt írták h dvd-re jön ki,de ezek szerint 3d-s lesz akk mozis lesz:D
  • Chocho #1
    Szellemirtók 3, alig várom!! :D