MTI
Egy amatőr horrorfilm vitte a prímet a Halloween előtti hétvégén
A Paranormal Activity című, mindössze 11 ezer dollárból (mintegy kétmillió forintból) készült amerikai horrorfilm volt a legnépszerűbb a Halloween előtti hétvégén az Egyesült Államokban, maga mögé utasítva többek között a Fűrész horrorsorozat legújabb, hatodik részét.
A Paranormal Activity (Paranormális tevékenység) kasszát robbantott a hétvégén: a jegybevétel elérte a 22 millió dollárt (3,9 milliárd forintot). A Fűrész 6. jócskán lemaradva, 14,8 millió dolláros bevétellel követte a filmet. A 2007-ben készült Paranormal Activity-t először az amerikai Screamfest Filmfesztiválon mutatták be 2007 októberében, ám az országos szintű premierre idén október 16-ig várni kellett. Az országos bemutatót megelőző hétvégéken teltházas éjféli vetítéseken adták a filmet egyes, internetes szavazáson meghatározott helyszíneken.
Nemcsak a helyszínek kiválasztásánál volt döntő az internet szerepe: a film marketingjét is a netes publikumra bízták, olyan közösségi oldalakon keresztül, mint például a Twitter. A film egy fiatal párról szól, amelyet természetfeletti történések kísértenek otthonukban. A Fűrész október 23-án bemutatott legújabb epizódja eközben a filmsorozat történetének legrosszabb nyitó hétvégéjét produkálta. Az I-V részek átlagosan 29,1 millió dollárt hoztak a konyhára, míg az új rész csupán 14,8 milliót.
Az angolszász országokban minden év október 31-én ünnepelt, valószínűleg kelta eredetű Halloween a boszorkányok, kísértetek, szellemek ünnepe. Az ünnephez kapcsolódó egyik modern szokás a horrorfilm-nézés.
A Paranormal Activity (Paranormális tevékenység) kasszát robbantott a hétvégén: a jegybevétel elérte a 22 millió dollárt (3,9 milliárd forintot). A Fűrész 6. jócskán lemaradva, 14,8 millió dolláros bevétellel követte a filmet. A 2007-ben készült Paranormal Activity-t először az amerikai Screamfest Filmfesztiválon mutatták be 2007 októberében, ám az országos szintű premierre idén október 16-ig várni kellett. Az országos bemutatót megelőző hétvégéken teltházas éjféli vetítéseken adták a filmet egyes, internetes szavazáson meghatározott helyszíneken.
Nemcsak a helyszínek kiválasztásánál volt döntő az internet szerepe: a film marketingjét is a netes publikumra bízták, olyan közösségi oldalakon keresztül, mint például a Twitter. A film egy fiatal párról szól, amelyet természetfeletti történések kísértenek otthonukban. A Fűrész október 23-án bemutatott legújabb epizódja eközben a filmsorozat történetének legrosszabb nyitó hétvégéjét produkálta. Az I-V részek átlagosan 29,1 millió dollárt hoztak a konyhára, míg az új rész csupán 14,8 milliót.
Az angolszász országokban minden év október 31-én ünnepelt, valószínűleg kelta eredetű Halloween a boszorkányok, kísértetek, szellemek ünnepe. Az ünnephez kapcsolódó egyik modern szokás a horrorfilm-nézés.