Napi Online
Ősztől már csak egy kapura játszik az IKO Kábeltévé
A megszűnő Sportklub+ tartalmát a Sportklub veszi át, míg az eltűnő csatorna helyére egy dinamikusan fejlődő program, a The Fishing and Hunting Channel kerül.
Az átalakítástól a tulajdonos IKO Kábeltévé Kft. a Sportklub megerősödését várja. Ősztől egy csatornára koncentrálja meglévő és új sportközvetítéseit az IKO Kábeltévé Kft.: a megszűnő Sportklub+ tartalmait a Sportklub csatorna veszi át, a kábeltévés kínálatból eltűnő csatorna helyére pedig október 15-től a The Fishing and Hunting Channel nevű, horgász-vadász műsorokat sugárzó televízió költözik.
Bár sajtóértesülések szerint a Sportklub+ megszűnésének hátterében a sporttévék egyre kiélezettebb harca, pontosabban a Digi Kft. új csatornájának, a Digisportnak az indulása áll, a sportközvetítéseket egy csatornára koncentráló IKO Kábeltelevíziót a futballjogokhoz hasonlóan nagy értéket képviselő, a Magyar Kézilabda Szövetséggel (MKSZ) a napokban aláírt ötéves megállapodás "kárpótolhatja". Miután az UEFA Bajnokok Ligája (BL) mérkőzéseinek jogát a Tv2 és a Digi Kft. szerezte meg, a magyar bajnoki futballközvetítéseket elvitte a Sport Tv. A kapósabb sportjogok ugyanis nagyon megdrágultak az utóbbi időben, jó példa erre a Sport Tv-nek a magyar NB I-es mérkőzésekért a következő három esztendőben fizetendő, évente több száz milliós nagyságrendű jogdíja.
A kézilabda-szövetségnek az RTL Klubbal és a Sportklubbal aláírt hosszú távú megállapodása azonban komoly fegyvertény a piaci versenyben az IKO számára. Megkeresésünkre Enyedi András, az IKO Kábelszolgáltató Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: az élesedő konkurenciaharcban egy megerősített SportKlub jobban meg tudja állni a helyét a piacon az új struktúrában.
Enyedi ugyanakkor elsősorban azzal indokolta a Sportklub+ megszűnését, hogy a társaságnak a közvetítési jogok mennyiségénél fontosabb a minőségi kínálat. A változás és az új tartalmak pedig megerősítik a Sportklubot: bár részleteket az ügyvezető nem közölt, azt elmondta, hogy a kézilabda-szerződésen túl a csatorna más szövetségekkel is előrehaladott tárgyalásokat folytat "más labdasportok" közvetítési jogainak megvásárlásáról. Nem tűnik el teljesen a Sportklub kínálatából a foci sem: a csatorna olasz és angol mérkőzéseket is közvetít majd.
Bár a The Fishing and Hunting Channel hirdetési bevételeiről Enyedi nem kívánt részleteket elárulni, azt elmondta a Napinak, hogy a több mint egy éve piacon lévő csatorna bevételei elsődlegesen a kábeldíjakból származnak, a televízió az elmúlt időszakban az egész régióban dinamikus növekedést tudott elérni.
A Sportklub adása valamennyi nagy kábelcég mellett számos kisebb szolgáltató hálózatában is elérhető, a csatorna jelenleg mintegy kétmillió háztartásban fogható Magyarországon. Az IKO Kábeltévé vezetője szerint a horgászcsatorna és a Sportklub+ nézettségéről egyelőre nem állnak rendelkezésre pontos adatok. Enyedi András ezzel kapcsolatban rámutatott: egy tévécsatornának két-három évre van szüksége az országos lefedettség eléréséhez, a The Fishing and Hunting Channel és a Sportklub+ pedig nincs olyan régen a piacon, hogy biztosított legyen a "kritikus tömeg", ami alapján megbízható méréseket lehetne végezni. A Sportklub viszont célcsoportjában egy százalék körüli közönségarányt mutat fel, amivel Enyedi szerint alig marad el nagy konkurense, a Sport1 mögött.
Az átalakítástól a tulajdonos IKO Kábeltévé Kft. a Sportklub megerősödését várja. Ősztől egy csatornára koncentrálja meglévő és új sportközvetítéseit az IKO Kábeltévé Kft.: a megszűnő Sportklub+ tartalmait a Sportklub csatorna veszi át, a kábeltévés kínálatból eltűnő csatorna helyére pedig október 15-től a The Fishing and Hunting Channel nevű, horgász-vadász műsorokat sugárzó televízió költözik.
Bár sajtóértesülések szerint a Sportklub+ megszűnésének hátterében a sporttévék egyre kiélezettebb harca, pontosabban a Digi Kft. új csatornájának, a Digisportnak az indulása áll, a sportközvetítéseket egy csatornára koncentráló IKO Kábeltelevíziót a futballjogokhoz hasonlóan nagy értéket képviselő, a Magyar Kézilabda Szövetséggel (MKSZ) a napokban aláírt ötéves megállapodás "kárpótolhatja". Miután az UEFA Bajnokok Ligája (BL) mérkőzéseinek jogát a Tv2 és a Digi Kft. szerezte meg, a magyar bajnoki futballközvetítéseket elvitte a Sport Tv. A kapósabb sportjogok ugyanis nagyon megdrágultak az utóbbi időben, jó példa erre a Sport Tv-nek a magyar NB I-es mérkőzésekért a következő három esztendőben fizetendő, évente több száz milliós nagyságrendű jogdíja.
A kézilabda-szövetségnek az RTL Klubbal és a Sportklubbal aláírt hosszú távú megállapodása azonban komoly fegyvertény a piaci versenyben az IKO számára. Megkeresésünkre Enyedi András, az IKO Kábelszolgáltató Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: az élesedő konkurenciaharcban egy megerősített SportKlub jobban meg tudja állni a helyét a piacon az új struktúrában.
Enyedi ugyanakkor elsősorban azzal indokolta a Sportklub+ megszűnését, hogy a társaságnak a közvetítési jogok mennyiségénél fontosabb a minőségi kínálat. A változás és az új tartalmak pedig megerősítik a Sportklubot: bár részleteket az ügyvezető nem közölt, azt elmondta, hogy a kézilabda-szerződésen túl a csatorna más szövetségekkel is előrehaladott tárgyalásokat folytat "más labdasportok" közvetítési jogainak megvásárlásáról. Nem tűnik el teljesen a Sportklub kínálatából a foci sem: a csatorna olasz és angol mérkőzéseket is közvetít majd.
Bár a The Fishing and Hunting Channel hirdetési bevételeiről Enyedi nem kívánt részleteket elárulni, azt elmondta a Napinak, hogy a több mint egy éve piacon lévő csatorna bevételei elsődlegesen a kábeldíjakból származnak, a televízió az elmúlt időszakban az egész régióban dinamikus növekedést tudott elérni.
A Sportklub adása valamennyi nagy kábelcég mellett számos kisebb szolgáltató hálózatában is elérhető, a csatorna jelenleg mintegy kétmillió háztartásban fogható Magyarországon. Az IKO Kábeltévé vezetője szerint a horgászcsatorna és a Sportklub+ nézettségéről egyelőre nem állnak rendelkezésre pontos adatok. Enyedi András ezzel kapcsolatban rámutatott: egy tévécsatornának két-három évre van szüksége az országos lefedettség eléréséhez, a The Fishing and Hunting Channel és a Sportklub+ pedig nincs olyan régen a piacon, hogy biztosított legyen a "kritikus tömeg", ami alapján megbízható méréseket lehetne végezni. A Sportklub viszont célcsoportjában egy százalék körüli közönségarányt mutat fel, amivel Enyedi szerint alig marad el nagy konkurense, a Sport1 mögött.