Szekeres Viktor
Magyar ember nem füvezik
Vannak bizonyos komédiák, melyek csakis az USA-ban aratnak nagyobb sikert - vagy azért, mert annyira az amerikai ízléshez igazodnak, vagy pedig azért, mert itthon nem tudják eladni a filmet.
Persze kivételek mindig akadnak, de elég csak az Ünneprontók ünnepére gondolni, mely Amerikában 2005-ben a legsikeresebb komédia volt 209 millió dollár bevétellel, azonban a világ többi részén összesen csak 75 milliót termelt, pedig a film megérdemelte volna a nagyobb figyelmet. (Jellemző módon nálunk csak DVD-n jött ki.)
És, hogy miképp vág mindez a füvezős téma szószedetébe? Múlt hét csütörtökön mutatták be az Amerikában új komédiaistennek tartott Judd Apatow legújabb akció-vígjátékát (ezúttal ötletadóként tevékenykedett Apatow, a lényeg, hogy ráírhatták a nevét a plakátra), az Ananász expresszt, melyben az egyre nagyobb sztárrá avanzsáló Seth Rogen és James Franco ökörködik.
Az ökörködés az USA-ban elég jól bejött a nézőknek, hiszen a 23 milliós hétvége után már körülbelül 90 millió dollárnál tart a film, azonban nálunk, hiába nem akadt versenytársa (a tini High School Musical 3 más kor- és nemcsoportnak szól), a legtöbb mozibajáró úgy döntött, hogy szabad hetet teremt magának, ez pedig azzal járt, hogy az Ananász expressz hétvégi 2649 nézős teljesítménye mindössze a 10. helyre volt elegendő a budapesti toplistán, ami orbitális jelzővel illethető buktának mondható.
A hét harmadik szélesebb körű premierje, a magyar Mázli 2110 nézővel a 12. helyen nyitott, míg a Tekerd vissza, haver 1938 nézővel a 14. helyen.
Persze kivételek mindig akadnak, de elég csak az Ünneprontók ünnepére gondolni, mely Amerikában 2005-ben a legsikeresebb komédia volt 209 millió dollár bevétellel, azonban a világ többi részén összesen csak 75 milliót termelt, pedig a film megérdemelte volna a nagyobb figyelmet. (Jellemző módon nálunk csak DVD-n jött ki.)
És, hogy miképp vág mindez a füvezős téma szószedetébe? Múlt hét csütörtökön mutatták be az Amerikában új komédiaistennek tartott Judd Apatow legújabb akció-vígjátékát (ezúttal ötletadóként tevékenykedett Apatow, a lényeg, hogy ráírhatták a nevét a plakátra), az Ananász expresszt, melyben az egyre nagyobb sztárrá avanzsáló Seth Rogen és James Franco ökörködik.
Az ökörködés az USA-ban elég jól bejött a nézőknek, hiszen a 23 milliós hétvége után már körülbelül 90 millió dollárnál tart a film, azonban nálunk, hiába nem akadt versenytársa (a tini High School Musical 3 más kor- és nemcsoportnak szól), a legtöbb mozibajáró úgy döntött, hogy szabad hetet teremt magának, ez pedig azzal járt, hogy az Ananász expressz hétvégi 2649 nézős teljesítménye mindössze a 10. helyre volt elegendő a budapesti toplistán, ami orbitális jelzővel illethető buktának mondható.
A hét harmadik szélesebb körű premierje, a magyar Mázli 2110 nézővel a 12. helyen nyitott, míg a Tekerd vissza, haver 1938 nézővel a 14. helyen.