Szekeres Viktor
Több mint ezren látták a magyar cannes-i sikerfilmet
Meglehetősen lassú hétvégét tudhat maga mögött a hazai mozis piac, pedig nem kevesebb, mint 5 új premierrel jelentkeztek a forgalmazók, azonban nagy durranással egyik sem merte betámadni az itthon immáron második hete vezető Trópusi vihart.
Ez lehet, hogy öreg hiba volt, hiszen a hétvégi budapesti mozis adatokat böngészve bizony a Trópusi vihar 14 304 nézős teljesítménye meglehetősen zsenge egy első helyezetthez képest. Viszont a film a második hétre alig 20%-os nézőszám-esést könyvelhetett el, ami több mint nagyszerű, s így már 44 ezer fővárosi néző fölött robog idehaza is a siker felé.
A heti premierek közül a legjobban az egyetlen moziban bemutatott, ősöreg 3D-s IMAX-film, a Galapagos muzsikált, hiszen 4 nap alatt 3175-en látták, míg Dan és a szerelem című Steve Carell-filmet jóval több moziban mindössze 2878-an.
Ha a hazai, magyar filmgyártást ostorzó véleményeket nézzük, akkor csendben elkönyvelhetjük, hogy a kritizálók zöme az egyszoknyaegynadrágok és az üvegtigrisek alapján közöl sommás véleményt a hazai próbálkozásokról, hiszen a többszörös díjnyertes Deltát csak 1716-an látták. Persze ez még mindig jobb, mint az 516 néző, akik a Laurent Charbonnier-féle Állati szerelmeket és 81 néző, akik az Afrodita álmait tekintették meg.
Ez lehet, hogy öreg hiba volt, hiszen a hétvégi budapesti mozis adatokat böngészve bizony a Trópusi vihar 14 304 nézős teljesítménye meglehetősen zsenge egy első helyezetthez képest. Viszont a film a második hétre alig 20%-os nézőszám-esést könyvelhetett el, ami több mint nagyszerű, s így már 44 ezer fővárosi néző fölött robog idehaza is a siker felé.
A heti premierek közül a legjobban az egyetlen moziban bemutatott, ősöreg 3D-s IMAX-film, a Galapagos muzsikált, hiszen 4 nap alatt 3175-en látták, míg Dan és a szerelem című Steve Carell-filmet jóval több moziban mindössze 2878-an.
Ha a hazai, magyar filmgyártást ostorzó véleményeket nézzük, akkor csendben elkönyvelhetjük, hogy a kritizálók zöme az egyszoknyaegynadrágok és az üvegtigrisek alapján közöl sommás véleményt a hazai próbálkozásokról, hiszen a többszörös díjnyertes Deltát csak 1716-an látták. Persze ez még mindig jobb, mint az 516 néző, akik a Laurent Charbonnier-féle Állati szerelmeket és 81 néző, akik az Afrodita álmait tekintették meg.