Napi Online
A stagnáló reklámpiacon nőtt a Viasat3
Miközben stagnált a reklámpiac, a Viasat3-nak 23 százalékkal sikerült gyarapítania bevételét idén az első negyedévben a bázishoz képest, aminek eredményeként - ügynökségi jutalékok nélkül - több mint 1,16 milliárd forint bevételre tett szert a csatorna - mondta Kocsis Attila.
A Viasat3 vezérigazgatója kifejtette, hogy a tarifaemelés ellenére is nőtt az adón futó reklámok mennyisége, emellett a kábelszolgáltatóktól származó terjesztési bevételek növekedése áll a gyarapodás hátterében. A társaság nyereségessége viszont visszaesett, a 2007. első negyedévi, 100 millió forintot meghaladó profit után idén nullszaldós eredményt értek el, ami főleg az utóbbi időszak fejlesztéseinek, beruházásainak tudható be. A Viasat3 jelentősen növelte filmkínálatát, számos tévépremiernek, illetve -sorozatnak adott helyet, s a növekvő számú kézilabda-mérkőzések közvetítésének költségei is terhelték a céget az első negyedévben.
Az új csatorna, a TV6 januári elindítása is komoly költségekkel járt. Arra a kérdésre, hogy mikorra válhat nullszaldóssá a TV6, Kocsis azt válaszolta, hogy erre néhány évet még várni kell, de semmiképp nem lesz szükség annyi időre, mint a Viasat3 esetében. (A Viasat3 tavaly, hatodik üzleti évében lett nyereséges, 4,7 milliárd forint bevételt ért el, üzeminyereség-rátája pedig 20 százalékos volt.) A TV6 jelenleg már a háztartások 20 százalékában érhető el, ami szintén felülmúlja a cégvezetés terveit, amelyekben 15 százalékos lefedettséggel számoltak erre az időre. Az alapvetően a férfiakat megcélzó TV6 a T-Kábel és a Fibernet mellett több közepes műsorszolgáltató kínálatában is megtalálható, de tárgyalásokat folytatnak a UPC-vel és a Digi TV-vel is.
A Viasat3 egy százalékpontot veszített közönségarányából idén az első negyedévben a bázishoz képest, ám Kocsis szerint ez vélhetően változni fog: az olimpiának és a labdarúgó Eb-nek köszönhetően ígéretes nyári hónapok elé nézhetnek, ezek az események ugyanis elsősorban a férfiakat érdeklik, míg a Viasat3 a fiatal nők igényeire alapozza műsorstruktúráját. A vezérigazgató elmondta, még folyik az a bírósági eljárás, amelyben a televízió az ORTT-vel szemben vitatja, hogy országos lefedettségű lenne, s emiatt például hírműsort kellene készítenie. Ettől függetlenül vizsgálják, hogy milyen tartalmakkal lehetne gazdagítani a műsorkínálatukat, s ennek során felmerült egy napi közéleti műsor lehetősége is.
A Viasat3 vezérigazgatója kifejtette, hogy a tarifaemelés ellenére is nőtt az adón futó reklámok mennyisége, emellett a kábelszolgáltatóktól származó terjesztési bevételek növekedése áll a gyarapodás hátterében. A társaság nyereségessége viszont visszaesett, a 2007. első negyedévi, 100 millió forintot meghaladó profit után idén nullszaldós eredményt értek el, ami főleg az utóbbi időszak fejlesztéseinek, beruházásainak tudható be. A Viasat3 jelentősen növelte filmkínálatát, számos tévépremiernek, illetve -sorozatnak adott helyet, s a növekvő számú kézilabda-mérkőzések közvetítésének költségei is terhelték a céget az első negyedévben.
Az új csatorna, a TV6 januári elindítása is komoly költségekkel járt. Arra a kérdésre, hogy mikorra válhat nullszaldóssá a TV6, Kocsis azt válaszolta, hogy erre néhány évet még várni kell, de semmiképp nem lesz szükség annyi időre, mint a Viasat3 esetében. (A Viasat3 tavaly, hatodik üzleti évében lett nyereséges, 4,7 milliárd forint bevételt ért el, üzeminyereség-rátája pedig 20 százalékos volt.) A TV6 jelenleg már a háztartások 20 százalékában érhető el, ami szintén felülmúlja a cégvezetés terveit, amelyekben 15 százalékos lefedettséggel számoltak erre az időre. Az alapvetően a férfiakat megcélzó TV6 a T-Kábel és a Fibernet mellett több közepes műsorszolgáltató kínálatában is megtalálható, de tárgyalásokat folytatnak a UPC-vel és a Digi TV-vel is.
A Viasat3 egy százalékpontot veszített közönségarányából idén az első negyedévben a bázishoz képest, ám Kocsis szerint ez vélhetően változni fog: az olimpiának és a labdarúgó Eb-nek köszönhetően ígéretes nyári hónapok elé nézhetnek, ezek az események ugyanis elsősorban a férfiakat érdeklik, míg a Viasat3 a fiatal nők igényeire alapozza műsorstruktúráját. A vezérigazgató elmondta, még folyik az a bírósági eljárás, amelyben a televízió az ORTT-vel szemben vitatja, hogy országos lefedettségű lenne, s emiatt például hírműsort kellene készítenie. Ettől függetlenül vizsgálják, hogy milyen tartalmakkal lehetne gazdagítani a műsorkínálatukat, s ennek során felmerült egy napi közéleti műsor lehetősége is.