Napi Online
Csak a sikerre emlékeznek a kereskedelmi csatornák
Bár a nagy televíziók nem növekedtek az elmúlt évben, a csatornák képviselői rózsás képet festettek 2007-es eredményeikről, az RTL Klub, a TV2 és a Viasat3 is csak a sikerekre emlékszik. Kérdés, hogy befektetőik is csak erre lesznek-e kíváncsiak.
RTL Klub
"Az RTL Klub számára 2007 kiemelkedően sikeres év volt. Annak ellenére, hogy a nemzetközi tendenciák és a hazai piaci mozgások is azt valószínűsítették, hogy a nagy csatornák sorsát követve veszíteni fognak piaci részesedésükből, ez nem így történt. Tavaly kismértékben, de növelni tudták nézőtáborukat fő célcsoportjukban, a 18-49 évesek körében: ez talán egész Európában egyedülálló" - mondta Rényi Ádám, az RTL Klub kommunikációs igazgatója. A fő műsoridőben az év 365 napjából 342-szer nyert a csatorna. Az őszi szezonban három új nagyszabású produkciót indítottak el: mind a Csillag születik, mind pedig a Pókerarc hatalmas siker, sőt az év utolsó napjaiban indult A széf című játék kezdése is több mint biztató. Az új műsorok és a már bejáratott sikerprodukciók - köztük a tizedik évadban járó Barátok közt -, a filmsikerek, a minőségi amerikai sorozatok egytől egyig megtalálták nézőiket.
E sikereket növekvő kereskedelmi bevételek kísérték. Az ügynökségek rövid idő alatt felismerték, hogy az RTL-en megfelelő az ár-érték arány a reklámidő vásárlásakor, az R-time Sales and Marketing a hagyományos mellett újszerű megoldásokkal segítette ügyfelei márkaépítését. A 2007-es évet ismét a kereskedelmi bevételek növekedésével zárják - jegyezte meg Rényi. Az RTL Klub jelentős fejlesztéseket hajtott végre az online területen. A csatorna részben az IKO-val együttműködve olyan networköt hoz létre, amelynek tartalmai túlmutatnak a televíziós kereteken. A K&H Bankkal közösen kibocsátott RTL-kártya fogadtatása pedig minden előzetes várakozásukat felülmúlta: már tízezernél többen választották a csatorna brandjét viselő debit- és hitelkártyákat.
A Showtime-mal közösen Magyarországra hozták a Titanic kiállítást, amely az előrejelzések szerint az ország leglátogatottabb kiállításainak egyikeként zár majd. Az internetes dvd-kiskereskedelemben fontos pozícióval rendelkező Netpiac.hu megvásárlásával pedig tovább szélesedett az RTL Klub portfóliója és nőttek bevételi lehetőségei. Rényi elmondta, hogy 2008-ban is azon lesznek, hogy a televíziós piacot jellemző fragmentáció a lehető legkevésbé érintse cégüket.
Tavasszal és ősszel további meglepetések várhatók az RTL Klub képernyőjén. Kismértékben, de emelkedő kereskedelmi bevételekkel számolnak az új évben is, növelik jelenlétüket az online területen és tovább keresik az alternatív bevételek lehetőségeit.
TV2
"A 2007-es év a TV2 életében több szempontból is mérföldkőnek tekinthető, hiszen amellett, hogy lezártak egy tízéves, sikeres periódust, a televízió tagja lett egy erős páneurópai médiavállalatnak, a ProSiebenSat.1 Media AG-nak, így tovább nőtt annak az esélye, hogy teljesíti középtávú stratégiai célját, vagyis hogy a magyar piacon piacvezetővé váljon" - mondta Kovács Krisztián, a csatorna kereskedelmi igazgatója.
A fejlődés útját tartalmaik digitális platformokon keresztül történő továbbhasznosításában és testre szabott marketingmegoldások innovációjában látják. Ennek jegyében a piacon elsőként és egyelőre egyetlenként vezették be a Webcastot, ami arra ad lehetőséget, hogy a saját gyártású műsoraikat a nézők ne csak a televízióban és ne csak a tévéújságban megadott kezdési időpontban tudják megtekinteni, hanem az internetes oldalunkon bármikor újra megnézhetik kedvenc TV2-es műsoraikat. Ezzel a fejlesztéssel nemcsak a nézők, de az innovatív és integrált megoldásokat kereső hirdetők is nyernek, hiszen a tévében sugárzott szpotjaik az interneten is megjelenhetnek - tette hozzá az igazgató.
További siker, hogy az év elején továbbfejlesztett értékesítési rendszerük, a DSI (dinamikus szezon index) megállta a helyét, a hirdetők elfogadták és üzemszerűen működik. A televízió Brand Care nevű értékesítési szemléletmódja is jól működött az elmúlt évben, hiszen amellett, hogy ennek szellemében nagyszabású és integrált márkamegjelenést biztosító együttműködés valósult meg többek közt a Sparral "A nagy fogyás" című műsorhoz kapcsolódóan, valamint az OTP-vel a Magyarországon akkor még újdonságnak számító, egy meghatározó tévécsatorna és egy pénzintézet közötti kapcsolat eredményeként kibocsátott hitelkártya ("TV2 meg én") formájában, a "hirdetők márkagondozásának" ötletét már nemcsak Magyarországon másolják, hanem bevezetése már több ProSiebenSat.1 csatornánál is megtörtént.
Kovács kiemelte, hogy a TV2 2008-ban a hirdetők számára egy erős nemzetközi háttérrel és határozott stratégiai elképzelésekkel rendelkező üzleti partner lesz, a nézők számára pedig egy jól felépített és stabil műsorstruktúrával rendelkező, szórakoztató és nagy érdeklődésre számot tartó műsorokat kínáló csatorna.
Viasat3
"Tavaly a kiskereskedelmi árindexnél jelentősebben, két számjegyű mértékben nőtt a Viasat3 bevétele" - mondta Kocsis Attila, a televíziót működtető cég vezérigazgatója, aki azt is kiemelte, hogy sikeres, nyereséges évet zártak 2007-ben, a televízió nyereségrátája is két számjegyű növekedést mutatott. Kocsis az idén sem számít jelentős piaci bővülésre, de várakozásaik szerint a Viasat3 2008-ban is a piaci átlag feletti gyarapodást fog produkálni.
Nézőtáborát is növelni tudta 2007-ben a Viasat3, éves átlagban, a teljes napon, a 18-49 éves korosztály körében 7,7 százalékos kereskedelmi közönségarányt ért el. Kocsis az idén ezen a téren is növekedésre számít. A televízió ebben az esztendőben is több saját gyártású műsorral rukkol majd elő, emellett az újonnan beszerzett filmcsomag alkotásai, valamint a sportközvetítések (kézilabda Bajnokok Ligája) is növelhetik a Viasat3 nézőtáborát. A jövő héten startol a Viasat újabb csatornája, a TV6, amelynek műsora már az első időben is sok háztartásba jut el.
RTL Klub
"Az RTL Klub számára 2007 kiemelkedően sikeres év volt. Annak ellenére, hogy a nemzetközi tendenciák és a hazai piaci mozgások is azt valószínűsítették, hogy a nagy csatornák sorsát követve veszíteni fognak piaci részesedésükből, ez nem így történt. Tavaly kismértékben, de növelni tudták nézőtáborukat fő célcsoportjukban, a 18-49 évesek körében: ez talán egész Európában egyedülálló" - mondta Rényi Ádám, az RTL Klub kommunikációs igazgatója. A fő műsoridőben az év 365 napjából 342-szer nyert a csatorna. Az őszi szezonban három új nagyszabású produkciót indítottak el: mind a Csillag születik, mind pedig a Pókerarc hatalmas siker, sőt az év utolsó napjaiban indult A széf című játék kezdése is több mint biztató. Az új műsorok és a már bejáratott sikerprodukciók - köztük a tizedik évadban járó Barátok közt -, a filmsikerek, a minőségi amerikai sorozatok egytől egyig megtalálták nézőiket.
E sikereket növekvő kereskedelmi bevételek kísérték. Az ügynökségek rövid idő alatt felismerték, hogy az RTL-en megfelelő az ár-érték arány a reklámidő vásárlásakor, az R-time Sales and Marketing a hagyományos mellett újszerű megoldásokkal segítette ügyfelei márkaépítését. A 2007-es évet ismét a kereskedelmi bevételek növekedésével zárják - jegyezte meg Rényi. Az RTL Klub jelentős fejlesztéseket hajtott végre az online területen. A csatorna részben az IKO-val együttműködve olyan networköt hoz létre, amelynek tartalmai túlmutatnak a televíziós kereteken. A K&H Bankkal közösen kibocsátott RTL-kártya fogadtatása pedig minden előzetes várakozásukat felülmúlta: már tízezernél többen választották a csatorna brandjét viselő debit- és hitelkártyákat.
A Showtime-mal közösen Magyarországra hozták a Titanic kiállítást, amely az előrejelzések szerint az ország leglátogatottabb kiállításainak egyikeként zár majd. Az internetes dvd-kiskereskedelemben fontos pozícióval rendelkező Netpiac.hu megvásárlásával pedig tovább szélesedett az RTL Klub portfóliója és nőttek bevételi lehetőségei. Rényi elmondta, hogy 2008-ban is azon lesznek, hogy a televíziós piacot jellemző fragmentáció a lehető legkevésbé érintse cégüket.
Tavasszal és ősszel további meglepetések várhatók az RTL Klub képernyőjén. Kismértékben, de emelkedő kereskedelmi bevételekkel számolnak az új évben is, növelik jelenlétüket az online területen és tovább keresik az alternatív bevételek lehetőségeit.
TV2
"A 2007-es év a TV2 életében több szempontból is mérföldkőnek tekinthető, hiszen amellett, hogy lezártak egy tízéves, sikeres periódust, a televízió tagja lett egy erős páneurópai médiavállalatnak, a ProSiebenSat.1 Media AG-nak, így tovább nőtt annak az esélye, hogy teljesíti középtávú stratégiai célját, vagyis hogy a magyar piacon piacvezetővé váljon" - mondta Kovács Krisztián, a csatorna kereskedelmi igazgatója.
A fejlődés útját tartalmaik digitális platformokon keresztül történő továbbhasznosításában és testre szabott marketingmegoldások innovációjában látják. Ennek jegyében a piacon elsőként és egyelőre egyetlenként vezették be a Webcastot, ami arra ad lehetőséget, hogy a saját gyártású műsoraikat a nézők ne csak a televízióban és ne csak a tévéújságban megadott kezdési időpontban tudják megtekinteni, hanem az internetes oldalunkon bármikor újra megnézhetik kedvenc TV2-es műsoraikat. Ezzel a fejlesztéssel nemcsak a nézők, de az innovatív és integrált megoldásokat kereső hirdetők is nyernek, hiszen a tévében sugárzott szpotjaik az interneten is megjelenhetnek - tette hozzá az igazgató.
További siker, hogy az év elején továbbfejlesztett értékesítési rendszerük, a DSI (dinamikus szezon index) megállta a helyét, a hirdetők elfogadták és üzemszerűen működik. A televízió Brand Care nevű értékesítési szemléletmódja is jól működött az elmúlt évben, hiszen amellett, hogy ennek szellemében nagyszabású és integrált márkamegjelenést biztosító együttműködés valósult meg többek közt a Sparral "A nagy fogyás" című műsorhoz kapcsolódóan, valamint az OTP-vel a Magyarországon akkor még újdonságnak számító, egy meghatározó tévécsatorna és egy pénzintézet közötti kapcsolat eredményeként kibocsátott hitelkártya ("TV2 meg én") formájában, a "hirdetők márkagondozásának" ötletét már nemcsak Magyarországon másolják, hanem bevezetése már több ProSiebenSat.1 csatornánál is megtörtént.
Kovács kiemelte, hogy a TV2 2008-ban a hirdetők számára egy erős nemzetközi háttérrel és határozott stratégiai elképzelésekkel rendelkező üzleti partner lesz, a nézők számára pedig egy jól felépített és stabil műsorstruktúrával rendelkező, szórakoztató és nagy érdeklődésre számot tartó műsorokat kínáló csatorna.
Viasat3
"Tavaly a kiskereskedelmi árindexnél jelentősebben, két számjegyű mértékben nőtt a Viasat3 bevétele" - mondta Kocsis Attila, a televíziót működtető cég vezérigazgatója, aki azt is kiemelte, hogy sikeres, nyereséges évet zártak 2007-ben, a televízió nyereségrátája is két számjegyű növekedést mutatott. Kocsis az idén sem számít jelentős piaci bővülésre, de várakozásaik szerint a Viasat3 2008-ban is a piaci átlag feletti gyarapodást fog produkálni.
Nézőtáborát is növelni tudta 2007-ben a Viasat3, éves átlagban, a teljes napon, a 18-49 éves korosztály körében 7,7 százalékos kereskedelmi közönségarányt ért el. Kocsis az idén ezen a téren is növekedésre számít. A televízió ebben az esztendőben is több saját gyártású műsorral rukkol majd elő, emellett az újonnan beszerzett filmcsomag alkotásai, valamint a sportközvetítések (kézilabda Bajnokok Ligája) is növelhetik a Viasat3 nézőtáborát. A jövő héten startol a Viasat újabb csatornája, a TV6, amelynek műsora már az első időben is sok háztartásba jut el.