Napi Online
Nem érinti érzékenyen a tévéket a Dakar elmaradása
Az RTL Klub a Dakar idei versenyéről szóló hosszabb összefoglalókat a késő esti órákban tűzte volna programjára, ezért a televíziónak nem okoz különösebb műsorszervezési feladatot a futam lefújása.
Pénteken, a gépátvételi procedúra kezdete előtt a verseny szervezői bejelentették, hogy a terrorfenyegetettség miatt nem rendezik meg a 30. Dakar-ralit. A szervezők a Mauritániában december végén történt gyilkosságokkal, illetve a hozzájuk eljuttatott további fenyegetésekkel indokolták a verseny teljes törlését. A francia lapok értékelése szerint maga a verseny jövője került veszélybe a mostani lépéssel, bár rögtön napvilágot láttak elemzések arról, hogy mely biztonságosabb afrikai országokon vezethet keresztül a soron következő rali.
Magyarország épp tárgyalásokat folytatott a szervezőkkel arról, hogy 2010-ben Budapestről induljon a verseny. A mostani fiaskó után a magyar főváros akár helyzeti előnybe is kerülhet, hiszen könnyen lehet, hogy az idei és a 2009-es indítás jogát megszerző Lisszabon visszamondja a jogot - a rali portugál szakaszainak célvárosai kártérítést követelnek. Ujhelyi István államtitkár pénteken még a 2010-es verseny rendezésről tárgyalt, hangsúlyozva: csak abban az esetben tudjuk felvállalni az eseményt, amennyiben a szervezők százszázalékos biztonságot tudnak garantálni.
A nem gyári csapatnak számító versenyzőket, köztük a magyar indulókat is kellemetlen helyzetbe hozta a verseny lemondása. Ők a legtöbb költséget előre fizették, most majd tárgyalniuk kell szponzoraikkal az elszámolásról és a jövőről. Miután a Dakar idei versenyéről szóló hosszabb összefoglalókat az RTL Klub a késő esti órákban tűzte volna programjára, ezért a televíziónak nem okoz különösebb műsorszervezési feladatot a futam s ennek következtében a program lefújása sem, vélhetően a közvetítés utánra programozott műsorokat hozzák előrébb - mondta lapunknak Rényi Ádám, az RTL Klub kommunikációs igazgatója.
Azokat sem éri veszteség, akik az RTL Klubon kívántak a rali kapcsán költeni, a rali szponzorációját értékesítő IKO Sales House ugyanis az ügyfelekkel közösen keresi annak megoldását, hogy milyen egyedi megjelenésekkel lehetne kárpótolni őket a vis major helyzetért. Lapunk információi szerint az adás szponzorainak 25 millió forint körüli médiaértéket ígértek ki, amihez 8,5-10 millió forintért lehetett hozzájutni. Ebbe az összegbe már beletartozott a szponzor által a közvetítéshez kapcsolódó milliós nyeremény, illetve annak nyereményadója is.
A Dakaron induló magyar versenyzők nem kárpótolják magukat a január 12-én startoló Budapest-Bamako ralival, de állítólag a többi Dakar-induló közül lesz, aki itt vigasztalódik. Az ügy pikantériája, hogy a Mali fővárosába tartó verseny afrikai szakaszainak jelentős része szintén Mauritánián vezet keresztül.
Pénteken, a gépátvételi procedúra kezdete előtt a verseny szervezői bejelentették, hogy a terrorfenyegetettség miatt nem rendezik meg a 30. Dakar-ralit. A szervezők a Mauritániában december végén történt gyilkosságokkal, illetve a hozzájuk eljuttatott további fenyegetésekkel indokolták a verseny teljes törlését. A francia lapok értékelése szerint maga a verseny jövője került veszélybe a mostani lépéssel, bár rögtön napvilágot láttak elemzések arról, hogy mely biztonságosabb afrikai országokon vezethet keresztül a soron következő rali.
Magyarország épp tárgyalásokat folytatott a szervezőkkel arról, hogy 2010-ben Budapestről induljon a verseny. A mostani fiaskó után a magyar főváros akár helyzeti előnybe is kerülhet, hiszen könnyen lehet, hogy az idei és a 2009-es indítás jogát megszerző Lisszabon visszamondja a jogot - a rali portugál szakaszainak célvárosai kártérítést követelnek. Ujhelyi István államtitkár pénteken még a 2010-es verseny rendezésről tárgyalt, hangsúlyozva: csak abban az esetben tudjuk felvállalni az eseményt, amennyiben a szervezők százszázalékos biztonságot tudnak garantálni.
A nem gyári csapatnak számító versenyzőket, köztük a magyar indulókat is kellemetlen helyzetbe hozta a verseny lemondása. Ők a legtöbb költséget előre fizették, most majd tárgyalniuk kell szponzoraikkal az elszámolásról és a jövőről. Miután a Dakar idei versenyéről szóló hosszabb összefoglalókat az RTL Klub a késő esti órákban tűzte volna programjára, ezért a televíziónak nem okoz különösebb műsorszervezési feladatot a futam s ennek következtében a program lefújása sem, vélhetően a közvetítés utánra programozott műsorokat hozzák előrébb - mondta lapunknak Rényi Ádám, az RTL Klub kommunikációs igazgatója.
Azokat sem éri veszteség, akik az RTL Klubon kívántak a rali kapcsán költeni, a rali szponzorációját értékesítő IKO Sales House ugyanis az ügyfelekkel közösen keresi annak megoldását, hogy milyen egyedi megjelenésekkel lehetne kárpótolni őket a vis major helyzetért. Lapunk információi szerint az adás szponzorainak 25 millió forint körüli médiaértéket ígértek ki, amihez 8,5-10 millió forintért lehetett hozzájutni. Ebbe az összegbe már beletartozott a szponzor által a közvetítéshez kapcsolódó milliós nyeremény, illetve annak nyereményadója is.
A Dakaron induló magyar versenyzők nem kárpótolják magukat a január 12-én startoló Budapest-Bamako ralival, de állítólag a többi Dakar-induló közül lesz, aki itt vigasztalódik. Az ügy pikantériája, hogy a Mali fővárosába tartó verseny afrikai szakaszainak jelentős része szintén Mauritánián vezet keresztül.