Világgazdaság
A Harmadik Shrek lesz az év legnézettebb filmje
Már most kijelenthető, hogy idén a Shrek harmadik része lesz a legtöbb mozilátogatót vonzó film Magyarországon.
A magyar mozikat a fiatalabb korosztály viszi a hátán, ez látszik a népszerűségi statisztikából - írja a Világgazdaság. Az idei év éllovasa a Harmadik Shrek, amelyre majdnem 720 ezer jegyet adtak el, a bevétel pedig megközelíti a 670 millió forintot. A második helyen a Harry Potter és a Főnix rendje című alkotás áll közel 600 ezer jeggyel és több mint 545 millióval, a harmadik a L'ecsó, 475 ezer beugróval és a 391 millió forintot meghaladó forgalommal, míg a negyedik A Karib-tenger kalózai - A világ végén 434 ezerrel és majdnem 420 millióval. A többiek a futottak még kategóriájába süllyedtek, még a Die Hard 4.0 is csak alig 253 ezres jegyeladást produkált.
Szakértők szerint idén már nem várható újabb nagy filmdurranás, úgyhogy akár ki is lehet hirdetni a ronda zöld bunkó győzelmét. Az év első hat hónapjában azonban még a nevezetes ogre sikere sem volt elég a bevételek növeléséhez: a forgalom mind az eladott jegyek számát, mind a bruttó árbevételt tekintve esett 2006-hoz képest. Főként vidéken csökkent az érdeklődés.
A magyar mozikat a fiatalabb korosztály viszi a hátán, ez látszik a népszerűségi statisztikából - írja a Világgazdaság. Az idei év éllovasa a Harmadik Shrek, amelyre majdnem 720 ezer jegyet adtak el, a bevétel pedig megközelíti a 670 millió forintot. A második helyen a Harry Potter és a Főnix rendje című alkotás áll közel 600 ezer jeggyel és több mint 545 millióval, a harmadik a L'ecsó, 475 ezer beugróval és a 391 millió forintot meghaladó forgalommal, míg a negyedik A Karib-tenger kalózai - A világ végén 434 ezerrel és majdnem 420 millióval. A többiek a futottak még kategóriájába süllyedtek, még a Die Hard 4.0 is csak alig 253 ezres jegyeladást produkált.
Szakértők szerint idén már nem várható újabb nagy filmdurranás, úgyhogy akár ki is lehet hirdetni a ronda zöld bunkó győzelmét. Az év első hat hónapjában azonban még a nevezetes ogre sikere sem volt elég a bevételek növeléséhez: a forgalom mind az eladott jegyek számát, mind a bruttó árbevételt tekintve esett 2006-hoz képest. Főként vidéken csökkent az érdeklődés.