Napi Online

Szappanoperák a weben

Az amerikai CBS televíziós társaság csak az interneten látható sorozatot - szappanoperát - indított februárban, hogy visszaszerezze a műfaj fogyadozó fiatal női közönségét.

A kilenc epizód egyenként hat percig tartott, és a cég innertube.com web site-ján volt látható. A nézők megőrzését azzal próbálták elérni, hogy a sorozatban feltűnt egyik szereplőt "átmentették" a CBS egyik hagyományos tévés szappanoperájába. A kísérletet azok a piackutatási eredmények előzték meg, amelyekből kiderült, hogy a szappanoperák túlnyomóan női közönsége öregszik, a réteg többségét az ötvenes éveikben járó asszonykák adják, miközben a sorozatok átlagos nézettsége az USA-ban az elmúlt évtizedben 30 százalékkal, napi 30 millió nézőre esett vissza.

Nem maradt más hátra, az új médiához kellett fordulni az új közönség kialakításához, s erre jó alapot ad, hogy felmérések szerint az Egyesült Államokban 20 millió nő ül olyan irodai számítógép előtt, amely nagy sebességű internet-hozzáféréssel kapcsolódik a világhálálóra. Ha ennek csak 5 százalékát sikerül megnyerni a hatperces - tehát a munkaszünetekben fogyasztható - részekkel, akkor is plusz 230 millió dollár hirdetési bevételhez juthat a tévétársaság - állapították meg a cég reklámgurui.

Ezzel egyidejűleg a médiacégek az új sorozatok megalkotásához is felhasználják az internetet. A Walt Disney kezében lévő SoapNet például arra kért főiskolásokat, hogy találják ki, milyen szappanoperát néznének szívesen, és ötleteikről szavaztassák meg a soapnet.com közönségét - jelentette a Business Week.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!