Napi Online

Nőni fog a bújtatott reklámok súlya

Hamarosan kacsintaniuk kell a bújtatott reklámot alkalmazó produkciók készítőinek a nézőkre, felhívva figyelmüket a termékelhelyezésre.

Egyebek mellett az úgynevezett termékelhelyezést, azaz a bújtatott reklámok alkalmazását - lásd például James Bond autói - is újra akarja szabályozni az Európai Unió. Egyelőre még azt sem döntötték el, hogy a sportközvetítéseken túl milyen más műfajra vonatkozzanak az új szabályok, így például a kulturális műsorokra és a filmekre lehet, hogy nem lesznek érvényesek - derül ki a Világgazdaság cikkéből. Az európai parlamenti képviselők emellett arról is vitatkoznak, hogy a teljes műsoridőben jelezze felirat a bujtatott reklámot, vagy csak a produkciók elején és végén, illetve adás közben mondjuk 20 percenként, vagy csak akkor jelenjen meg figyelmeztetés, amikor a sztoriba font reklámtermék megjelenik a képernyőn vagy a filmvásznon.


Audireklám Will Smith robotos filmjében

A tévés szakma a bújtatott reklámok mellett van, érveik szerint a digitális televíziózás terjedése növelni fogja ennek súlyát, mivel technikailag lehetővé teszi a reklámblokkok átugrását. Emellett ha például a korhatárjelzéshez hasonló figyelmeztetés formájában a műsorok elején jeleznék mely cég, milyen árucikkét reklámozzák termékelhelyezés formájában, akkor megszüntethetnék a zavaró kitakarásokat (például a szereplők ruháin látható márkajelzéseket szokták így eltűntetni).

A készülő új médiatörvény megengedné a termékelhelyezést, de egy gumiszabály keretében kikötné, hogy ilyen reklámok nem szerepelhetnek indokolatlan mértékben a műsorokban. A kezelhetetlen rendelkezés ellen már több médiaipari vállalkozás felszólamlást intézett a jogszabály-előkészítőkhöz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Lazarus #7
    Vágják ki a filmet és rakjanak a helyére reklámblokkot
  • Luise #6
    jaja! :)

    en személky szerint már annak is örüknék, ha a filmet nem szakitaná meg sürün reklámblokk, és az is rövidebb lenne. tegyék a sok reklámot a filmek közé, és ne bele a filmbe.
  • fourgee #5
    Ezt a baromságot... A sorozatokban/filmekben fel sem tűnne, ha reklám lenne, az viszont hogy helyettük kitalálnak kamu cégneveket, meg logokat, az eléggé feltűnő. Valószínűleg az én fogyasztási szokásaimat nem befolyásolná, hogy Berényi Miklós éppen mit iszik a TV-ben. :)

    Viszont, mivel választások előtt vannak politikai hirdetések, ezért a hirdetéseken kívül javaslom a politikusok fejének kitakarását, hangjuk kisípolását, és a pártlogok eltűntetését, a hírekben se lehessen pártneveket mondani. Mert hát azért az is reklám. :)
  • avman #4
    javaslom a képernyőn átvonuló átlós fekete/sárga csíkot, miszerint: vigyázz, bújtatott reklám, így békésen megférne a kereskedelmi tévéadók baromi logójával meg a győzike só jövel/ mittoménmilyenmeccsmikó figyelmeztetéssel, valamint az ormótlan illetve a korhatáros billoggal. illetve az ominózus jelenetek könyörtelen kivágását, hiszen ettől a tetves sok sz*rtól úgysem látni lónemiszervet sem..
  • Kagemusha #3
    Reszemrol egy film tortenete szokott erdekelni, nem a benne szereplo ilyen-olyan bujtatott termelreklam. Velemenyem szerint teljesen felesleges szabalyozni, bar lehet, hogy csak az en figyelmem siklik at az ilyesmi felett. Mindegy, inkabb massal kellene a jogalkotoknak foglalkoznia, mint ilyen gumiszabalyok letrehozasa. De ezek szerint naluk minden rendben, hogy erre is raernek...
  • sokadikgab #2
    Engem se zavar, so"t, sokkal jobb nezni egy futurisztikus audit, mint egy kitalalt autot ...

    Ami sokkal, de sokkal jobban zavar az a trend ami a mostani magyar TVkben van, miszerint eleg csunyan probaljak meg kitakarni a markajelzeseket. Persze nehe tenyleg felesleges, szinte rohelyes, ahogyan probaljak kitakarni mikor ugyis felismerheto...
  • winnie #1
    ez az evolúció, de még mindig jobb, mint ami most van.

    a kinti filmek amúgy is tele vannak reklámokkal, a sorozatok meg pláne, de érdekes, hogy profi módon megtudják oldani, hogy ne zavarja nagyon az embert.