Napi Online

Adásonként húszmillió SMS-re

Megelégelte az RTL Klub a TV2 Megasztárjának sikerét, s a korábbi, csak részben eredményes próbálkozások után, amikor is egy-egy nagy produkcióval - Sztárbox, Az ország tesztje, Ikershow - igyekezett sarokba szorítani fő riválisát s annak is legsikeresebb műsorát, idén egy műsorfolyamot, a Szombat esti lázat indította el vele szemben. A produkció sikeresnek bizonyult, így várhatóan ősszel folytatják.


A műsorsorozat május 28-i döntője rekordot döntött, ez volt ugyanis idén a legnézettebb televíziós műsor - az RTL Klub állítása szerint. (A top 10-es listán 50-50 százalékban osztozott a két országos kereskedelmi csatorna.) A Szombat esti láz döntőjét az éppen televíziót nézők 51,4 százaléka - 2,6 millió néző - választotta a teljes lakosság köréből, amivel jelentős tömeget sikerült elcsábítani a TV2 egyébként igen népszerű Irigy hónaljmirigy című produkciójától.

A 18-49 éves korcsoportban már kisebb volt a két csatorna közönségaránya, illetve nézettsége közötti különbség: míg ugyanis az éppen televíziót néző ilyen korúak 47,4 százaléka - több mint egymillió néző - választotta a táncoló párokat, addig a TV2 show-műsorán is csaknem 840 ezren szórakoztak, a két produkció közönségaránya között pedig tízszázalékos különbség volt az RTL Klub javára, amely 47,4 százalékot ért el. A műsorfolyamnak egyébként kezdettől fogva sikerült magára vonnia a tévézők figyelmét, minden szombat este nagyobb közönségarányt ért el, mint a TV2 vele együtt futó műsora, adott esetben a Megasztár.

A két megaprodukció legszorosabb küzdelme a Megasztár döntőjének estéjén volt, ekkor a 18-49 éves korcsoportban az éppen tévét nézők 37,6 százalékát sikerült lázba hoznia az RTL Klubnak, míg a popsztárokért a nézők 34,6 százaléka ült a képernyők elé. Azt nem sikerült megtudnunk, hogy pénzügyileg mennyire volt rentábilis az RTL Klubnak e saját fejlesztésű, új produkciója - az alapötletnek persze létezik több nemzetközi változata -, de annyi kiderült, hogy adásonként átlagosan százezer sms-t küldtek a nézők egyenként - áfa nélkül - 198 forintért. Az ebből származó adásonkénti 20 millió forint "töredéke" került az RTL Klubhoz, a többi a technikai, illetve a távközlési szolgáltatóhoz folyt be.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Pakesz #8
    megasztár:4ever szombatestigáz:csicska!!!
  • lyzu #7
    "Ez fordítva igaz: a távküzlési szolgáltatók kapják a töredékét (majdnem normál SMS díjat) és a többi megy a megrendelőnek."
    nem fordítva, a távközlési cégek nagyon nagy rész levesznek...
  • winnie #6
    "Ez fordítva igaz: a távküzlési szolgáltatók kapják a töredékét (majdnem normál SMS díjat) és a többi megy a megrendelőnek."

    és jelen esetben a megrendelő nem az rtl, hanem az iko média zrt vagy nyrt volt.
  • winnie #5
    (most lekezelő leszek, előre is elnézést, ezért nem fogadok el flémet. a végére a hatást tompítandó még egy mosolygó fejet is teszek.)

    olvasd el még egyszer a blikkedet, ha már azt tekinted hiteles hírforrásnak:)

    (amúgy valóban humoros, hogy valaki bulvárlapot olvas a kávé mellé és szid egy bulvártévét.)

    tanítok. ezt nevezik publicity stunt-nak. az rtl és a blikk (mondjuk úgy), hogy közel áll egymáshoz. még jó sok blikket el lehet adni ilyen címlapokkal, olyanokkal, amelyeken az ún rtl-es "sztárok" szerepelnek.

    a hírek nem történnek, a híreket gyártják, hogy aztán egyesek csámcsogjanak, így életben tartsák őket.

    láss át a szitán.

    leülhetsz.

    :)
  • tntcoder #4
    "Az ebből származó adásonkénti 20 millió forint "töredéke" került az RTL Klubhoz, a többi a technikai, illetve a távközlési szolgáltatóhoz folyt be."

    Ez fordítva igaz: a távküzlési szolgáltatók kapják a töredékét (majdnem normál SMS díjat) és a többi megy a megrendelőnek.
  • akyyy #3
    nem is volt élő a szombat esli láz döntője -.-
  • [HUN]PAStheLoD #2
    omfg .. ki néz ma ilyeneket? azokkal is erősen összeakasztom a bajuszom (lál), de ki az aki még szavaz is?!
  • bertino #1
    ezek a folyamatos rivalizálások ^^