Napi Online
Bejött a terjeszkedés az RTL-nek
Árbevételi és nyereségrekordot ért el tavaly a 90 százalékban a német Bertelsmann AG médiacsoport tulajdonában lévő RTL Group, Európa legnagyobb műsorszolgáltatója.
A tizenegy országban 34 tévé- és ugyanennyi rádióadót működtető vállalat 537 millió euró adózott eredményt jelentett, ez 47 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, az 5,12 milliárd eurós árbevétel pedig 4,9 százalékos növekedést jelent. A kamatfizetés, adózás és amortizáció előtti nyereség (EBITA) 797 millió euróra nőtt a 2004-es 762 millióról, ezen belül az RTL rekordnagyságú EBITA-t ért el hat országban, köztük Nagy-Britanniában, Franciaországon és Magyarországon. A vállalat közölte azt is, hogy Magyarországon kívül mindenütt fokozni tudta részesedését a hirdetési piacon.
Az RTL - a Bertelsmann-csoport legnyereségesebb tagja - nagyrészt a jól sikerült expanziónak köszönheti a javulást. Tavaly új érdekeltségeket szerzett, illetve bővítette a meglévőket Nagy-Britanniában, Spanyolországban, Portugáliában és Oroszországban. E piacokon erőteljesen nőttek a reklámbevételek, míg Németországban és Franciaországban - amelyek egyaránt egyharmadát adják az RTL forgalmának - stagnálás mutatkozott..
A tizenegy országban 34 tévé- és ugyanennyi rádióadót működtető vállalat 537 millió euró adózott eredményt jelentett, ez 47 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, az 5,12 milliárd eurós árbevétel pedig 4,9 százalékos növekedést jelent. A kamatfizetés, adózás és amortizáció előtti nyereség (EBITA) 797 millió euróra nőtt a 2004-es 762 millióról, ezen belül az RTL rekordnagyságú EBITA-t ért el hat országban, köztük Nagy-Britanniában, Franciaországon és Magyarországon. A vállalat közölte azt is, hogy Magyarországon kívül mindenütt fokozni tudta részesedését a hirdetési piacon.
Az RTL - a Bertelsmann-csoport legnyereségesebb tagja - nagyrészt a jól sikerült expanziónak köszönheti a javulást. Tavaly új érdekeltségeket szerzett, illetve bővítette a meglévőket Nagy-Britanniában, Spanyolországban, Portugáliában és Oroszországban. E piacokon erőteljesen nőttek a reklámbevételek, míg Németországban és Franciaországban - amelyek egyaránt egyharmadát adják az RTL forgalmának - stagnálás mutatkozott..