SG.hu

A mesterséges intelligencia mentőövet dob a koreai mozinak

King of Kings sikere után a dél-koreai stúdiók az MI-ben bíznak, remélve, hogy kis költségvetésből is világpiaci sikert arathatnak.

Amikor a világjárvány miatt 2020-ban bezártak a stúdiók és leálltak a produkciók, sok filmes látta összeomlani álmait. De a dél-koreai vizuális effektusok veteránja, Jang Seong-ho váratlan kiskaput talált. Kis stúdiója, a Mofac Studios küszködött a King of Kings, Charles Dickens The Life of Our Lord című regénye animációs adaptációjának befejezésével. Aztán egy filmbe illő fordulat következett: hollywoodi sztárok, köztük Kenneth Branagh, Oscar Isaac és Uma Thurman kölcsönözték hangjukat a filmhez.

A húsvétkor bemutatott King of Kings fenomenális sikert aratott, és az Oscar-díjas Parasite-ot (Élősködők) is megelőzve a világ legnagyobb filmpiacán, az Egyesült Államokban valaha bemutatott legsikeresebb dél-koreai film lett. Az amerikai mozikban 60 millió dolláros bevételt hozott, és most jó úton halad afelé, hogy karácsonyra világszerte meghaladja a 100 millió dollárt, a streaming-megállapodásokat nem számítva. Még ennél is lenyűgözőbb, hogy a film mindössze 25 millió dollárból készült - ez csak egy töredéke annak, amit olyan cégek, mint a Walt Disney vagy a Sony általában költenek.

Most Jang egy újabb valószínűtlen ugrásra készül: mesterséges intelligenciát akar felhasználni a filmkészítés újragondolásához. Az Altos Ventures 6 milliárd won (4,3 millió dollár) támogatásával a Mofac házon belül épít szervereket, amelyek az Epic Games Unreal Engine szoftverén futó, mesterséges intelligencián alapuló filmkészítő platformot fogják működtetni. Jang arra számít, hogy a mesterséges intelligencia segítségével a produkciós idő felére csökkenhet, és a költségek is jelentősen visszafoghatók, így a stúdió évente egy egész estés filmet és egy sorozatot tud majd készíteni.

"A kérdés, amit fel kell majd tenni nekünk az az, hogy 'Hol használtad a mesterséges intelligenciát?'” - mondta Jang a szöuli Gangnam kerületben található stúdiójában. "Az igazi eredmény akkor lesz látható, amikor senki sem fogja tudni megmondani. Ha egy erős vezető az MI-t eszközként használja, akkor ahhoz a munkához, amihez korábban több száz emberre volt szükség, hamarosan csak egy vagy két ember kell majd.” A Mofac része annak a szélesebb körű kampánynak, amely a koreai filmiparban az MI-technológia integrálására irányul, mivel a stúdiók gyenge bevételi eredményekkel és növekvő költségvetéssel küzdenek. A dél-koreai filmipar a pandémiát követően a leggyengébb fellendülést tapasztalta, az új filmek száma a csúcshoz képest több mint felére csökkent.


Egy másik koreai stúdió, a Meditation with a Pencil MI-támogatott eszközökkel dolgozik A Better Tomorrow című hongkongi film animációs remake-jén. A Galaxy Corp. - a Parasite színésze, Song Kang-ho, valamint a K-pop sztár G-Dragon mögött álló startup - az SKAI Intelligence és az Nvidia Omniverse platform segítségével mesterséges intelligenciával létrehozott tartalmakon és virtuális karaktereken dolgozik. Más koreai filmstúdiók, mint például a 12.12: The Day készítője, a Hive Media Corp. is aktívan keresi az MI-eszközök alkalmazásának lehetőségeit animációs vagy élőszereplős filmek készítéséhez. A kezdeményezés akkor jött létre, amikor a dél-koreai kormány új finanszírozást ígért az MI-vezérelt animációk és a technológiaalapú produkciók számára. A tisztviselők egy speciális alap létrehozását tervezik az animációk számára, és bővíteni kívánják az MI-eszközöket használó projektek költségvetését.

Míg az Egyesült Államokban az MI filmgyártásban való alkalmazása továbbra is vita tárgyát képezi, az ázsiai filmkészítők máris örömmel fogadják a videógeneráló eszközöket, az OpenAI Sora-jától a kínai rövidvideó-óriás Kuaishou Kling AI-jéig, amelyek másodpercek alatt hiperrealisztikus klipeket tudnak létrehozni. A technológia azonban továbbra is nyugtalanságot kelt. Kiemelkedő filmkészítők attól tartanak, hogy a technológia munkahelyeket szüntethet meg és átalakíthatja a mozi kreatív nyelvét. Park Chan-wook, az Old Boy és a No Other Choice rendezője elmondta, reméli, hogy az MI „eszköztárunk kiegészítője marad, ahogyan egykor a VFX volt”. "Ugyanakkor sok munkahelyet szüntethet meg és alapvetően megváltoztathatja a mozi esztétikáját” - mondta Park a Busani Nemzetközi Filmfesztiválon adott interjúban. "És ez félelemmel tölt el.”

A Mofac stúdió vezetője, Jang számára - aki mindössze öt színészre és mozgásrögzítő technológiára támaszkodva készítette el áttörést hozó filmjét - éppen ezek a különbségek jelentik a lényeget. A King of Kings megmutatta, hogy egy szerény erőforrásokkal rendelkező stúdió is felveheti a versenyt a hollywoodi óriásokkal. Úgy véli, hogy az MI csak felgyorsítja ezt a változást, ha az iparág készen áll rá, hogy befogadja.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!