Ötvös Tibor

A szerelem fáj - íme a Temu-s John Wick

A semmiből jött és oda is tart A szerelem fáj című akció-vígjáték, melynek legnagyobb előnye, hogy mindössze 80 perces.

Marvin Gable minden nap hajt, hogy ingatlanosként a legjobb legyen és mindenkinek megtalálja az álomotthonát. A kollegái szeretik, a főnöke családtagként kezeli és az ügyfeleivel is hamar megtalálja a közös hangot. Ám Marvin múltja tele van erőszakkal és mikor egy elvarratlan szál miatt ismét belekényszerül a korábbi életébe, kijön belőle a vadállat és a Valentin-napot emlékezetessé teszi mindenki számára.


A szerelem fáj a semmiből érkezett. Nem csak itthon, de nemzetközi szinten is alig volt reklámozva, nem szerepelt semmilyen jelentős listán sem, pedig a főszerepet a mindenkori Picur (Indiana Jones és a Végzet temploma), Ke Huy Quan alakítja, aki a Minden, mindenhol, mindenkor sikerével pillanatok alatt írta magát vissza Hollywoodba. De talán nem véletlen, hogy nem igazán tolták sehol ezt a filmet.

Az, hogy Quan a főszereplő, igazából teljesen mindegy. Sajnos a legtöbb kamerabeállításban teljesen úgy tűnik, mintha a tíz évvel ezelőtti Jackie Chan állna a kamera előtt, csak kevésbé hihetők a mozdulatai. Rajta kívül pedig keresve sem találunk ismertebb arcot, így neki kellene elvinni a hátán a filmet. Na és persze az egész bonyodalom okozójának, Ariana DeBosenak, aki Rose karakterét próbálja alakítani. Sajnos Ariana rém kínos a szerepben, femme fataleként egyszerűen nevetséges, a kémia a két szereplő között pedig nem létezik.


Az ilyen akciókban mindig menti a helyzetet, ha akad egy markáns gonosztevő, de itt sajnos az is hiányzik. Az aktuális főgenya az egész filmben szívószállal issza a kávét, hogy aztán a végén, egy rém kínos verekedés után elérje a végzete. A szerelem fáj egy teljesen felesleges film, mert bár 18-as karikát kapott és azért fröcsög itt rendesen az a bizonyos paradicsomlé, de még így is viszonylag hamar unalomba fullad az egész és igazából senkinek nem lehet szurkolni.

Maga a történet is nevetséges, hiszen alig egy napot ölel fel az egész, ami elméletileg egy feszes tempójú filmet vetítene előre, de még így sem sikerült értelmesen kitölteni a 80 perces játékidőt. Az egyetlen, ami menti kicsit a filmet, azok az akciójelenetek. Akad pár igazán ötletesen kivitelezett jelenet, de ez alap elvárás Jonathan Eusebio rendezőtől, aki eddig kaszkadőr-koordinátorként vett rész A kaszkadőr, a Fekete párduc, a 300 és a John Wick forgatásain.


Összességében nehéz mit mondani egy olyan filmről, melyben semmi érdekes nincs, és nem is érezni rajta, hogy ezt bárki szívből készítette - annak ellenére, hogy elvileg Valentin-napra szánták. Ahogy mondani szokták, egynek elmegy, de ez tipikusan a streaming platformokra (Netflix, Amazon stb.) szánt alkotás, melynek nincs helye a mozikban. Feltehetően pont úgy tűnik majd el ahogy felbukkant: észrevétlenül. 3/10



Klikk ide!
Klikk a poszterre a nagyobb változathoz
A szerelem fáj (Love Hurts)
szinkronizált, amerikai akciófilm, 85 perc, 2024
18 éven felülieknek nem ajánlott!

Rendező: Jonathan Eusebio
Forgatókönyv: Matthew Murray, Luke Passmore, Josh Stoddard
Operatőr: Bridger Nielson
Producer: David Leitch, Guy Danella
Zene: Dominic Lewis

Ke Huy Quan (Marvin Gable)
Ariana DeBose (Rose)
Mustafa Shakir (Holló)
Lio Tipton (Ashley)
Daniel Wu (Alvin Gable)
Cam Gigandet (Renny Merlo)
Sean Astin (Cliff Cussick)

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • nlght #2
    Egyetértek, ugyanakkor kiegészíteném: a fő gond a forgatókönyvek silánysága. Nehéz jó forgatókönyvből rossz filmet rendezni, és nagyon nehéz gáz forgatókönyvből jó filmet rendezni egy jobb rendezőnek. Szóval nagyjából eldől a film sorsa a forgatókönyv megalkotásakor.
    Az elmúlt évek woke őrülete odáig fajult, hogy rasszista alapon kirúgtak sok forgatókönyvírót Hollywoodban, pusztán azért, mert fehér bőrű férfi volt, hiába volt megbízható sok éven keresztül. Helyette rengeteg fekete nőt vettek fel (ismerős ismerőseit, legalábbis internetes források szerint). Gyakorlatilag óriási különbség van minőségben a régebbi forgatókönyvek és a mai filmek/sorozatok forgatókönyvei között.
  • kalapos01 #1
    "ez tipikusan a streaming platformokra (Netflix, Amazon stb.) szánt alkotás,"

    Mert... moziban nem szokás gyenge filmet adni? Valakinek nagyon jók a tapasztalatai.

    Ez elég fura és érthetetlen gőg, mintha valaki 10 évvel a múltban ragadt volna. Most komolyan, az Oscar egyik fő esélyese is streaming film. A streaming nem videótéka. Egy csomó jó streaminges film van, csak azért, mert többet fizetnek érte, jobban megéri a készítőknek, mint a mozi.