SG.hu

MI-vel gyárt rövidfilmeket a TCL, hogy reklámokat adhasson el mellettük

A reklámok a tévészoftverek középpontjába kerültek. Azt látjuk, hogy a tévékészülékeket értékesítő vállalatok egyre inkább érdekeltek a tévékészülékek operációs rendszereinek reklámok és nyomon követés céljából történő kihasználásában. Ez olyan merész új stratégiákhoz vezetett, mint például egy adtech cég megjelenése, amely kizárólag a tévés oprendszereken és képernyővédőkön megjelenő hirdetésekre összpontosít.

Az ingyenes streaming szolgáltatásán holnap debütáló új rövidfilmekkel a TV-gyártó TCL új megközelítést javasol a a film- és tévégyártás pénzzé tételére: a generatív mesterséges intelligenciára és a célzott hirdetésekre támaszkodva csökkentik a költségeket. A TCL öt rövidfilmje része annak a vállalati kezdeményezésnek, amelynek célja, hogy az emberek jobban hozzászokjanak a generatív mesterséges intelligenciával készült filmekhez és tévéműsorokhoz. A filmeket a TCL ingyenes, reklámokkal támogatott streaming televíziós (FAST) szolgáltatásán, a TCLtv+-on „népszerűsítik és kiemelkedő módon mutatják be” - jelentette be a TCL. A TCLtv+ több száz FAST-csatornát kínál, és különböző operációs rendszereket, köztük a Google TV-t és a Roku OS-t.


A filmek némelyikében valódi színészek szerepelnek, másokban generatív mesterséges intelligencia segítségével készült karakterek vannak. A filmek mindegyike generatív mesterséges intelligenciát használ a speciális effektusok és/vagy animációk elkészítéséhez, és 12 hétig tartott az elkészítésük. A felhasznált mesterséges intelligencia-eszközök között szerepel a ComfyUI, a Nuke és a Runway. A TCL összes rövidfilmjét azonban valódi emberek írták, rendezték és zenésítették meg (köztük olyanok is, akiket már ismerhetünk). A vetítésen Chris Regina, a TCL észak-amerikai tartalomért felelős vezetője elmondta a jelenlévőknek, hogy „több mint 50 animátor, vágó, effektművész, kutató és tudós” dolgozott a filmeken.


Ha valaki nem is nézi meg a hírbe beágyazott példákat, nem nagy titok, hogy milyen minőségű rövidfilmek készültek egy olyan szolgáltatás népszerűsítésére, amelyet célzott hirdetésekre hoztak létre, és amely a generatív MI-t használja a gyors és megfizethető tartalomkészítéshez. Az MI által generált videók várhatóan javulni fognak, de még nem tudni, hogy egy olyan TV-márka, mint a TCL, elkötelezi-e magát amellett, hogy megtalálja a legjobb és legtermészetesebb módját a technológia videókészítésre való felhasználásának. Jelenleg a TCL filmjei inkább az MI-generált videók korlátait mutatják, például a furcsa háttérképek és a narráció erőteljes használata, amely elvonhatja a figyelmet a rosszul szinkronizált hangról.

A TCL és a filmjei mögött álló kreatívok azonban azzal érvelnek, hogy ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy ezek a filmek az alantas tartalom kategóriájába sorolhatók. A folytonossági hibák furák, de Regina szerint ez csak a "kritikus szemének hibája", amely szerinte még "nem akarja elfogadni” a mesterséges intelligenciát. "Akár mesterséges, akár élőszereplős filmeket készítünk, elég szemfülesnek kell lennünk ahhoz, hogy észrevegyük a hibákat, átgondoljuk őket, és elvégezzük a korrekciókat. De akár mesterséges intelligencia, akár emberi hibáról van szó, a folytonossági problémák a közösségi médiában nevetségessé válnak."


A TCL azt tervezi, hogy még több eredeti tartalmat készít, amit egy olyan disztópikus stratégia táplál, amely a költségek minimalizálása és a hirdetések erőltetése köré épül. A filmek célzott reklámok által informáltak és finanszírozottak lesznek. Haohong Wang, a TCL Research America ügyvezető igazgatója szerint a cég filmjei és műsorai „lendkerékhatást hoznak létre, amelyet két erő, a reklám és az MI finanszíroz”. Egy olyan világot képzel el, ahol az MI segítségével készült „ingyenes prémium tartalmak” a némafilm korszakához vagy Hollywood aranykorához hasonló filmes korszakot képviselnek. A TCL tartalomszolgáltatásokért és partnerségekért felelős alelnöke, Catherine Zhang kifejtette, hogy az eredeti tartalmak célja az, hogy az emberek hozzászokjanak a generatív MI-vel készült filmek és műsorok passzív nézéséhez, hogy a TCL pénzt tudjon keresni a célzott hirdetésekből.

De hatalmas kérdés, hogy a kreatív alkotások képesek-e emberi reakciókat, érzéseket és élményeket inspirálni, ha ennyire szemérmetlenül a reklám- és MI-üzlet táplálja őket. Üzleti szempontból a TCL-nek azzal is kihívásokkal kell szembenéznie, hogy meggyőzze a felhasználókat arról, hogy az ilyen tartalmak élvezetesek és kielégítőek, és nem károsak az emberi kreativitásra vagy a munkahelyekre. Az elmúlt év negatív visszhangot váltott ki a generatív mesterséges intelligenciát használó - vagy annak gyanúja szerint használó - filmekkel, tévéműsorokkal és reklámokkal szemben.


De egy olyan vállalat, mint a TCL, sok pénzt és időt takaríthat meg azzal, hogy a generatív mesterséges intelligencia segítségével eredeti tartalmakat készít. Az új filmekkel a TCLtv+ megpróbálja megkülönböztetni magát a nagyobb streaming-szolgáltatásoktól, például a Netflix-től, anélkül, hogy a riválisok hatalmas büdzséjével kellene felvennie a versenyt - mondta Regina. A kínai vállalatnak nem kell aggódnia amiatt sem, hogy megsérti Hollywoodot, mivel nincs múltja vele - jegyezte meg Regina. A TCL filmjei a kreatív stratégiák azon típusa, amelyet a következő években még többször láthatunk, mivel a tartalomgyártók - akik manapság Hollywoodtól és a streaming szolgáltatásoktól kezdve a TV OS-szolgáltatókig terjednek - igyekeznek minél több reklámpénzt és felhasználói adatot kinyerni, és a mesterséges intelligenciát a költségvetési célok elérésének lehetséges módjaként kezelik.

Sokan vélik úgy, hogy a tévé aranykora, amely a magasra szökő költségvetésekkel olyan eposzokat hozott létre, mint a Trónok harca, véget ért, és a filmipar átalakulóban van. A TV- és filmrajongók számára elkeserítő lehet egy olyan világ, ahol a TCL rövidfilmjeihez hasonló új műsorok és filmek készülnek. De öröm az ürömben, hogy az ilyen típusú tartalmak még nagyon messze vannak attól, hogy uralják a tévét, vagy komoly produkciós cégek jelentős pénzeket keressenek velük.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • felemelő #4
    A sztárboxról mindig az jut eszembe, hogy ami egy 2007-es filmben (Music and Lyrics) poénként szerepelt, mármint a "letűnt sztárok csatája"... az mára főműsoridős produkció lett.

    https://www.youtube.com/watch?v=4C6sSZlVKZE
  • barret #3
    Még mindig csökkenteni akarják a nézőszámot? Meddig?
  • Tetsuo #2
    A televíziózásban és általában a modern művészetben egy ideje úgy megy, hogy a műhöz igazítják az igényt. Az Izaurát, a Barátok közt sorozatot és hasonlókat addig nyomták, míg ez lett az elvárt szint.
    Sportesemények helyett a Sztár box stb. a mozifilmekről nem is beszélve. Hulladék az egész szórakoztatóipar. Aki benne dolgozik, azt büntetni kéne.
    Ezt a hozzáállást vette fel a TCL, mint minden vállalat a piacon.
  • Nabateus #1
    “ Üzleti szempontból a TCL-nek azzal is kihívásokkal kell szembenéznie, hogy meggyőzze a felhasználókat arról, hogy az ilyen tartalmak élvezetesek és kielégítőek”
    Inkabb keszitsenek jot. Ne az embereket probaljak meggyozni arrol, hogy a sz@r a jo.

    “ annak a vállalati kezdeményezésnek, amelynek célja, hogy az emberek jobban hozzászokjanak a generatív mesterséges intelligenciával készült filmekhez és tévéműsorokhoz. ”
    Jajj de kedves. Es hogy van a kedves mama?