Ötvös Tibor
A Caddo-tó - végre egy okos film
M. Night Shyamalan maradjon a produceri székben, mert bár A Caddo-tó nem tökéletes film, de egy csavaros és okos misztikus dráma, mely abszolút megéri a másfél órát.
A semmiből bukkant fel a Max programján A Caddo-tó címet kapott film, mely a leírás alapján nem igazán tűnik többnek a megszokott tucat-krimiknél, horror elemekkel. Az előzetes alapján azért lehetett érezni, hogy itt valami csavar is lesz a sztoriban, de még így sem volt az a kötelezően megnézendő érzése az embernek. És itt jön be a klasszikus mondás: ne ítélj elsőre!
A Caddo-tó egy nagyon egyszerű alaptörténettel indul: egy 8 éves kislány eltűnik egy tónál és ez jelentős változásokat okoz több ember életében is. Ennél többet nem is lehet elárulni a történetről, mert komoly spoiler lenne bármilyen eleme. A Caddo-tó ugyanis, a Max felületén látható címkékkel ellentétben egyáltalán nem horror és még csak nem is thriller. Ez egy misztikus dráma, melyben akadnak igen komoly csavarok.
De szerencsére a legtöbb olyan filmmel ellentétben, melyben Shyamalan részt vett, ezeknek megvan a magyarázata és nem a semmiből vannak előrángatva. A Caddo-tó forgatókönyve nagyon szépen építkezik és bár az első óra kissé unalmasnak hathat, de az utolsó fél óra nagyon szépen felgyorsul és csak kapkodjuk a fejünket az események során. És a legtöbb, korábban látott dolog is értelmet kap.
Ehhez pedig kellenek az olyan szereplők, mint Dylan O'Brien, aki talán élete legjobb alakítását nyújtja a lelkiismeretével küzdő Paris szerepében. Édesanyja halála megrázta és képtelen elengedni az eseményt, mellyel egyébként a saját életét teszi tönkre. A film másik főszereplője Eliza Scanlen, aki pedig az édesapját vesztette el és a tinédzser éppen ezért nem tud édesanyjával és annak új párjával mit kezdeni.
A környezet is nagyon különleges: a valóságban is létező Caddo-tó területén található a világ legnagyobb mocsári cipruserdője és az ottani lakosok, illetve az indián őslakosok is misztikusnak tartják. Így ez a mocsaras terület kifejezetten sejtelmes környezetet biztosít az eseményeknek. Az operatőri munka pedig kifogástalan, Lowell A. Meyer a Kopogás a kunyhóban után itt is remekelt.
A Caddo-tó számomra mindenképpen egy nagy meglepetés, mert ugyan nem lesz kultikus vagy klasszikus film, de szívesen nézem majd újra és figyelek a részletekre, hogy észrevegyem a kisebb logikai bakikat. Mert ezek azért akadnak, de összességében nem rontanak az élményen.
A Max pedig csak folytassa ezt a vonalat, hiszen miközben a nagyvásznon folyamatosan érkeznek a rossz filmek (Joker: Kétszemélyes téboly, Megalopolisz, A holló), addig az HBO-n most van bőven mit nézni (Borzalmak városa, A franchise, Pingvin, Kiút, Álmom egy otthon) és kíváncsi vagyok, hogy mikor billen vissza a trend a mozik felé. Jön a Mosolyogj 2, a Konklávé illetve a Venom - Az utolsó menet okozhat meglepetést - de hogy pozitív vagy negatív előjellel, az még kérdés. 7,5/10
A semmiből bukkant fel a Max programján A Caddo-tó címet kapott film, mely a leírás alapján nem igazán tűnik többnek a megszokott tucat-krimiknél, horror elemekkel. Az előzetes alapján azért lehetett érezni, hogy itt valami csavar is lesz a sztoriban, de még így sem volt az a kötelezően megnézendő érzése az embernek. És itt jön be a klasszikus mondás: ne ítélj elsőre!
A Caddo-tó egy nagyon egyszerű alaptörténettel indul: egy 8 éves kislány eltűnik egy tónál és ez jelentős változásokat okoz több ember életében is. Ennél többet nem is lehet elárulni a történetről, mert komoly spoiler lenne bármilyen eleme. A Caddo-tó ugyanis, a Max felületén látható címkékkel ellentétben egyáltalán nem horror és még csak nem is thriller. Ez egy misztikus dráma, melyben akadnak igen komoly csavarok.
De szerencsére a legtöbb olyan filmmel ellentétben, melyben Shyamalan részt vett, ezeknek megvan a magyarázata és nem a semmiből vannak előrángatva. A Caddo-tó forgatókönyve nagyon szépen építkezik és bár az első óra kissé unalmasnak hathat, de az utolsó fél óra nagyon szépen felgyorsul és csak kapkodjuk a fejünket az események során. És a legtöbb, korábban látott dolog is értelmet kap.
Ehhez pedig kellenek az olyan szereplők, mint Dylan O'Brien, aki talán élete legjobb alakítását nyújtja a lelkiismeretével küzdő Paris szerepében. Édesanyja halála megrázta és képtelen elengedni az eseményt, mellyel egyébként a saját életét teszi tönkre. A film másik főszereplője Eliza Scanlen, aki pedig az édesapját vesztette el és a tinédzser éppen ezért nem tud édesanyjával és annak új párjával mit kezdeni.
A környezet is nagyon különleges: a valóságban is létező Caddo-tó területén található a világ legnagyobb mocsári cipruserdője és az ottani lakosok, illetve az indián őslakosok is misztikusnak tartják. Így ez a mocsaras terület kifejezetten sejtelmes környezetet biztosít az eseményeknek. Az operatőri munka pedig kifogástalan, Lowell A. Meyer a Kopogás a kunyhóban után itt is remekelt.
A Caddo-tó számomra mindenképpen egy nagy meglepetés, mert ugyan nem lesz kultikus vagy klasszikus film, de szívesen nézem majd újra és figyelek a részletekre, hogy észrevegyem a kisebb logikai bakikat. Mert ezek azért akadnak, de összességében nem rontanak az élményen.
A Max pedig csak folytassa ezt a vonalat, hiszen miközben a nagyvásznon folyamatosan érkeznek a rossz filmek (Joker: Kétszemélyes téboly, Megalopolisz, A holló), addig az HBO-n most van bőven mit nézni (Borzalmak városa, A franchise, Pingvin, Kiút, Álmom egy otthon) és kíváncsi vagyok, hogy mikor billen vissza a trend a mozik felé. Jön a Mosolyogj 2, a Konklávé illetve a Venom - Az utolsó menet okozhat meglepetést - de hogy pozitív vagy negatív előjellel, az még kérdés. 7,5/10