Szekeres Viktor
Sikerfilmek, amik a nem amerikai nézők körében tarolnak
Az amerikai nézők ízlése sokszor egybevág a világ többi részének ízlésével. De nem mindig.
Általában azt lehet mondani, hogy ideális esetben Amerikában egy film annyi bevételt hoz, mint világszerte - a Deadpool & Wolverine 614 és 673 milliója Amerikában, illetve azon kívül 47 és 53%-os megoszlást jelent. Természetesen vannak alkotások, ahol az egyik, máshol pedig a másik oldal "győzedelmeskedik" - például a Twisters 264 millió dollárt hozott odahaza, nemzetközileg viszont csak 101 milliót (72-28%), az animációk esetében pedig nem gyakori a 30-70%-os megoszlás, például a Gru 4 385 és 572 millió dollárt termelt, ami viszont "csak" 39-61%-os arány.
Viszont élőszereplős filmek esetében szokatlan az olyan féloldalasság, mint például az Alien: Romulus esetében, ahol az amerikai 97 millió dollár mellé Amerikán kívülről 217 millió folyt be (ami 69%), de ugyanígy nagyon derék, bár inkább közelít az 50%-hoz az It Ends with Us 141 és 168 milliós bevétele a 45-55%-os megoszlással.
Általában azt lehet mondani, hogy ideális esetben Amerikában egy film annyi bevételt hoz, mint világszerte - a Deadpool & Wolverine 614 és 673 milliója Amerikában, illetve azon kívül 47 és 53%-os megoszlást jelent. Természetesen vannak alkotások, ahol az egyik, máshol pedig a másik oldal "győzedelmeskedik" - például a Twisters 264 millió dollárt hozott odahaza, nemzetközileg viszont csak 101 milliót (72-28%), az animációk esetében pedig nem gyakori a 30-70%-os megoszlás, például a Gru 4 385 és 572 millió dollárt termelt, ami viszont "csak" 39-61%-os arány.
Viszont élőszereplős filmek esetében szokatlan az olyan féloldalasság, mint például az Alien: Romulus esetében, ahol az amerikai 97 millió dollár mellé Amerikán kívülről 217 millió folyt be (ami 69%), de ugyanígy nagyon derék, bár inkább közelít az 50%-hoz az It Ends with Us 141 és 168 milliós bevétele a 45-55%-os megoszlással.