Szekeres Viktor

Megállt a Most vagy soha! szabadesése

Végre jó hétvégét zárt a Petőfi-akciófilm.

Miután remek, 75 ezer nézős teljesítménnyel kezdte meg a mozis pályáját a Most vagy soha!, a folytatásra a Filmforgalmazók Egyesülete becsült adatai alapján előbb 71%-ot esett az érdeklődés a film iránt, majd a harmadik hétvégéjére újabb 60%-nyi nézőt veszített. Szerencsére ez a szabadesés most megállt, hiszen a film hétvégén 6 666 nézőt regisztrált, ami mindössze 21%-kal kevesebb, mint múlt héten.

Mindez azt jelenti, hogy a Most vagy soha! jelenleg 144 910 nézőnél jár, a mozik összesen 302 529 043 forint bevételre tettek szert, mely mennyiség kifejezetten érdekes lehet első blikkre, hiszen az ember azt gondolná, hogy mindenhol kerek összegbe kerülnek a mozijegyek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • repvez #5
    tele vagyunk minőségi magyar filmekkel

    Hol? Vagy legalább is nagyon távol van az értékrendunk a minöség meghatározásában.

    "Az teljesen más tészta, hogy egy független filmre nem jut pénz, mert nem támogatja az állam. De ott nem a film minősége bánja a pénzhiányt, hanem az, hogy elkészülhet-e."

    Pont ez az, hogy nincs független film. és ahhoz hogy legyen olyan filmeket is kéne gyártani ami profit orientált. tehát olyan minöségu, hogy az emberek önszántukbol megnézzék és több bevételt generáljon mint amibe került.

    Több országban is bemutatták, mint erdély vagy a felvidék, ahol kötelezö megtekintés volt vagy erősen ajánlott ?

    Igen vannak ilyen müvész filmek, ezt rétegfilmnek is szokás nevezni, de a te megfogalmazásodban akkor ma Magyarországon csak muvészfilmeket gyártanak. Pedig ugye azon kivül még vannak a közönségfilmek amik a nagy tömegeknek szolnak és profitorientáltak.



  • zetortraktor #4
    "Eddig az volt a probléma, hogy nem tudnak akkora költségbol késziteni filmeket és ezért nem olyan minőséguek. "

    Amellett, hogy tele vagyunk minőségi magyar filmekkel, ez butaság. Mármint a fejedelmi többes használata. Ha valakinek adtak pénzt, akkor bármennyiből tudott filmet csinálni, anno volt Hídember meg más is. Az teljesen más tészta, hogy egy független filmre nem jut pénz, mert nem támogatja az állam. De ott nem a film minősége bánja a pénzhiányt, hanem az, hogy elkészülhet-e.

    ",most meg nem is terveznek nemzetközi megjelenést, hogy esetleg nagyobb bevétel legyen, mert eleve nem ez a cél."

    miért ne terveznének nemzetközi megjelenést? már több országban is bemutatták. de... miért számít az neked, hogy nagyobb legyen a bevétel? miért érdeked, hogy egy gazdagember még gazdagabb legyen? vagy, hogy az állam bevételt kapjon, amit nem adnak vissza az embernek. Ezt viccen kívül nem értem. Nem a stáb kapja a pénzt, ha jön a bevétel.

    "Muvészi alkotásként meg nem lehet nagyon értelmezni, max egy alternativ univerzum scifi filmeknek amiket mostanában leforgatnak, mert nem lehet más kategoriát rájukhuzni."

    akkor úgy fogalmazok, hogy nem az a célja, hogy nyereséges legyen, hanem, hogy esztétika élményt okozzon, hogy megdobbantsa a szívet, hogy az ember átadja magát a műélvezetnek.

    Egy hangverseny-sorozatot sem azért támogat az állam, mert abból nyeresége lesz. Egyszerűen vannak a kultúrára elkölthető forintok.

    Mindenki tudja, hogy mennyi lehet a bevételi plafon egy filmnél. Ha azt figyelnék, akkor egy bizonyos összegnél nem költenének a filmekre sosem.
  • repvez #3
    ez a baj, hogy eleve nem ugy álnak neki, nem az a cél.
    Eddig az volt a probléma, hogy nem tudnak akkora költségbol késziteni filmeket és ezért nem olyan minőséguek.
    Most, hogy annyit ráköltöttek mint egy holywoodi filmre ,most meg nem is terveznek nemzetközi megjelenést, hogy esetleg nagyobb bevétel legyen, mert eleve nem ez a cél.
    Muvészi alkotásként meg nem lehet nagyon értelmezni, max egy alternativ univerzum scifi filmeknek amiket mostanában leforgatnak, mert nem lehet más kategoriát rájukhuzni.

    Miért nem lehet azokat a embereket tudást itthon kamatoztatni amit a nagy filmekben megszereznek ? vannak oscar dijas VFX csapatunk ,operatör, sminkes , diszlettervezőink, de egy hazai filmben meg kapunk egy szappanopera koppintást 1,5 orába sűritve.
  • zetortraktor #2
    Ezt most vagy poénból írtad, vagy hihetetlenül nem vagy képben. Szerinted bárkiben is felmerül, hogy meg fog térülni egy magyar film? Azért költenek rá pár százmilliót vagy milliárdot, mert remélik, hogy befolyik belőle annyi pénz, amennyi még egy hollywoodi filmből sem jön be? Ööö...

    A hollywoodi filmeket nyereségorientált vállalatok csinálják a profitért szórakoztató ipari termékként.

    A magyar filmeket nem a profitért csinálják, max kis független filmek térülhetnek meg, de a nagy filmek állami támogatást kapnak művészeti alkotásként, kulturális szerepük van. Az állam nem akar keresni ezen. Az állam az NFI-n vagy az Inkubátor programon keresztül pénzt ad, és nem azt várja, hogy azt maradéktalanul visszafizessék. A pénzből a filmen dolgozók megkapják a fizetésüket és legyártják a filmet. Nyilván, ami bevétel van, annak megvan a helye, mondjuk a produkciós cégnél, és örülnek is, ha jön pénz, de nem a megtérülés az elsődleges cél, mert nem piaci alapon készülnek ezek.
    Utoljára szerkesztette: zetortraktor, 2024.04.09. 13:10:54
  • repvez #1
    azért az is érdekes, hogy mindig csak a nézöszámmal vannak elfoglalva, a külföldi filmeknél meg szalagcimmel hozzák, hogy bukás volt egy film, ha 200 millio dollárbol készült és csak 400 milliot hozott a kasszáknál.
    Akkor ennél hogy is van ez a 6 mild készitési összeg vs 300 millio bevétel ?
    Ennél valamiért meg micsoda siker a film.