Ötvös Tibor
Madame Web - a fásultság 50 árnyalata
A Sony már bizonyította, hogy nem tud Pókember nélkül értelmes szuperhős filmet készíteni, de a Madame Web minden eddigi próbálkozást alul múlt.
Nagyon nehéz és kellemetlen egy földön fekvőbe még belerúgni, de sajnos a Madame Web esetében nem lehet mást tenni. A Sony legújabb szuperhősös filmes próbálkozása ugyanis olyan, méltán elfeledett "klasszikusokat" juttatja az ember eszébe, mint a Macskanő vagy éppen az Elektra és előzetesen elég annyit leírni, hogy megérdemelt a bukása is.
Adott egy mentősként dolgozó fiatal nő, akiben egy halálközeli élmény elindít egy titokzatos képességet: látja a jövőt. Egy metrós utazása során pedig baja is lesz ebből, hiszen látja, amint egy férfi megöl három lányt, akiket előtte így meg is ment. Ezután egy nagy rohanás lesz az élete, melyben megpróbálja kideríteni, mi is ez a látnoki dolog és ki a titokzatos férfi.
A Sony nagyon mélyre kellett hogy nyúljon abba a képzeletbeli Pókember-fiókba, hiszen a látnoki képességekkel bíró asszony nem a legismertebb karakter az univerzumban. Főleg, mert amúgy ezen felül szuperereje nem nagyon van és képességeit tekintve leginkább Nicolas Cage karaktere sejlik fel előttünk a Next-ből, azaz látja és befolyásolja a jövőt.
A Madame Web sajnos szinte minden fronton elbukik. A főszereplő Dakota Johnson bár hozza a figurát, de alkalmanként lehet rajta látni, hogy ő sem érti, miért is van most egy adott jelenetben. Ez nem meglepő, hiszen elmondása alapján a forgatókönyv sokat változott az aláírása óta és a végére "kényszerből" tudta le a filmet. És persze ott van a Marvelekben is arcunkba tolt "girl power", azaz majd a nők megoldják. De ott "bejáratott" karakterek voltak, itt "elsőáldozók".
Nos, a három "áldozatot" alakító fiatal nő olyan szinten idegesítő, hogy azt nehéz szavakba önteni. Sablon karakterek (van a félénk, a laza és az okos), és a forgatókönyv cselekménye sem segít azon, hogy megkedveljük a triót hogy legalább kicsit szurkoljunk nekik. Ugyanis ahogy egy percre egyedül maradnak, máris valami eszméletlen baromságot csinálnak, amivel veszélybe sodorják magukat.
És ez a logikátlanság teljesen végig kíséri a filmet. Már maga Madame Web ereje sem tiszta, hogy miképpen működik, de a cselekménybe szőtt ostobaságok sem segítenek a filmen. A mindenki által felhozott taxis példa tökéletesen bizonyítja az ostobaság szintjét (végig egy lopott taxival furikáznak a filmben) de a nepáli utazás is megérdemelne egy külön fejezetet a "Hogyan ne írjunk forgatókönyvet" kurzuson.
Az pedig, hogy a számítógépes grafika mennyire pocsék, a Venom 2 után szerintem meg sem érdemes említeni. A Madame Web után nagyon kérdéses, hogy mit várhatunk a Sony többi élőszereplős filmjétől, hiszen a Kraven vagy a Venom 3 is még jönnek idén, de utóbbiból például még semmit nem láthattunk. Összességében pedig maga a szuperhősök, mint kategória mennyire mentek ki a divatból.
A Deadpool & Rozsomák sikere biztosra vehető és talán a Batman és Joker folytatásai is tarolnak majd, de ezen felül most egyetlen olyan filmet sem tudnék mondani, mely kicsit is érdekelne a témában. A Sony jobban tenné, ha maradna az animációs vonalon, mert az nagyon megy nekik és pihenni küldené az összes hősét. 2/10
Nagyon nehéz és kellemetlen egy földön fekvőbe még belerúgni, de sajnos a Madame Web esetében nem lehet mást tenni. A Sony legújabb szuperhősös filmes próbálkozása ugyanis olyan, méltán elfeledett "klasszikusokat" juttatja az ember eszébe, mint a Macskanő vagy éppen az Elektra és előzetesen elég annyit leírni, hogy megérdemelt a bukása is.
Adott egy mentősként dolgozó fiatal nő, akiben egy halálközeli élmény elindít egy titokzatos képességet: látja a jövőt. Egy metrós utazása során pedig baja is lesz ebből, hiszen látja, amint egy férfi megöl három lányt, akiket előtte így meg is ment. Ezután egy nagy rohanás lesz az élete, melyben megpróbálja kideríteni, mi is ez a látnoki dolog és ki a titokzatos férfi.
A Sony nagyon mélyre kellett hogy nyúljon abba a képzeletbeli Pókember-fiókba, hiszen a látnoki képességekkel bíró asszony nem a legismertebb karakter az univerzumban. Főleg, mert amúgy ezen felül szuperereje nem nagyon van és képességeit tekintve leginkább Nicolas Cage karaktere sejlik fel előttünk a Next-ből, azaz látja és befolyásolja a jövőt.
A Madame Web sajnos szinte minden fronton elbukik. A főszereplő Dakota Johnson bár hozza a figurát, de alkalmanként lehet rajta látni, hogy ő sem érti, miért is van most egy adott jelenetben. Ez nem meglepő, hiszen elmondása alapján a forgatókönyv sokat változott az aláírása óta és a végére "kényszerből" tudta le a filmet. És persze ott van a Marvelekben is arcunkba tolt "girl power", azaz majd a nők megoldják. De ott "bejáratott" karakterek voltak, itt "elsőáldozók".
Nos, a három "áldozatot" alakító fiatal nő olyan szinten idegesítő, hogy azt nehéz szavakba önteni. Sablon karakterek (van a félénk, a laza és az okos), és a forgatókönyv cselekménye sem segít azon, hogy megkedveljük a triót hogy legalább kicsit szurkoljunk nekik. Ugyanis ahogy egy percre egyedül maradnak, máris valami eszméletlen baromságot csinálnak, amivel veszélybe sodorják magukat.
És ez a logikátlanság teljesen végig kíséri a filmet. Már maga Madame Web ereje sem tiszta, hogy miképpen működik, de a cselekménybe szőtt ostobaságok sem segítenek a filmen. A mindenki által felhozott taxis példa tökéletesen bizonyítja az ostobaság szintjét (végig egy lopott taxival furikáznak a filmben) de a nepáli utazás is megérdemelne egy külön fejezetet a "Hogyan ne írjunk forgatókönyvet" kurzuson.
Az pedig, hogy a számítógépes grafika mennyire pocsék, a Venom 2 után szerintem meg sem érdemes említeni. A Madame Web után nagyon kérdéses, hogy mit várhatunk a Sony többi élőszereplős filmjétől, hiszen a Kraven vagy a Venom 3 is még jönnek idén, de utóbbiból például még semmit nem láthattunk. Összességében pedig maga a szuperhősök, mint kategória mennyire mentek ki a divatból.
A Deadpool & Rozsomák sikere biztosra vehető és talán a Batman és Joker folytatásai is tarolnak majd, de ezen felül most egyetlen olyan filmet sem tudnék mondani, mely kicsit is érdekelne a témában. A Sony jobban tenné, ha maradna az animációs vonalon, mert az nagyon megy nekik és pihenni küldené az összes hősét. 2/10