Szekeres Viktor
Egy idei film még a Barbie-nál is nézettebb volt
A The Motherrel még a Barbie sem bírt. Egyelőre.
Amióta a Netflix kiadta, hogy az első fél évben milyen nézettségi időt produkáltak a tartalmai, azóta számolnak lelkesek a szakértők annak kapcsán, hogy ez mit jelenthet, és aki matekozik egy keveset, annak bizony kijöhetett az az eredmény, hogy Barbie ide vagy oda, nem Greta Gerwig 1,4 milliárd dolláros globális bevételt hozó filmjét látták legtöbben idén a 2023-as premierek közül, hanem a Jennifer Lopez főszereplésével készített The Mother-t.
Mindez persze nem meglepő, hiszen aki a Barbie-t akarta megnézni, annak a moziba kellett elmennie érte, majd a jegyet is kifizetni, aki viszont előfizetőként a The Motherre volt kíváncsi, annak csak le kellett huppannia a képernyő elé és még külön fizetnie sem kellett azért, hogy megnézze a filmet. Más kérdés, hogy a Barbie természetesen a legtöbb Netflix-filmet lekörözte érdeklődésben, és a decemberi streaming premierjének köszönhetően év végéig akár még előzhet is (bár nem a Netflixre, hanem egy sokkal kisebb szolgáltatóra került fel). Igaz, ha valaki valódi nézettséget akar számolni, azt sem szabad felejtenie, hogy a mozis nézőszámokkal szemben a streamingeseket nem lehet számolni, ugyanis hiába ismerjük a megtekintési idejét egy filmnek, teljesen életszerűtlen azt feltételezni, hogy az egyrészt csak végignézéseket jelent (hiszen a sok végignéző mellett akadnak olyanok is, akik nem nézik végig a filmet, így a valós nézőszám eleve nagyobb, mint a kimatekozott), másrészt még életszerűtlenebb azt gondolni, hogy egy végignézés csak egy embert jelent, hiszen egy film elé, ha nem is ül le egy öt tagú család, de az már jóval gyakrabban előfordul, hogy valaki egy másik ember társaságában élvezi azt.
Amióta a Netflix kiadta, hogy az első fél évben milyen nézettségi időt produkáltak a tartalmai, azóta számolnak lelkesek a szakértők annak kapcsán, hogy ez mit jelenthet, és aki matekozik egy keveset, annak bizony kijöhetett az az eredmény, hogy Barbie ide vagy oda, nem Greta Gerwig 1,4 milliárd dolláros globális bevételt hozó filmjét látták legtöbben idén a 2023-as premierek közül, hanem a Jennifer Lopez főszereplésével készített The Mother-t.
Mindez persze nem meglepő, hiszen aki a Barbie-t akarta megnézni, annak a moziba kellett elmennie érte, majd a jegyet is kifizetni, aki viszont előfizetőként a The Motherre volt kíváncsi, annak csak le kellett huppannia a képernyő elé és még külön fizetnie sem kellett azért, hogy megnézze a filmet. Más kérdés, hogy a Barbie természetesen a legtöbb Netflix-filmet lekörözte érdeklődésben, és a decemberi streaming premierjének köszönhetően év végéig akár még előzhet is (bár nem a Netflixre, hanem egy sokkal kisebb szolgáltatóra került fel). Igaz, ha valaki valódi nézettséget akar számolni, azt sem szabad felejtenie, hogy a mozis nézőszámokkal szemben a streamingeseket nem lehet számolni, ugyanis hiába ismerjük a megtekintési idejét egy filmnek, teljesen életszerűtlen azt feltételezni, hogy az egyrészt csak végignézéseket jelent (hiszen a sok végignéző mellett akadnak olyanok is, akik nem nézik végig a filmet, így a valós nézőszám eleve nagyobb, mint a kimatekozott), másrészt még életszerűtlenebb azt gondolni, hogy egy végignézés csak egy embert jelent, hiszen egy film elé, ha nem is ül le egy öt tagú család, de az már jóval gyakrabban előfordul, hogy valaki egy másik ember társaságában élvezi azt.