Szekeres Viktor
Christopher Nolan nem fog dolgozni a sztrájk alatt
Nolan szolidaristást vállal színészeivel.
Christopher Nolan elmondta egy interjúban, hogy az amerikai írók és színészek sztrájkjának ideje alatt egy filmjén sem fog dolgozni. Az Oppenheimer rendezője ezzel is fel akarja hívni a figyelmet a szakszervezetek követeléseire a stúdiókkal szemben.
Christopher Nolan kapcsán mindig meg szoktuk jegyezni, hogy manapság nagyon kevés olyan rendező van, akik filmjének érkeztére a rajongói réteg felkapja a fejét, ugyanis manapság nagyon kevés olyan rendező van, akiknek a filmjét csak és kizárólag a nevükkel el lehet adni, amit jól mutat, hogy a COVID által megtépázott Tenet előtti öt filmjének nyitóhétvégéje sorban 158, 63, 161, 48 és 50 millió dollár volt, döbbenetes összegek, ezen rendezései amerikai összbevételek pedig 188 és 535 millió dollár között ingáztak, csupa-csupa siker.
A rendező új filmjei ráadásul nem csak mennyiség szempontból emelkednek ki, hanem minőségileg is. A többségi nézői véleményeket remekül tükröző IMDb-s pontszámok szerint korábbi munkái közül A sötét lovag 9,0-s pont számmal minden idők 3. legjobbja, de a top250-es listán ott van még az Eredet (8,8 - minden idők 14. legjobbja), a Csillagok között (8,6 - minden idők 26. legjobbja), A tökéletes trükk (8,5 - minden idők 41. legjobbja), a Mementó (8,4 - minden idők 54. legjobbja), A sötét lovag: Felemelkedés (8,4 - minden idők 69. legjobbja) és Batman: Kezdődik (8,2 - minden idők 127. legjobbja). Első tíz filmje közül csak három nem került a legjobb 120-ban, az első, minimálköltségvetésű A Csapda (ugyancsak remek értékeléssel bír, 7,5/10 az IMDb-n), az Álmatlanság, mely hiába különleges film, mégiscsak feldolgozás, amit nem is ő írt, és 7,2 jelenleg az IMDb-pontszáma, ami egyébként ugyancsak igen magasnak számít, illetve a Dunkirk, aminek 7,8/10-es pontszámán sincs mit szégyellni. Legutóbbi rendezése a Tenet 7,3 ponton áll az IMDb-n, és bár Amerikában csak 58 millió dollárt hozott a járvány alatt, ehhez Amerikán kívül még 306 milliót pakolt hozzá.
Christopher Nolan elmondta egy interjúban, hogy az amerikai írók és színészek sztrájkjának ideje alatt egy filmjén sem fog dolgozni. Az Oppenheimer rendezője ezzel is fel akarja hívni a figyelmet a szakszervezetek követeléseire a stúdiókkal szemben.
Christopher Nolan kapcsán mindig meg szoktuk jegyezni, hogy manapság nagyon kevés olyan rendező van, akik filmjének érkeztére a rajongói réteg felkapja a fejét, ugyanis manapság nagyon kevés olyan rendező van, akiknek a filmjét csak és kizárólag a nevükkel el lehet adni, amit jól mutat, hogy a COVID által megtépázott Tenet előtti öt filmjének nyitóhétvégéje sorban 158, 63, 161, 48 és 50 millió dollár volt, döbbenetes összegek, ezen rendezései amerikai összbevételek pedig 188 és 535 millió dollár között ingáztak, csupa-csupa siker.
A rendező új filmjei ráadásul nem csak mennyiség szempontból emelkednek ki, hanem minőségileg is. A többségi nézői véleményeket remekül tükröző IMDb-s pontszámok szerint korábbi munkái közül A sötét lovag 9,0-s pont számmal minden idők 3. legjobbja, de a top250-es listán ott van még az Eredet (8,8 - minden idők 14. legjobbja), a Csillagok között (8,6 - minden idők 26. legjobbja), A tökéletes trükk (8,5 - minden idők 41. legjobbja), a Mementó (8,4 - minden idők 54. legjobbja), A sötét lovag: Felemelkedés (8,4 - minden idők 69. legjobbja) és Batman: Kezdődik (8,2 - minden idők 127. legjobbja). Első tíz filmje közül csak három nem került a legjobb 120-ban, az első, minimálköltségvetésű A Csapda (ugyancsak remek értékeléssel bír, 7,5/10 az IMDb-n), az Álmatlanság, mely hiába különleges film, mégiscsak feldolgozás, amit nem is ő írt, és 7,2 jelenleg az IMDb-pontszáma, ami egyébként ugyancsak igen magasnak számít, illetve a Dunkirk, aminek 7,8/10-es pontszámán sincs mit szégyellni. Legutóbbi rendezése a Tenet 7,3 ponton áll az IMDb-n, és bár Amerikában csak 58 millió dollárt hozott a járvány alatt, ehhez Amerikán kívül még 306 milliót pakolt hozzá.