Szekeres Viktor
A sokszínű közönségnek köszönheti a sikerét a Super Mario-film
Meglehetősen színes volt a legújabb animációs gigasiker nézőtábora.
A Super Mario Bros Movie hatalmas sikerének fő oka mindenképp az volt, hogy tetszett a nézőknek, de nagyon fontos tényező volt az is, hogy a film nagyon jól le tudta fedni a nézőket származási szempontból, nem véletlenül törekszik arra Hollywood, hogy filmjei mindenkinek szóljanak. Az exit pollos felmérések alapján Amerikában, szemben az olykor túlnyomóan, akár 70%-os arányban fehér közönséghez képest, a film nézőinek csak 30%-a volt fehér, ugyanis 40%-ukat latinok, 14%-ukat feketét, 10%-ukat pedig ázsiaiak tették ki, a 6% magukat "egyébnek" titulálók mellett.
Ugyanezt a diverzitást mutatja a film nézőinek életkor szerinti megoszlása, hiszen a 25 éven felüliek alig többen voltak az első napos amerikai nézők között, mint a 25 éven aluliak, a két szegmens megoszlása 52% és 48% volt előbbi javára. Egyedül a nemek szerint megoszlás "halott el" kicsit, hiszen a film inkább érdekelte a férfiakat, mint a nőket, mondhatni minden 10 nézőből hat férfi, 4 nő volt, 59-41%-os megoszlást produkálva.
A Super Mario Bros Movie hatalmas sikerének fő oka mindenképp az volt, hogy tetszett a nézőknek, de nagyon fontos tényező volt az is, hogy a film nagyon jól le tudta fedni a nézőket származási szempontból, nem véletlenül törekszik arra Hollywood, hogy filmjei mindenkinek szóljanak. Az exit pollos felmérések alapján Amerikában, szemben az olykor túlnyomóan, akár 70%-os arányban fehér közönséghez képest, a film nézőinek csak 30%-a volt fehér, ugyanis 40%-ukat latinok, 14%-ukat feketét, 10%-ukat pedig ázsiaiak tették ki, a 6% magukat "egyébnek" titulálók mellett.
Ugyanezt a diverzitást mutatja a film nézőinek életkor szerinti megoszlása, hiszen a 25 éven felüliek alig többen voltak az első napos amerikai nézők között, mint a 25 éven aluliak, a két szegmens megoszlása 52% és 48% volt előbbi javára. Egyedül a nemek szerint megoszlás "halott el" kicsit, hiszen a film inkább érdekelte a férfiakat, mint a nőket, mondhatni minden 10 nézőből hat férfi, 4 nő volt, 59-41%-os megoszlást produkálva.