Szekeres Viktor
Megvan, mikor jön Hollywood egyik legjövedelmezőbb rendezőjének új filmje
Karácsonyi filmmel készül Jordan Peele.
Sokszor leírtuk már, hogy Amerikát és a világot a folytatásfilmek hódítják meg, valamint az adaptációk, rebootok és feldolgozások. Azért, mert a nézőket igazából ezek érdeklik, a nézők nem szívesen kockáztatnak, és pont azok, akik leginkább ágálnak a trend ellen, nézik legnagyobb lelkesedéssel a nem eredeti alkotásokat, miközben a hetente bemutatásra kerülő jó pár eredeti produkcióra rá sem bagóznak.
Az eredeti filmek egyik legnagyobb szószólója rendezőként az a Jordan Peel, aki rekordgyorsasággal került azon filmesek körébe, akiknek a nevével el lehet adni egy produkciót, mint Christopher Nolan, Quentin Tarantino vagy M. Night Shyamalan esetében. A különbség az, hogy utóbbi kettővel ellentétben leginkább eredeti filmekben utazik, és a neve eddig garancia volt a sikerre. Kérdés, hogy meddig. Nemrég ugyanis bejelentésre került, hogy negyedik filmje 2024. karácsonyán fog mozikba kerülni.
A komikusként befutó Peele (aki a Key & Peele egyik főszereplője volt) 2017-ben elég komolyan letette névjegyét, hiszen a Get Outtal egy hatalmas közönség- és kritikai sikert elérő horrort készített, és a 2019-es Us-szal mindezt meg tudta ismételni, bár eggyel kisebb kiadásban. Mindkét film a premier évében az egyik legtöbb bevételt hozó eredeti alkotásnak számított az amerikai mozikban: előbbi hazájában 176, a világ többi részén 79 milliós bevételt hozott 4,5 millió dolláros költségvetésből, míg utóbbinak 175 millió jött össze Amerikában és 80 millió nemzetközileg, igaz, a film már 20 millió dollárba került. Ezek után nem volt meglepő, hogy a tavalyi Nope is nagy siker lett, de ezúttal közel sem akkor, mint az előbbiek: a magasabb, 68 milliós büdzsé persze így is bőven jövedelmezővé tette: Amerikában 123 millió, világszinten pedig további 48 millió dollár folyt be a vetítésekről. A három filmje sorban 33, 71 és 44 milliós nyitóhétvégét produkált.
Sokszor leírtuk már, hogy Amerikát és a világot a folytatásfilmek hódítják meg, valamint az adaptációk, rebootok és feldolgozások. Azért, mert a nézőket igazából ezek érdeklik, a nézők nem szívesen kockáztatnak, és pont azok, akik leginkább ágálnak a trend ellen, nézik legnagyobb lelkesedéssel a nem eredeti alkotásokat, miközben a hetente bemutatásra kerülő jó pár eredeti produkcióra rá sem bagóznak.
Az eredeti filmek egyik legnagyobb szószólója rendezőként az a Jordan Peel, aki rekordgyorsasággal került azon filmesek körébe, akiknek a nevével el lehet adni egy produkciót, mint Christopher Nolan, Quentin Tarantino vagy M. Night Shyamalan esetében. A különbség az, hogy utóbbi kettővel ellentétben leginkább eredeti filmekben utazik, és a neve eddig garancia volt a sikerre. Kérdés, hogy meddig. Nemrég ugyanis bejelentésre került, hogy negyedik filmje 2024. karácsonyán fog mozikba kerülni.
A komikusként befutó Peele (aki a Key & Peele egyik főszereplője volt) 2017-ben elég komolyan letette névjegyét, hiszen a Get Outtal egy hatalmas közönség- és kritikai sikert elérő horrort készített, és a 2019-es Us-szal mindezt meg tudta ismételni, bár eggyel kisebb kiadásban. Mindkét film a premier évében az egyik legtöbb bevételt hozó eredeti alkotásnak számított az amerikai mozikban: előbbi hazájában 176, a világ többi részén 79 milliós bevételt hozott 4,5 millió dolláros költségvetésből, míg utóbbinak 175 millió jött össze Amerikában és 80 millió nemzetközileg, igaz, a film már 20 millió dollárba került. Ezek után nem volt meglepő, hogy a tavalyi Nope is nagy siker lett, de ezúttal közel sem akkor, mint az előbbiek: a magasabb, 68 milliós büdzsé persze így is bőven jövedelmezővé tette: Amerikában 123 millió, világszinten pedig további 48 millió dollár folyt be a vetítésekről. A három filmje sorban 33, 71 és 44 milliós nyitóhétvégét produkált.