Szekeres Viktor
Az Avatar 2-ért sokan többet akarnak fizetni egy átlagos mozijegynél
Sokat profitál a Disney a feláras Avatar-vetítésekből.
Amerikában az első hetes adatok alapján az Avatar: A víz útja elég komolyan profitált a feláras vetítésekből, ami remekül jelzi azt, hogy bizonyos filmek esetében érdemes arra játszani, hogy a nézők az átlagos mozijegy áránál többet is kifizetnek azért, hogy lássák a produktumot. Az új Avatar a bevételeinek 31%-át IMAX vagy más nagyobb, prémium formátumok (PLF) révén szerezte, ezen kívül további 31%-nyi bevételt 3D-s bevételekből - ez utóbbiak nincsenek benne a PLF-es adatokban.
Időközben pedig a film a fő alatt áttörte a 300 milliós amerikai és 700 milliós nemzetközi bevételhatárt, ami azt jelenti, hogy alig másfél hét alatt megvan az egymilliárdos globális bevétel, és messze még az út vége. A kérdés, hogy a lendület elég lesz-e ahhoz, hogy minden idők öt legnagyobb bevételt hozó filmjévé tegye a Disney-produktumot.
Amerikában az első hetes adatok alapján az Avatar: A víz útja elég komolyan profitált a feláras vetítésekből, ami remekül jelzi azt, hogy bizonyos filmek esetében érdemes arra játszani, hogy a nézők az átlagos mozijegy áránál többet is kifizetnek azért, hogy lássák a produktumot. Az új Avatar a bevételeinek 31%-át IMAX vagy más nagyobb, prémium formátumok (PLF) révén szerezte, ezen kívül további 31%-nyi bevételt 3D-s bevételekből - ez utóbbiak nincsenek benne a PLF-es adatokban.
Időközben pedig a film a fő alatt áttörte a 300 milliós amerikai és 700 milliós nemzetközi bevételhatárt, ami azt jelenti, hogy alig másfél hét alatt megvan az egymilliárdos globális bevétel, és messze még az út vége. A kérdés, hogy a lendület elég lesz-e ahhoz, hogy minden idők öt legnagyobb bevételt hozó filmjévé tegye a Disney-produktumot.