Ötvös Tibor
Barbár - nagyobb a füst mint a láng
A Barbár marketing csapata remek munkát végzett, hiszen egy középszerű thrillert adtak el "gyomorforgató horrorként, mely még akár az Év filmje is lehet".
A horror-rajongók az utóbbi években egész kellemes és borzongató felhozatalból választhattak, így már kezdhettük azt gondolni, hogy újabb reneszánszát éli a műfaj. Sajnos azonban minden Tűnj el! vagy Mosolyogj mellé jár egy Tűzgyújtó, az A Kaptár - Raccoon City visszavár vagy az A Halloween véget ér. És persze ott vannak a csalódások, melyek marketingje nagyon sokat ígér, majd a végén egy közepes filmet kapunk. A Barbár pont ilyen.
Egy fiatal lány érkezik a szakadó esőben egy házhoz, melyet az Airbnb rendszerében lefoglalt. Bejutni azonban nem tud, majd kiderül, hogy egy férfi is kivette a házat. A páros végül közösen tölti el az éjszakát, majd másnap a lány lemegy a pincébe, hogy felhozzon egy WC-papírt. Azt gondolom, hogy úgy korrekt, ha ennél többet nem írok le a sztoriról, hiszen máshol sem tették. És számomra ez az első, érthetetlen dolog. A Barbárt körülvevő titokzatosság része volt az is, hogy sem a kritikákban sem a leírásokban nem mentek ennél tovább, pedig olyan túl nagy meglepetés nincs a sztoriban.
A film egy szóval: unalmas. De rémesen. Az első fél óra még nagyon izgalmasnak tűnik és egy jó kis film alapjai bontakoznak ki, sok kérdőjellel és rengeteg gyanús elemmel. Majd aztán jön a pincés jelenet, mely el is vágja a jó film lehetőségét. A rengeteg vontatott párbeszéd, a hosszan ecsetelt és elhúzott karakterfelvezetések és az összecsapott befejezés nagyon nagy csalódást keltett. Pedig egyébként maga a rendezés egész jó, vannak kimondottan jó beállítások. A színészek is tudják, mi a feladatuk: Bill Skarsgård ismét brillírozik, Georgina Campbell olyan akiért lehet szurkolni és még Justin Long is képes volt érzéseket kiváltani a játékával.
A Barbár leginkább saját hírneve áldozata. A "rosszul lettek a film vetítésén" és "Magyarországon nem merik mozikba küldeni a filmet" szalagcímek miatt nagyon nagy elvárásokat támasztott mindenki a Disney+-on megjelent filmmel szemben, melyeknek végül nem tudott megfelelni. A Boszorkány (The Witch) nyomasztóbb, a Mosolyogj véresebb, az Eleven kór fordulatosabb és izgalmasabb mint a Barbár. Ez nem azt jelenti, hogy a Barbár rossz film lenne (még ha a pontszám nem is ezt mutatja majd), hiszen egy közepes szintet simán elér, már csak a színészi játékok miatt is. Egész egyszerűen csak nagyon elmarad attól, amit az előzetes bejelentések alapján várt az ember. 4/10
A horror-rajongók az utóbbi években egész kellemes és borzongató felhozatalból választhattak, így már kezdhettük azt gondolni, hogy újabb reneszánszát éli a műfaj. Sajnos azonban minden Tűnj el! vagy Mosolyogj mellé jár egy Tűzgyújtó, az A Kaptár - Raccoon City visszavár vagy az A Halloween véget ér. És persze ott vannak a csalódások, melyek marketingje nagyon sokat ígér, majd a végén egy közepes filmet kapunk. A Barbár pont ilyen.
Egy fiatal lány érkezik a szakadó esőben egy házhoz, melyet az Airbnb rendszerében lefoglalt. Bejutni azonban nem tud, majd kiderül, hogy egy férfi is kivette a házat. A páros végül közösen tölti el az éjszakát, majd másnap a lány lemegy a pincébe, hogy felhozzon egy WC-papírt. Azt gondolom, hogy úgy korrekt, ha ennél többet nem írok le a sztoriról, hiszen máshol sem tették. És számomra ez az első, érthetetlen dolog. A Barbárt körülvevő titokzatosság része volt az is, hogy sem a kritikákban sem a leírásokban nem mentek ennél tovább, pedig olyan túl nagy meglepetés nincs a sztoriban.
A film egy szóval: unalmas. De rémesen. Az első fél óra még nagyon izgalmasnak tűnik és egy jó kis film alapjai bontakoznak ki, sok kérdőjellel és rengeteg gyanús elemmel. Majd aztán jön a pincés jelenet, mely el is vágja a jó film lehetőségét. A rengeteg vontatott párbeszéd, a hosszan ecsetelt és elhúzott karakterfelvezetések és az összecsapott befejezés nagyon nagy csalódást keltett. Pedig egyébként maga a rendezés egész jó, vannak kimondottan jó beállítások. A színészek is tudják, mi a feladatuk: Bill Skarsgård ismét brillírozik, Georgina Campbell olyan akiért lehet szurkolni és még Justin Long is képes volt érzéseket kiváltani a játékával.
A Barbár leginkább saját hírneve áldozata. A "rosszul lettek a film vetítésén" és "Magyarországon nem merik mozikba küldeni a filmet" szalagcímek miatt nagyon nagy elvárásokat támasztott mindenki a Disney+-on megjelent filmmel szemben, melyeknek végül nem tudott megfelelni. A Boszorkány (The Witch) nyomasztóbb, a Mosolyogj véresebb, az Eleven kór fordulatosabb és izgalmasabb mint a Barbár. Ez nem azt jelenti, hogy a Barbár rossz film lenne (még ha a pontszám nem is ezt mutatja majd), hiszen egy közepes szintet simán elér, már csak a színészi játékok miatt is. Egész egyszerűen csak nagyon elmarad attól, amit az előzetes bejelentések alapján várt az ember. 4/10