Ötvös Tibor

Barbár - nagyobb a füst mint a láng

A Barbár marketing csapata remek munkát végzett, hiszen egy középszerű thrillert adtak el "gyomorforgató horrorként, mely még akár az Év filmje is lehet".

A horror-rajongók az utóbbi években egész kellemes és borzongató felhozatalból választhattak, így már kezdhettük azt gondolni, hogy újabb reneszánszát éli a műfaj. Sajnos azonban minden Tűnj el! vagy Mosolyogj mellé jár egy Tűzgyújtó, az A Kaptár - Raccoon City visszavár vagy az A Halloween véget ér. És persze ott vannak a csalódások, melyek marketingje nagyon sokat ígér, majd a végén egy közepes filmet kapunk. A Barbár pont ilyen.

Egy fiatal lány érkezik a szakadó esőben egy házhoz, melyet az Airbnb rendszerében lefoglalt. Bejutni azonban nem tud, majd kiderül, hogy egy férfi is kivette a házat. A páros végül közösen tölti el az éjszakát, majd másnap a lány lemegy a pincébe, hogy felhozzon egy WC-papírt. Azt gondolom, hogy úgy korrekt, ha ennél többet nem írok le a sztoriról, hiszen máshol sem tették. És számomra ez az első, érthetetlen dolog. A Barbárt körülvevő titokzatosság része volt az is, hogy sem a kritikákban sem a leírásokban nem mentek ennél tovább, pedig olyan túl nagy meglepetés nincs a sztoriban.


A film egy szóval: unalmas. De rémesen. Az első fél óra még nagyon izgalmasnak tűnik és egy jó kis film alapjai bontakoznak ki, sok kérdőjellel és rengeteg gyanús elemmel. Majd aztán jön a pincés jelenet, mely el is vágja a jó film lehetőségét. A rengeteg vontatott párbeszéd, a hosszan ecsetelt és elhúzott karakterfelvezetések és az összecsapott befejezés nagyon nagy csalódást keltett. Pedig egyébként maga a rendezés egész jó, vannak kimondottan jó beállítások. A színészek is tudják, mi a feladatuk: Bill Skarsgård ismét brillírozik, Georgina Campbell olyan akiért lehet szurkolni és még Justin Long is képes volt érzéseket kiváltani a játékával.

A Barbár leginkább saját hírneve áldozata. A "rosszul lettek a film vetítésén" és "Magyarországon nem merik mozikba küldeni a filmet" szalagcímek miatt nagyon nagy elvárásokat támasztott mindenki a Disney+-on megjelent filmmel szemben, melyeknek végül nem tudott megfelelni. A Boszorkány (The Witch) nyomasztóbb, a Mosolyogj véresebb, az Eleven kór fordulatosabb és izgalmasabb mint a Barbár. Ez nem azt jelenti, hogy a Barbár rossz film lenne (még ha a pontszám nem is ezt mutatja majd), hiszen egy közepes szintet simán elér, már csak a színészi játékok miatt is. Egész egyszerűen csak nagyon elmarad attól, amit az előzetes bejelentések alapján várt az ember. 4/10

Klikk ide!
Klikk a poszterre a nagyobb változathoz
Barbár (Barbarian)
szinkronizált, amerikai horror, thriller, 102 perc, 2022
18 éven aluliak számára nem ajánlott!

Rendező: Zach Cregger
Forgatókönyvíró: Zach Cregger
Zeneszerző: Anna Drubich
Operatőr: Zach Kuperstein

Georgina Campbell (Tess)
Bill Skarsgård (Keith)
Justin Long (Cale)

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zombee #3
    Pedig egészen kivételes helyzet állt elő, mert igaza van. Nem tudom, ezeket a marketing szarokat honnan szedték, hogy brutális, meg kirohan a néző. Nem brutális, mert nincs kínzás, kevés az áldozat, és az is gyorsan hal, nincs idő haldokolni, nem durvább, mint akármelyik mozis kommersz horror (Fűrész ehhez képest gore parádé, és azt is kajálja a plebs a moziban). A film első fele alapján még bármi lehetett volna, azonban a cselekmény ahogy beindul, nem lesz más, csak egy lerágott klisé.
    Ha a hangzatos nagy szavaktól eltekintünk, és akként kezeljük, ami, vagyis egy korrekt, eredeti ötletekben nem igazán bővelkedő horrorfilm, és elvárások nélkül nézzük, akkor egy szórakoztató másfél óra lesz belőle. És gyomor sem kell hozzá.
  • opinion #2
    Teljesen egyetértek, nagyon unalmas egy film. Pedig jól kezdődik, de miután lemennek az alagútba, teljesen ellaposodik az egész.
  • lac coo #1
    no ,az sg önjelölt kritikusa megint túltolta a csavarlazítót!!! :DD Atyaég, ekkora ostobaságot amiket összehord....